2009-04-08, 13:03
Bannlyst
Jag har en tre år gammal dator här (min flickväns dator) som hon nu vill installera om, men så virriga som dem alltid ska vara så har hon ingen aning om vad en "cd-key" är eller vad hon har sina xp skivor.

Nu undrar jag om man kan kolla upp sin nyckel i själva systemet, som man kan göra med vissa spel i regedit eller liknande sätt.

tack på förhand.
Citera
2009-04-08, 13:05
Medlem
oNesteruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fritjof321
Jag har en tre år gammal dator här (min flickväns dator) som hon nu vill installera om, men så virriga som dem alltid ska vara så har hon ingen aning om vad en "cd-key" är eller vad hon har sina xp skivor.

Nu undrar jag om man kan kolla upp sin nyckel i själva systemet, som man kan göra med vissa spel i regedit eller liknande sätt.

tack på förhand.
jo det går, i alla fall innan SP2
Nyckeln får du fram med en så kallad "key changer". Men annars kan du väl bara använda vilken piratnyckel som helst?
Citera
2009-04-08, 13:07
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fritjof321

tack på förhand.

http://magicaljellybean.com/keyfinder/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in