• 1
  • 2
2009-04-07, 14:28
Medlem
Eh Whatevers avatar
Du har ett befruktat rectum.
Statistik visar att kriminella löper 100% större risk.
Citera
2009-04-07, 15:09
Medlem
Diamanten_s avatar
Jag är med nyfiken på varför man får hicka eftersom jag själv råkat ut för det när jag rökt. Inte så ofta som TS men det har hänt då och då. Kunde aldrig komma på varför det blev så.. men jag vet att det var störande. Kan även få hicka ibland när jag hastigt dricker kolsyrad dryck, typ cola. Har dock slutat röka nu, vilket du med borde
Citera
2010-03-31, 18:25
Medlem
Förlåt för att jag bumpar en gammal tråd, men har ingen fastställt orsaken till varför man egentligen hickar? Det har hänt mig nu flera gånger och det är riktigt störande.
Citera
2010-03-31, 18:40
Medlem
swaydizzles avatar
Händer mig också ibland.

Muskler aktiveras av nerver (mer specifikt; neuroner) och dessa använder en signalsubstans som heter acetylkolin. Nikotin är strukturellt likt acetylkolin och binder till en viss familj av acetylkolin-receptorer, s.k. nikotinerga acetylkolin-receptorer. Förmodligen är detta vad som sker i någon grad, dvs. att nikotinet binder till denna receptorn vid synapsen till diafragman och skapar därmed en kontraktion.

Sist jag kollade så var dock orsaken till hicka och vad hickandet fyller för funktion okänt. Kanske är annat nu.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in