• 3
  • 4
2009-04-10, 14:42
Medlem
israeli777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turkfan
Kan du inte testa installera drivrutiner utan X då?
Jag själv vet inte hur man gör, men det borde väl funka om du slänger in drivisarna på ett USBminne, kör "cd /vardetnuhannar/", sen "sudo sh vad-drivisen-nu-heter.run"

Eller är det helt fel?

Grejjen är ju att det i vilken fall cepar sönder när man startar X, fick tips av en kille på youtube att i ubuntu 9.04 beta finns det opensource drivrutiner som kan funkar. funderar på att testa om broshan tillåter
Citera
2009-04-11, 16:19
Medlem
atatatatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turkfan
Har ett problem med D2.
Varje gång fönstret tappar fokus (jag kör windowed mode) så fryser spelet.
Kom på att alt + ENTER verkade funka, men ibland så låser spelet upp, och ibland försvinner fönstret och blir osynligt.

Efter vad jag har läst så ska alt+enter-metoden vara den enda lösningen just nu.

Det finns ett hack som gör att musen låser sig i diablo-rutan (Inbyggd funktion i ett maphack), och det funkar på alla fönster som jag prövat på när hacket är igång. Detta borde betyda att det borde gå att skriva ett program som gör att du med en enkel knappkombination kan låsa musen till rutan?

EDIT: Stavfel.
Citera
2009-04-18, 17:19
Medlem
el.zakkes avatar
Skulle spelet Diablo (ettan) funka på Ubuntu 8.10?

troligtvis inte. men finns det nåt sätt att göra så det funkar? nåt program lr tillbehör?

tack på förväg
Citera
2009-04-18, 17:49
Medlem
Diablo 1 verkar inte vara rapporterat testat på Ubuntu, men det borde gå att få igång. Dock ser det ut att behövas en del fix.

Läs mer:
http://appdb.winehq.org/objectManage...ication&iId=73
Citera
2009-04-25, 19:27
Medlem
el.zakkes avatar
Japp, det ska testas Tack.

ska bara hitta det först i "gaderoben" av gamla spel.

Återkommer med rapport, för andra intresserade.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in