2009-04-10, 09:50
Medlem
Jag antar att polisen kommer att kolla offrets vnkrets,studenter p HDK,in och utgende telefonsamtal,ev data trafik,tomhylsor,mm.
Sjlva tillvgagngsttet kan ju jmfras med andra dd och en grningsmannaprofil kan fs fram.Ev knda kriminella p Spaldingsgatan i 25 rs ldern kan ju hras,kolla vilka kriminella som av ngon anledning r ute frn fngelset,kolla upp BMW i Gbgs omrdet.
Citera
2009-04-10, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det dr knns mest som gallimatias.

Naturligtvis r det inte omjligt. Det r heller inte omjligt att MW tagit ngon annans flickvn eller har en pappa med ett grovt kriminellt frflutet, och att motivet gr att finna dr ngonstans. Jag ser dock inte varfr vi ska diskutera sdant som r mjligt, fr det finns hur mycket som helst som r mjligt. Vilket i och fr sig ocks visar att man kanske inte heller ska lsa fast sig vid "fel person"-mord.

Lt oss istllet diskutera utifrn det vi vet. Rent spontant s tror jag inte att biltjuvar brukar ha pistol p sig. Och jag tror att den som ger bilen br ha ringt polisen och sagt att den r stulen. Och jag tror att de hellre bara ker drifrn n att skjuta honom. Och det verkar inte heller s rimligt att MW ser en person eller ett gng i frd med att bryta sig in i en bil, vilka vljer att iskallt fortstta inbrottet, tjuvkoppla bilen och drefter skjuta honom.

MW ???
Citera
2009-04-10, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det dr knns mest som gallimatias.

Naturligtvis r det inte omjligt. Det r heller inte omjligt att MW tagit ngon annans flickvn eller har en pappa med ett grovt kriminellt frflutet, och att motivet gr att finna dr ngonstans. Jag ser dock inte varfr vi ska diskutera sdant som r mjligt, fr det finns hur mycket som helst som r mjligt. Vilket i och fr sig ocks visar att man kanske inte heller ska lsa fast sig vid "fel person"-mord.

Lt oss istllet diskutera utifrn det vi vet. Rent spontant s tror jag inte att biltjuvar brukar ha pistol p sig. Och jag tror att den som ger bilen br ha ringt polisen och sagt att den r stulen. Och jag tror att de hellre bara ker drifrn n att skjuta honom. Och det verkar inte heller s rimligt att MW ser en person eller ett gng i frd med att bryta sig in i en bil, vilka vljer att iskallt fortstta inbrottet, tjuvkoppla bilen och drefter skjuta honom.

Jag sa inte att de hade brutit sig in i en annan bil, utan att de var i "beredskap" att gra ngot dumt. Ungefr samma sak som om du kommer ut p morgonen och du ser personer som du aldrig sett i omrdet tidigare och du frgar vad de hller p med, de behver inte ha gjort ngot n. Att det finns mycket vapen i omlopp r ett understatement. Men visst jag kan g efter er teori. Offret (aw) verkar vara en svrmorsdrm. Precis som du har svrt att tro att utlndskt kriminellt sldder (biltjuvar) har pistoler i handsfacket har jag svrt att tro att aw skulle ha ngot med sdana att gra. Att en deal gtt snett eller liknande.

tredje teorin:
Att de skulle skjutit fel person ser jag som osannolikt. Ett vittne hrde ett grl innan skottet avlossades vilket tyder p att offer och gm antingen knde varandra sedan tidigare eller att ett grl uppsttt nr aw i frgastter ngot som de hller p med. Folk har blivit skjutna och ihjlsparkade fr liknande saker tidigare. Se nedan

Stockholm fr ca tv r sedan. tv killar sger till en grupp utlndskt sldder att sluta pinka i grnden. De svarar med att sparka i hjl den ena killen.
Gteborg fr ett drygt r sedan. Tv personer brkar vid ett filbyte. Den ena pekar finger de andra kr efter och knpper den ena av dom i vasastan om jag inte minns fel.
Angered ca tv r sedan. Tv bilar krockar i en rondell. Offret frgar vad den andre hller p med, grnings mannen svarar med "fuck you " och likviderar en av personerna i den andra bilen, sedan klickar vapnet nr han skall knppa person nummer tv.

