2009-04-06, 15:54
Medlem
Kör Windows Vista Home FP1

Använder quick launch bar (snabbstartfältet) i vänster nedre hörn (brevid Start) för genvägar till mina mest använda mappar och diskar. Har t ex en mapp som heter "Temp", som ligger på min andra partition, D:, medan Vista är installerat på C:

När jag klickar på genvägen till D:\Temp i quick launch så öppnas mappen och jag ser innehållet, men istället för att det i adressfältet står "Dator\D:\Temp\" (som det gör om jag klickar mig fram till den mappen via utforskaren) så står det istället:

"Dator\VistaOS C:\Användare\MITTNAMN\AppData\Roaming\Microsoft\In ternet Explorer\Quick launch\Temp"

Ser jag längst ner på mappen i Statusfältet så är informationen om ledigt diskutrymme angived för C: istället för D: (trots att jag ser innehållet i mappen på D. Jag tänkte i början att det här är skitsamma, eftersom jag ändå får fram innehållet i D:\Temp , fram till nu...

Skulle flytta över några foton från min mobil som jag kommer åt via utforskaren, gjorde klipp-ut-klistra-in från Telefonen till Temp på D:, filerna kopierades (märkte hur disken jobbade) men syntes inte i D:\Temp. Gjorde då en sökning genom alla diskar på fotonas filnamn, och hittade de då (inklusive andra filer som jag för längesen trott jag lagt i D:\Temp mappen men tydligen aldrig hamnade där) i en mapp på C:\ med sökvägen "Dator\VistaOS C:\Användare\MITTNAMN\AppData\Roaming\Microsoft\In ternet Explorer\Quick launch\"

Det är exakt samma sak med andra genvägar jag har i quicklaunch, exempelvis en till min externa HDD...

Väldigt rörig beskrivning här, hoppas nån förstår och kan kolla om det är samma deal för er...skitbuggigt, och jävligt slarvigt fel i en andrautgåva av ett OS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in