Flashback bygger pepparkakshus!
2009-04-08, 18:38
Medlem
Zw0lt3s avatar
Hej,

En kompis till mig lyckades, på något jävla sätt att förstöra mitt OS, vilket ledde till att jag fick köra en Repair. Allting fanns kvar, alla filer och inställningar, men drivrutinerna till båda ljudkorten är spårlöst försvunna!? Någon som har en aning om vart de kan ha tagit vägen och hur man kan få tillbaka dem utan att formatera hela skiten igen då jag varken har tid eller ork till det....

Tack på förhand //Zw0lt3
Citera
2009-04-08, 20:16
Medlem
Andreasvbs avatar
Gå till tillverkarens hemsida och ladda ned drivrutiner för Vista, det är i stort sett samma.

Du skulle kunna kolla på Windows Update också.
Citera
2009-04-08, 23:03
Medlem
Zw0lt3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Gå till tillverkarens hemsida och ladda ned drivrutiner för Vista, det är i stort sett samma.

Du skulle kunna kolla på Windows Update också.
Som om jag inte har provat det... Får bara upp ett felmeddelande.

Jag börjar misstänka att det är ett hårdvaruproblem... Jag har OMFORMATERAT hela skiten och inte ett jävla piss blev bättre... Ljudkorten är som försvunna...

Jag är inte på speciellt bra humör då jag försökt fixa med skiten i 7 jävla timmar... Blir ju sinnessjuk på det...
Citera
2009-04-08, 23:40
Bannlyst
öppna datorn och kontrollera så dom sitter i ordentligt ifall nu datorn inte hittar dom?
Citera
2009-04-08, 23:53
Medlem
Zw0lt3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juckjuck
öppna datorn och kontrollera så dom sitter i ordentligt ifall nu datorn inte hittar dom?
Det roliga är att jag egentligen inte bryr mig om mitt pci-kort... Utan det som är inbyggt i moderkortet som datorn vägrar installera drivisar till.
Citera
2009-04-08, 23:54
Medlem
Vad är det för moderkort?
Citera
2009-04-09, 00:00
Medlem
Zw0lt3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoWeR
Vad är det för moderkort?

Name Base Board
Manufacturer ASUSTek Computer INC.
Product NODUS3
Serial no. MS1C69S36900046
Version 1.05
Is hosting board True

Vet inte om det där kan vara till någon hjälp. Kan inte mycket om just moderkort :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in