Ser det som lngskt att AW skulle ha haft kontakt med sdant sldder tidigare. Om man nd skall g efter teorin att de tagit fel person s mste rimligtvis personen de r ute efter vara ganska s lik aw. Men jag ser det som mycket osannolikt.
Citera
2009-04-10, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mesens
Om det nu var ett misstag s ligger hela lsningen hos det egentliga offret, han borde ju vara ganska nojig nu och ha skt skydd eller frsvunnit frn stan.

I bda fallen kommer snuten komma fram till det tilltnkta offret vad tiden lider och hos honom ligger lsningen p mordet, han vet vilka som vill honom illa.

Detta kommer lsas d det inte r ngra proffs som utfrt det, tanken var heller inte att dda utan att skada och troligtvis siktade den dliga skytten lngre ner p kroppen, men hans ovana vid vapen gjorde att kulan tog hgre upp p kroppen.

Leta efter kriminella boendes i huset s fr vi svar p frgan

Inte s skert, r det en person som ingr i ngot kriminellt gng s r det inte s troligt att han vill dela med sig av alla sina hemligheter till polisen, han kommer antagligen blneka all koppling och inte ltsas frst vad polisen pratar om. r det ngon annan i huset som var tilltnkt offer s r han skert redan nu ganska sker p att det var han de var ute efter, och hade han velat prata med polisen hade han redan gjort det.
Citera
2009-04-10, 11:33
Medlem
jonbolls avatar
Kan AW varit homosexuell? Finns ju f saker som fr igng invandrare mer n homofiler. Han kan ha raggat p ngon p krogen kvllen innan, GM knner sig krnkt och nersmutsad av AW och kan inte f frid frrn han har dtt. Han fljer efter honom hem med en kompis och vntar tills p morgonen och skjuter honom. Denna teori fr jag kanske bara fr att killen i Malm var homosexuell men det r vrt en tanke.
Citera
2009-04-10, 11:35
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonboll
Kan AW varit homosexuell? Finns ju f saker som fr igng invandrare mer n homofiler. Han kan ha raggat p ngon p krogen kvllen innan, GM knner sig krnkt och nersmutsad av AW och kan inte f frid frrn han har dtt. Han fljer efter honom hem med en kompis och vntar tills p morgonen och skjuter honom. Denna teori fr jag kanske bara fr att killen i Malm var homosexuell men det r vrt en tanke.

Han har flickvn.
Citera
2009-04-10, 12:09
Medlem
Maxestrellas avatar
Min intuition sger mig att offret blev offer beroende p en sinkadus.

Hypotes:

Tv mn - varav den ene bor i den aktuella fastigheten p Spaldingsgatan -, gnar sig t en del "dumheter" som har med droger och annat att gra. De har den aktuella morgonen gjort ngot rende och ska vidare ngon annanstans. Han som bor i fastigheten, bilens passagerare, har glmt nnting och de ker frbi fr att plocka upp det. Han bor p nr. 9, 11 eller 13. Fr att slippa backa ut frn den smala gatan, och in p den lilla parkering som ligger mellan Spaldinggatan 7 och 9 - fr att kunna vnda och sedan kunna kra ut rttvnda -, svnger de in p den lilla parkeringen redan nr de kr in, och backar sedan in mot rtt port.

I denna veva kliver AW ut frn port nr. 11 fr att ta sig till HDK. De r nra att backa p honom. Han gapar till och slr nven i bakluckan fr att de ska uppmrksamma honom. Chauffren blir frbannad. Han tvrnitar och hoppar ur bilen. Chauffren, en hetsig typ som varit uppe hela natten, och dessutom dragit ett par linor, tnder till och som en fljd av det drar han upp pistolen och skjuter AW. Passageraren blir frbannad och det blir hgljudd diskussion mellan honom och GM.

Passageraren, som ju bor i fastigheten, tnker ganska klart och lmnar bilen och springer ned lngs gngstigen mot Gibraltargatan, korsar Chalmers, och tar Sprvagnen norrut, sannolikt nummer 6, mot Kortedala-Bergsjn, dr han har familj. GM ker hem till sig, och parkerar bilen nra sin bostad, ngonstans i vstra Gteborg.
Citera
2009-04-10, 12:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Maxestrella
Min intuition sger mig att offret blev offer beroende p en sinkadus.

