Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det dr knns mest som gallimatias.
Naturligtvis r det inte omjligt. Det r heller inte omjligt att MW tagit ngon annans flickvn eller har en pappa med ett grovt kriminellt frflutet, och att motivet gr att finna dr ngonstans. Jag ser dock inte varfr vi ska diskutera sdant som r mjligt, fr det finns hur mycket som helst som r mjligt. Vilket i och fr sig ocks visar att man kanske inte heller ska lsa fast sig vid "fel person"-mord.
Lt oss istllet diskutera utifrn det vi vet. Rent spontant s tror jag inte att biltjuvar brukar ha pistol p sig. Och jag tror att den som ger bilen br ha ringt polisen och sagt att den r stulen. Och jag tror att de hellre bara ker drifrn n att skjuta honom. Och det verkar inte heller s rimligt att MW ser en person eller ett gng i frd med att bryta sig in i en bil, vilka vljer att iskallt fortstta inbrottet, tjuvkoppla bilen och
drefter skjuta honom.
Jag sa inte att de hade brutit sig in i en annan bil, utan att de var i "beredskap" att gra ngot dumt. Ungefr samma sak som om du kommer ut p morgonen och du ser personer som du aldrig sett i omrdet tidigare och du frgar vad de hller p med, de behver inte ha gjort ngot n. Att det finns mycket vapen i omlopp r ett understatement. Men visst jag kan g efter er teori. Offret (aw) verkar vara en svrmorsdrm. Precis som du har svrt att tro att utlndskt kriminellt sldder (biltjuvar) har pistoler i handsfacket har jag svrt att tro att aw skulle ha ngot med sdana att gra. Att en deal gtt snett eller liknande.
tredje teorin:
Att de skulle skjutit fel person ser jag som osannolikt. Ett vittne hrde ett grl innan skottet avlossades vilket tyder p att offer och gm antingen knde varandra sedan tidigare eller att ett grl uppsttt nr aw i frgastter ngot som de hller p med. Folk har blivit skjutna och ihjlsparkade fr liknande saker tidigare. Se nedan
Stockholm fr ca tv r sedan. tv killar sger till en grupp utlndskt sldder att sluta pinka i grnden. De svarar med att sparka i hjl den ena killen.
Gteborg fr ett drygt r sedan. Tv personer brkar vid ett filbyte. Den ena pekar finger de andra kr efter och knpper den ena av dom i vasastan om jag inte minns fel.
Angered ca tv r sedan. Tv bilar krockar i en rondell. Offret frgar vad den andre hller p med, grnings mannen svarar med "fuck you " och likviderar en av personerna i den andra bilen, sedan klickar vapnet nr han skall knppa person nummer tv.
Ser det som lngskt att AW skulle ha haft kontakt med sdant sldder tidigare. Om man nd skall g efter teorin att de tagit fel person s mste rimligtvis personen de r ute efter vara ganska s lik aw. Men jag ser det som mycket osannolikt.