2009-08-17, 01:01
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TreeOfLiberty
Pad. Jag tänker inte svara på allt i ditt inlägg då svaren redan finns här i tråden. du har såklart helt fel i allt du säger.

Och ändå så svarar du.

Citat:
Hur kommer det sig att du inte är intresserad av sanningen eller att titta på källorna jag ger?. varför försöker du ha en diskussion med mig när du inte vet något om det vi pratar om? allt du gör är att läsa på forum och lite hemsidor fort sen skriver du en massa fel här.

Tänk, jag vet en del om hur vetenskap funkar, och det är också det jag har dragit upp. Kolla vad min första post riktad till dig var, jag pratade enbart om att det var ett skämt att kalla det vetenskap eftersom de bommat så många vetenskapliga grundprinciper i sitt arbete. DU däremot har försökt snöa in på vilka fina instrument de haft och vad de kom fram till.

Jag är fortfarande nyfiken på din sakkompetens i ämnet eftersom du raljerat över att vi inte förstår något. Därför är jag faktiskt nyfiken på vad du känner till om det hela och med stöd av vilken utbildning eller profession. Du har ännu inte svarat på den saken, och så länge du inte gör det så är jag rätt säker på att den är obefintlig och att du beter dig precis som de får ni brukar anklaga resten av världen för att vara.

Citat:
Du har fel om fransmannnes fynd i hans studier. fråga mig inte varför, jag har get länkar till hans studier.

Och jag har länkat till ett inlägg han SJÄLV har skrivit där han säger att de partiklar som Jones funnit så intressanta inte alls finns i samma utsträckning som i det prov han fått från Jones.

Men ok, då ljuger han väl när han säger så... hmmm, låter ju logisk... kanske om man är en twoofer i alla fall.

Citat:
Du har fel om vad norrmännen tycker om deras experiment. det är konstigt Pad att du använder allt jag säger emot mig, som om inget jag säger stämmer, när sanningen är att allt är korrekt. hur kommer det sig Pad?. du är lika full av skit som KimNeilJung va? han kanske hjälper dig att skriva dina inlägg....

Ha ha , nej du, Kim behöver inte hjälpa mig med någonting, men det var en kul antydan du kom med. Jag har lyssnat på vad norrmännen sa, och jag håller nog helt klart med Leviath på JREF, de tycker att det är en klen studie, ingen av dem håller med Jones, och det förändras inte för att du ägnar dig åt twoofernationalsporten "cherrypicking" och drar fram några citat om detaljer helt ur sitt sammanhang. Jag snackar om deras övergripande åsikt om studien, och den avviker en del från hur du beskrivit den.

Citat:
Du förstår inte resultaten i steven jones studier och att norrmännen har ignorerat fynd i deras studier, dom läste till och med fel i deras rapport och sa saker som inte stog i rapporten så att steven jones fick rätta dom.

Du förstår inte vetenskapen i deras studier överhuvudtaget och tror att det kanske fiinns 1000 olika förklaringar till vad som finns i deras chips, något det inte gör. aluminum i nano partiklar görs i lab vet du..... det ligger inte på en gata....

Nu ställer jag återigen frågan till dig, förstår DU deras resultat. Du måste ju inse att du blir synad på den punkten eftersom du raljerar över vad vi inte skulle förstå. Jag har för övrigt varit tämligen öppen med att det här är analyser på en nivå över min utbildning, men hur är det med dig? Jag kommer fortsätta fråga efter vad du har för fackkunskaper tills du redovisar dem eller medger att du inte heller har koll på de här sakerna utan bara upprepar vad din hjälte Jones sagt.

För övrigt använder du ordet vetenskap på ett helt galet sätt.

Citat:
Du har fel om färgen på stålet. det står i NIST rapporten vad det var för färg och steven jones och dom andra har tagit reda på vad det innehåller och ja det är färgen från 1967. det är meningen att du ska kolla upp att jag har rätt inte att du ska svara igen och spekulera att jag kanske har fel... som du ser så är allt jag säger korrekt men du tittar inte på källor.

Källor till färgen:
http://zelikow.files.wordpress.com/2009/05/table-d11.png?w=575&h=448&h=448
http://www.tnemec.com/resources/product/msds/m10v.pdf
http://wtc.nist.gov/NCSTAR1/PDF/NCSTAR%201-3C%20Appxs.pdf

Fortsätt du att läsa på hemsidor som inte nämner 80% av informationen som finns om 911. du behöver inte oroa dig för något Pad för eliter har aldrig funnits, Rockafella familjen finns inte och har inte en kriminell historia... Hitler och Stalin byggde upp sina armer och tog sig till makten själva... Skull and bones är en schackklubb...