Hypotes:

Tv mn - varav den ene bor i den aktuella fastigheten p Spaldingsgatan -, gnar sig t en del "dumheter" som har med droger och annat att gra. De har den aktuella morgonen gjort ngot rende och ska vidare ngon annanstans. Han som bor i fastigheten, bilens passagerare, har glmt nnting och de ker frbi fr att plocka upp det. Han bor p nr. 9, 11 eller 13. Fr att slippa backa ut frn den smala gatan, och in p den lilla parkering som ligger mellan Spaldinggatan 7 och 9 - fr att kunna vnda och sedan kunna kra ut rttvnda -, svnger de in p den lilla parkeringen redan nr de kr in, och backar sedan in mot rtt port.

I denna veva kliver AW ut frn port nr. 11 fr att ta sig till HDK. De r nra att backa p honom. Han gapar till och slr nven i bakluckan fr att de ska uppmrksamma honom. Chauffren blir frbannad. Han tvrnitar och hoppar ur bilen. Chauffren, en hetsig typ som varit uppe hela natten, och dessutom dragit ett par linor, tnder till och som en fljd av det drar han upp pistolen och skjuter AW. Passageraren blir frbannad och det blir hgljudd diskussion mellan honom och GM.

Passageraren, som ju bor i fastigheten, tnker ganska klart och lmnar bilen och springer ned lngs gngstigen mot Gibraltargatan, korsar Chalmers, och tar Sprvagnen norrut, sannolikt nummer 6, mot Kortedala-Bergsjn, dr han har familj. GM ker hem till sig, och parkerar bilen nra sin bostad, ngonstans i vstra Gteborg.

Lter lite lngskt, men nu r ju alla inlgg lngskta, iallafall att dom vi pratade med sa att inte alls skert det var en BMW, sedan massa annat som
inte dom heller visste, dom sade ox namn p lsa grunder.
Krimkomisarien sade, inte under 30 r ar han varit med om s konstgt fall.
Citera
2009-04-10, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snorig
Under dagen och hela natten i andra renden s fr vi ett synnerligen bra tips
p ett namn, stmmer rtt bra med vad som kan ha orsakat detta. Vi ringde flera ggr till 2 personer ingen svarade under hela dagen och natten till jag kom hem nu o555 kl! Men gllande bilen rder det bland mkt ljuskygga element delade meningar och orsaker. men vi fick fram saker som vi inte trodde p frst, jag knner denna kille flyktigt. och vart frvnad.

Vi var egentligen ju fr att spra la familia fr att snyta av dom- S fr vi det i knt!

Men sker inget nnu i och med att inget r bekrftat. och orsaken sger vi ej heller frren vi fr tel.kontakt med av dom. man vet ju aldrig.
ngon som begriper vad snorig menar med det hr inlgget,han skulle ju terkomma men har nog glmt det
Citera
2009-04-10, 13:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sonofabitch
ngon som begriper vad snorig menar med det hr inlgget,han skulle ju terkomma men har nog glmt det

Vad var det du inte begrep??? sger jag tycker inlgget var lngskt ,inlgg som srutar in r lgsktaenr vi inte vet ngot.

Samt vem har sagt att det 100% r en BMW, hrde annat. lika snurrga dom.

Och att krimmare sagt att var hans mrkligast fall under hans 30r.

r det ngot frga om d S rttar jag till det.trassel med tangentbordet
Senast redigerad av snorig 2009-04-10 kl. 13:28.
Citera
2009-04-10, 13:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sonofabitch

jass det dr inlgget, sg inte vilket du menade frst ,fr snabb var jag.

Var ddstrtt nr jag skrev det. men kommer att skriva om det.

Nu fattar jag vilket inlgg du menar, ja det var virrigt, men jag var ddstrtt,
s det fattar jag att du ej frstr.
Citera
2009-04-10, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snorig
Under dagen och hela natten i andra renden s fr vi ett synnerligen bra tips
p ett namn, stmmer rtt bra med vad som kan ha orsakat detta. Vi ringde flera ggr till 2 personer ingen svarade under hela dagen och natten till jag kom hem nu o555 kl! Men gllande bilen rder det bland mkt ljuskygga element delade meningar och orsaker. men vi fick fram saker som vi inte trodde p frst, jag knner denna kille flyktigt. och vart frvnad.

Vi var egentligen ju fr att spra la familia fr att snyta av dom- S fr vi det i knt.

Men sker inget nnu i och med att inget r bekrftat. och orsaken sger vi ej heller frren vi fr tel.kontakt med av dom. man vet ju aldrig.
menar du att ni fick ett tips p vem mrdaren r?
knde du AW?
hur gick det med att snyta av La familia d?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in