2009-04-07, 22:36
Medlem
Running_mans avatar
Har gått igenom alla papper och hemsidor(både a-kassan och arbetsförnedringen) men hittar inget om detta.

Sökte även här men det gav ingenting.

På ett informationsblad som jag läst igenom så står det att man ska fortsätta betala medlemsavgiften för a-kassan för att få aktivitetsstöd men ingenting om hur mycket man får ut per månad eller varifrån pengarna kommer ifrån...

Damn vad jag hatar att vara arbetslös... all denna pappersarbete.

Kärringarna på AF verkar ju tro att man lever ett lyxliv med bra ekonomi då man inte behöver lyfta ett finger för att få pengarna, suck.
Citera
2009-04-07, 22:44
Medlem
skaffa dig ett jobb istället då? så slipper iallafall jag bekymra mig över att jag var dag arbetar delvis för att försörja gnällande jävla snorvalpar som dessutom har mage att påstå att dom behöver jobba skiten ur sig med att fylla i alla papper! lycka till
Citera
2009-04-07, 22:59
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yozimmer
skaffa dig ett jobb istället då? så slipper iallafall jag bekymra mig över att jag var dag arbetar delvis för att försörja gnällande jävla snorvalpar som dessutom har mage att påstå att dom behöver jobba skiten ur sig med att fylla i alla papper! lycka till
Det finns inga jobb, det säger dom även på AF.
På min ort har ett fyrsiffrigt antal mist jobbet det senaste halvåret så man kan säga att det inte ser så ljust ut när antalet lediga jobb samtidigt är 5-10 st.

Har du varit arbetslös någon gång?
Måste jag tillägga att jag allra helst hade jobbat?
Citera
2009-04-07, 23:09
Medlem
såsom jag ser det är det "må starkaste överleva" tillämpat i dagens sammhälle "må den som starkast käpmar för ett förutsättningsfullt liv frodas i rikedom" dvs oftast dom sämst arbetande lataste och de som alldrig tagit utbildning på fullt allvar som är utan jobb eller går först, har inte vart i arbetslivet särskillt länge, har dock alldrig blivit tvungd att fråga om jobb själv det kommer till mig, pga hårt arbete, gott rykte och den frammåtriktade och självständiga individ jag strävar efter att vara, personligen har jag ingen lust att betala för dom som inte lyckas, lyckas är för den delen fel ord handlar inte om tur och lycka, handlar snarare om det som jag över nämnt. sen om du har oturen att vara en bra sammhällsanspassad person som ändå hamnar i skiten förutsätter jag att du har civilkurage nog att anpassa dig till det sammhälle de regler och de förutsättningar som du dina kamrater släktingar och förfäder gemensamt skapat och bestämt. slut på gnäll lägg din kraft på att livnära dig själv, så att vi hårt arbetande individer också kan få ta del av de rikedommar som vi gemensamt arbetar ihopp!
Citera
2009-04-07, 23:09
Medlem
SebbeBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Det finns inga jobb, det säger dom även på AF.
På min ort har ett fyrsiffrigt antal mist jobbet det senaste halvåret så man kan säga att det inte ser så ljust ut när antalet lediga jobb samtidigt är 5-10 st.

Har du varit arbetslös någon gång?
Måste jag tillägga att jag allra helst hade jobbat?

Folk som har arbeten kommer aldrig att förstå oss.
De tror att bara för att dom har arbeten, så finns det arbeten till alla
Citera
2009-04-08, 13:39
Medlem
slaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SebbeBoy
Folk som har arbeten kommer aldrig att förstå oss.
De tror att bara för att dom har arbeten, så finns det arbeten till alla

Det finns ju jobb till alla.

Är du för ung eller för gamal för att få jobb, Inte kan utbilda dig före höst-terminen, inte beredd att sälja huset med förlust, skilja dig, och flytta 100 mil för ett 6 månaders vikariat.
Så får du skylla dig själv

Är du dessutom så dum så du jobbat inom bilindustrin på en liten ort där arbetslösheten nu är 25%, hoppas jag att du aldrig får ett jobb igen.

HEJA ALLIANSEN
Citera
2009-04-08, 15:38
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slaiman
Det finns ju jobb till alla.

Är du för ung eller för gamal för att få jobb, Inte kan utbilda dig före höst-terminen, inte beredd att sälja huset med förlust, skilja dig, och flytta 100 mil för ett 6 månaders vikariat.
Så får du skylla dig själv

Är du dessutom så dum så du jobbat inom bilindustrin på en liten ort där arbetslösheten nu är 25%, hoppas jag att du aldrig får ett jobb igen.

HEJA ALLIANSEN

Vilken skittråd detta blev. Folk vet inte svaret på frågan så de skriver en massa OT-relaterat skit... Varför bry ni er?

Vem har sagt att jag söker jobb inom bilindustrin?

Jobbar du själv med något?
(Antar att du gör som yozimmer, inte svara på frågan då du med är arbetslös)
Citera
2009-04-08, 16:13
Medlem
slaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Vilken skittråd detta blev. Folk vet inte svaret på frågan så de skriver en massa OT-relaterat skit... Varför bry ni er?

Vem har sagt att jag söker jobb inom bilindustrin?

Jobbar du själv med något?
(Antar att du gör som yozimmer, inte svara på frågan då du med är arbetslös)

Jag jobbar, men vet hur livet ser ut för somliga. Har varit arbetslös 2 ggr (några månader). Lär sitta säkert denna lågkonjunkturen och hoppas att flera förstår att de flesta verkligen vill jobba som är arbetslösa.
Citera
2009-04-08, 16:46
Bannlyst
Citat:
såsom jag ser det är det "må starkaste överleva" tillämpat i dagens sammhälle "må den som starkast käpmar för ett förutsättningsfullt liv frodas i rikedom" dvs oftast dom sämst arbetande lataste och de som alldrig tagit utbildning på fullt allvar som är utan jobb eller går först, har inte vart i arbetslivet särskillt länge, har dock alldrig blivit tvungd att fråga om jobb själv det kommer till mig, pga hårt arbete, gott rykte och den frammåtriktade och självständiga individ jag strävar efter att vara, personligen har jag ingen lust att betala för dom som inte lyckas, lyckas är för den delen fel ord handlar inte om tur och lycka, handlar snarare om det som jag över nämnt. sen om du har oturen att vara en bra sammhällsanspassad person som ändå hamnar i skiten förutsätter jag att du har civilkurage nog att anpassa dig till det sammhälle de regler och de förutsättningar som du dina kamrater släktingar och förfäder gemensamt skapat och bestämt. slut på gnäll lägg din kraft på att livnära dig själv, så att vi hårt arbetande individer också kan få ta del av de rikedommar som vi gemensamt arbetar ihopp!

Håll jävligt hårt i det jobb du har, det är just sådana som du med en mycket bristfällig utbildning och en väldigt orealistiskt självbild som kommer att ha jävligt svårt att hitta ett nytt arbete. Skriv gärna igen, behöver ett gott skratt.
Citera
2009-04-10, 17:39
Medlem
litlamins avatar
Citat:

Alltså jag måste verkligen fråga: Har du tagit din utbildning på allvar? Isåfall; varför kan du inte stava?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in