Och där kom resten av svadan... Du glömde rymdödlorna och spädbarnsoffrande illuminati också...

Är det illuminati som hindrar din hjärna från att lära sig hur citatfunktionen funkar?
Senast redigerad av Pad 2009-08-17 kl. 01:05.
Citera
2009-08-17, 02:02
Bannlyst
"DU däremot har försökt snöa in på vilka fina instrument de haft och vad de kom fram till."

Så deras resultat betyder inget, dom har inte bevisat något om chipsen alls?, det är inte bevisat vad dom innhåller och att dom skapar en reaktion som smälter järn redan vid 700C i DSC?. chipsen skapar inte heller en reaktion (som nano thermite ska göra) som skjuter ut smält järn när dom håller dom under en OxyAcetylene flamma, videon på experimentet är förfalskad?. dom kan inte veta om dom har hittat nano partiklar eller inte? det finns inställningar som kan göra så att man kan hitta nm partiklar fast att dom inte är där?....

"Och jag har länkat till ett inlägg han SJÄLV har skrivit där han säger att de partiklar som Jones funnit så intressanta inte alls finns i samma utsträckning som i det prov han fått från Jones."

Randi forumet är känt för att ha personer som ljuger, det finns inget som helst sett för dig och mig att veta om det är han eller inte. men det spelar ingen roll om det är han eller inte för han har gjort fler studier sen han först började och om du läser hans rapport som jag länkade innan så skriver han helt annorlunda där, hur det han hittade stödjer att nano thermite användes skriver han. han har fått exakt samma resultat som steven jones, dom innehåller samma partiklar utan zink etc.

"och jag håller nog helt klart med Leviath på JREF, de tycker att det är en klen studie, ingen av dem håller med Jones, och det förändras inte för att du ägnar dig åt twoofernationalsporten "cherrypicking" och drar fram några citat om detaljer helt ur sitt sammanhang"

Du och andra nöter här på FB som inte förstår deras studier men som vill klaga mycket har pratat om dom på ett sätt som att dom kanske har gjort något fel, att deras studier inte är bra och korrekta. men norrmännen som jag sa innan sa till steven jones som du själv kan läsa, att deras experiment var av bra kvalite och att dom gjorde ett bra jobb med att visa vad chipsen innehöll. detta är allt jag har sagt att dom har sagt, så du kan självklart inte kalla det för cherry picking.... lär dig av dina misstag, du har ju haft fel i alla inlägg du har gjort nu, börjar du inte bli trött på det?....

Sen spelar det ingen roll vad dom säger, om du läser deras debatt så ser du om ditt hat för personer som är ärliga inte tar över, att steven jones var den som svarade bäst, norrmännen kunde inte svara på många av hans frågor, om dom inte håller med om slutsatsen så måste dom kunna besvara hans frågor om resultaten som TYDLIGT STÖDJER att det är nano thermite, men det kunde dom inte. och nu är deras XRD analyser på gång och jag har redan hört att dom har fått resultat som stödjer att det är nano thermite, så det ser ut som att norrmännen antagligen kommer att bli knäpptysta när dom studierna släpps. om dom inte bestämmer sig för att dom vill ha sanningen förstås... men jagar man spöken så kan man ju tro på att aluminum i nm partiklar som skapas i lab och som var mycket svårt att få tag i innan 2002 ligger utspritt på gatorna i new york i chips som har thermite egenskaper....
Senast redigerad av TreeOfLiberty 2009-08-17 kl. 02:07.
Citera
2009-08-17, 12:04
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TreeOfLiberty
"DU däremot har försökt snöa in på vilka fina instrument de haft och vad de kom fram till."

Så deras resultat betyder inget, dom har inte bevisat något om chipsen alls?, det är inte bevisat vad dom innhåller och att dom skapar en reaktion som smälter järn redan vid 700C i DSC?. chipsen skapar inte heller en reaktion (som nano thermite ska göra) som skjuter ut smält järn när dom håller dom under en OxyAcetylene flamma, videon på experimentet är förfalskad?. dom kan inte veta om dom har hittat nano partiklar eller inte? det finns inställningar som kan göra så att man kan hitta nm partiklar fast att dom inte är där?....

Nej, du visar faktiskt att du fortfarande inte fattat vad jag pratat om. Jag har pratat om hur de hanterat de vetenskapliga spelreglerna, och de påverkas inte av hur dyrt eller känsligt instrument du använder. Det är fullt möjligt att bedriva vetenskap med en linjal och två pennor, och det är på samma sätt möjligt att göra saker som INTE är vetenskap med den dyraste magnetröntgenmaskinen du kan hitta.

