2009-04-07, 11:18
Medlem
Hej, har middagsbjudning ikväll och ska handla på 30minuter så snabbt svar hade varit väldigt snällt.
Vet att https://www.flashback.org/showthread.php?t=657336 finns, men en ny topic får snabbare svar än en klistrad skulle jag tro.

Ja, frågan är då om man ska ha lasagneplattor eller tagliatelle i lasagne? Vad är godast enligt dig?
Citera
2009-04-07, 11:22
Medlem
Snurrens avatar
Jag röstar defitivit för tagliatelle eller annan pasta, det blir mycket godare än lasagneplattor. Det kom vi på en gång när vi hade en massa spagetti över. Nu tycker jag närmast att plattorna känns lite "äckliga", dessutom blir det så platt. Inget svårt val för mig och min familj.
Citera
2009-04-07, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurren
Jag röstar defitivit för tagliatelle eller annan pasta, det blir mycket godare än lasagneplattor. Det kom vi på en gång när vi hade en massa spagetti över. Nu tycker jag närmast att plattorna känns lite "äckliga", dessutom blir det så platt. Inget svårt val för mig och min familj.
Då kör jag på det, enda minne från den är att jag har smakat på tagliatelle versionen för 10år sen, och den var underbar.
Tack!
Citera
2009-04-07, 12:06
Medlem
Oj, det här var något nytt för mig. Använder man färsk-okokt, torkad-okokt eller torkad-kokt i sån här tagiatelle-lasagne? är det sedan bara att blanda tagiatelle, bechamel och ragu, in i form, ost över?
Citera
2009-04-07, 12:43
Medlem
Snurrens avatar
Man kokar den först. Inspiration fick vi av Knorrs "lasagnette". Mixer till sås och någon slags skruvmakaroner.
Citera
2009-04-07, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurren
Tack för ditt snabba svar, förgyllde min middag!

Citat:
Ursprungligen postat av Tjaeng
Oj, det här var något nytt för mig. Använder man färsk-okokt, torkad-okokt eller torkad-kokt i sån här tagiatelle-lasagne? är det sedan bara att blanda tagiatelle, bechamel och ragu, in i form, ost över?
Samma som vanlig lasagne, men man varvar inte i olika lager, man blandar bara ihop allt till en sörja, gärna med extra mycket sås som tränger sig in genom tagliatellen....mmmmmmmm

så gjorde jag iallafall det, kanske blir bättre med lager
Citera
2009-04-07, 18:51
Medlem
Lite överambitiöst kanske, men att fläta tagliatelle så att det blir som nät skulle nog se fint ut...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in