2009-04-06, 18:07
Medlem
Struttens avatar
Hej alla!

Jag har alldeles nyss jackat in tv ny gb i min vaio med vista (hade frut 2, och nu sledes 4).

Problemet r att Windows inte verkar vilja identifiera det nya minnet. Det str bara att jag har 2, precis som frut. Jag fr reda p detta genom att jag hgerklickar p "Datorn". r det vista som r segt p att f reda p uddateringen, r det jag som inte uppdaterat i ngon mjukvara, eller kan det vara fel p det ena nya 2bg:s minnet? Vad tror ni??
Citera
2009-04-06, 20:05
Medlem
Hur mycket kommer det upp i BIOS?
Citera
2009-04-06, 20:08
Bannlyst
vad har du fr bitars windows?
Citera
2009-04-06, 21:15
Medlem
CoolDudes avatar
Kan vara fel p minnet om du har otur, dock brukar windows krasha d. En mjlighet r att ditt moderkort inte klarar mer n 2GB. Kan ven testa en bios uppdatering. Men frst skulle jag kra memtest fr att testa hela minnet. (http://www.memtest.org/)
Citera
2009-04-06, 21:24
Medlem
Struttens avatar
Jag har faktiskt aldrig varit inne i bios frut, men efter att ha testat mig fram genom bios vet jag nu att det faktiskt var fel p minnet, tror jag...

Jag fr nu ut 3 gb genom att anvnda ett nytt 2gb och ett nytt 1gb. Vad tror ni om sannolikheten att det andra nya r trasigt, kontra att moderkortet bara klarar 3gb?

EDIT: Jag testar lnken nu.
Citera
2009-04-06, 21:30
Medlem
CoolDudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strutten
Jag har faktiskt aldrig varit inne i bios frut, men efter att ha testat mig fram genom bios vet jag nu att det faktiskt var fel p minnet, tror jag...

Jag fr nu ut 3 gb genom att anvnda ett nytt 2gb och ett nytt 1gb. Vad tror ni om sannolikheten att det andra nya r trasigt, kontra att moderkortet bara klarar 3gb?

EDIT: Jag testar lnken nu.

Kr memtest, vldigt sllan ett moderkort bara klarar 3gb dock, brukar vara 2, 4, 8 eller 16gb. Tror snarare minnet r trasigt d...
Citera
2009-04-07, 23:06
Medlem
Struttens avatar
Det var minnet det var fel p! Tack fr hjlpen, alla. Nytt minne p vg frn Dustin.
Citera
2009-04-07, 23:54
Medlem
CoolDudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strutten
Det var minnet det var fel p! Tack fr hjlpen, alla. Nytt minne p vg frn Dustin.

Fint att det lste sig Otroligt nog r minnen inte alltfr sllan defekta frn brjan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in