Vetenskap handlar inte om instrument, det handlar om en metod. Hade du titta på den informativa filmen jag länkade till så borde du ha begripit det vid det här laget.

Citat:
"Och jag har länkat till ett inlägg han SJÄLV har skrivit där han säger att de partiklar som Jones funnit så intressanta inte alls finns i samma utsträckning som i det prov han fått från Jones."

Randi forumet är känt för att ha personer som ljuger, det finns inget som helst sett för dig och mig att veta om det är han eller inte. men det spelar ingen roll om det är han eller inte för han har gjort fler studier sen han först började och om du läser hans rapport som jag länkade innan så skriver han helt annorlunda där, hur det han hittade stödjer att nano thermite användes skriver han. han har fått exakt samma resultat som steven jones, dom innehåller samma partiklar utan zink etc.

Du fortsätter bara viftandet ser jag. Skall du anklaga JREF för att vara känt för att ljuga så får du nog hosta upp lite konkreta belägg att backa upp det med också.

De enda som faktiskt blivit påkomna med att ljuga på någorlunda regelbunden basis är såvitt jag vet twoofers.

Citat:
"och jag håller nog helt klart med Leviath på JREF, de tycker att det är en klen studie, ingen av dem håller med Jones, och det förändras inte för att du ägnar dig åt twoofernationalsporten "cherrypicking" och drar fram några citat om detaljer helt ur sitt sammanhang"

Du och andra nöter här på FB som inte förstår deras studier men som vill klaga mycket har pratat om dom på ett sätt som att dom kanske har gjort något fel, att deras studier inte är bra och korrekta. men norrmännen som jag sa innan sa till steven jones som du själv kan läsa, att deras experiment var av bra kvalite och att dom gjorde ett bra jobb med att visa vad chipsen innehöll. detta är allt jag har sagt att dom har sagt, så du kan självklart inte kalla det för cherry picking.... lär dig av dina misstag, du har ju haft fel i alla inlägg du har gjort nu, börjar du inte bli trött på det?....

Du har en helt egen version av sanningen ser jag... Jag kan bara uppmana alla att läsa igenom allt vi skrivit till varandra och själva fundera på vem av som haft fel.

Citat:
Sen spelar det ingen roll vad dom säger, om du läser deras debatt så ser du om ditt hat för personer som är ärliga inte tar över, att steven jones var den som svarade bäst, norrmännen kunde inte svara på många av hans frågor, om dom inte håller med om slutsatsen så måste dom kunna besvara hans frågor om resultaten som TYDLIGT STÖDJER att det är nano thermite, men det kunde dom inte. och nu är deras XRD analyser på gång och jag har redan hört att dom har fått resultat som stödjer att det är nano thermite, så det ser ut som att norrmännen antagligen kommer att bli knäpptysta när dom studierna släpps. om dom inte bestämmer sig för att dom vill ha sanningen förstås... men jagar man spöken så kan man ju tro på att aluminum i nm partiklar som skapas i lab och som var mycket svårt att få tag i innan 2002 ligger utspritt på gatorna i new york i chips som har thermite egenskaper....

Som sagt, vi får väl se. Min gissning är att det inte kommer hända särskilt mycket alls, ungefär som alla gånger tidigare som twoofers påstått att de sitter på "the smoking gun". Det är ju inte direkt första gången det händer.

Fortfarande så missade du frågan om hur din egen kompetensprofil ser ut? Så länge du vräker ur dig saker om att andra är dumma och outbildade så kommer jag fortsätta upprepa frågan, det är upp till dig hur pinsamt du vill att det skall se ut.

Alltså, hur mycket av det här förstår DU egentligen? Eller är det så att du bara sväljer allt Jones säger? Är inte det att vara ett får? Du vet som ni brukar säga att vi är?

Och när tänker du lära dig hur citatfunktionen funkar?
Citera
2009-08-17, 14:08
Medlem
Azzabrazzas avatar
Debunkers vill att Steven Jones ska försvinna, helst redan idag, så att hans obekvämma slutsatser, som motsäger att 19 kaparare agerat på eget bevåg, ska begravas med de rester från Wtc rasen, som är de enda som har testats för sprängämnen, något som man rimligtvis kan tycka borde gjorts långt tidigare av de myndigheter som utrett saken från första början. Vilken god vetenskaplig eller brottsteknisk sed det följer kan man verkligen fråga sig. Och vilken typ av vetenskapsman hade Steven Jones varit om han bara legat sig platt inför den version av händlserna en krigsförande statsmakt har producerat? För oss som inte är kroniskt och ortodoxt etablisemangstroende skulle det faktiskt vara intressant att veta var dessa nanopartiklar har sitt ursprung. Svaret att det kan finnas tusen andra förklaringar till deras närvaro berättar det ju defenitivt inte.
Senast redigerad av Azzabrazza 2009-08-17 kl. 14:12.
Citera
2009-08-17, 17:19
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azzabrazza
Debunkers vill att Steven Jones ska försvinna, helst redan idag, så att hans obekvämma slutsatser, som motsäger att 19 kaparare agerat på eget bevåg, ska begravas med de rester från Wtc rasen, som är de enda som har testats för sprängämnen, något som man rimligtvis kan tycka borde gjorts långt tidigare av de myndigheter som utrett saken från första början. Vilken god vetenskaplig eller brottsteknisk sed det följer kan man verkligen fråga sig. Och vilken typ av vetenskapsman hade Steven Jones varit om han bara legat sig platt inför den version av händlserna en krigsförande statsmakt har producerat? För oss som inte är kroniskt och ortodoxt etablisemangstroende skulle det faktiskt vara intressant att veta var dessa nanopartiklar har sitt ursprung. Svaret att det kan finnas tusen andra förklaringar till deras närvaro berättar det ju defenitivt inte.

Jag ser inget skäl till varför Jones skulle vara tvungen att försvinna, däremot tycker jag att man skall vara noga med att påpeka när någon inte följer gängse vetenskapliga metoder.

Om nu Jones skulle ha rätt så skulle det ju gå att verifiera med hjälp av andra prover tagna från WTC, och med tanke på att Jones verkar ha hitta sina partiklar i alla prover han haft tillgång till så måste ju dessa även gå att finna i prover som samlats in av andra. Gör duibbelblinda tester och kolla om det finns någon substans bakom det han påstår. Oavsett vilket utfall så skulle inte jag gå och gräma mig. Jag har inga problem med konspirationsteorier eller alternativa scenarion, bara folk som bestämt sig först och sen ignorerar ett berg av bevis som tyder på motsatsen (där är ju missilteorin mot Pentagon ett lysande exempel).
Citera
2009-08-17, 19:08
Medlem
Azzabrazzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Jag ser inget skäl till varför Jones skulle vara tvungen att försvinna, däremot tycker jag att man skall vara noga med att påpeka när någon inte följer gängse vetenskapliga metoder.

Om nu Jones skulle ha rätt så skulle det ju gå att verifiera med hjälp av andra prover tagna från WTC, och med tanke på att Jones verkar ha hitta sina partiklar i alla prover han haft tillgång till så måste ju dessa även gå att finna i prover som samlats in av andra. Gör duibbelblinda tester och kolla om det finns någon substans bakom det han påstår. Oavsett vilket utfall så skulle inte jag gå och gräma mig. Jag har inga problem med konspirationsteorier eller alternativa scenarion, bara folk som bestämt sig först och sen ignorerar ett berg av bevis som tyder på motsatsen (där är ju missilteorin mot Pentagon ett lysande exempel).
Jo jag vet Pad, att din rigida inställning gentemot alternativ bevisföring, är ett resultat av ett idogt studerande av ett mounteverest av semibevis på diverse debunker sidor. Hursomhelst, om vi glömmer dig och vad du anser är vetenskap en stund, så hade det ju faktiskt varit intressant om man på något sätt kunde spåra partiklarnas ursprung. Färgen verkar det ju inte vara. Jag kanske är ute och cyklar nu, men borde inte, om nu matrialet är syntetiskt tillverkat i ett lab, detta gå att spåra tillbaka till deras upphovsmän. Bara en tanke, men man lyckades väl på liknande sätt visa att anthrax pulvret, som skickades runt till diverse politiker, hade sitt ursprung i ett amerikanskt lab.

Sedan skulle jag vilja ge lite beröm till Treeofliberty, som faktiskt verkar vara den enda av oss som skriver här som tagit sig tiden att förstå tekniken bakom Harrits och Jones forskning. Det har varit bra mycket mer upplysande än att läsa t.ex Elgigantens aggresiva idiotförklaringar av dem båda. Bra jobbat.
Citera
2009-08-17, 19:23
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azzabrazza
Jo jag vet Pad, att din rigida inställning gentemot alternativ bevisföring, är ett resultat av ett idogt studerande av ett mounteverest av semibevis på diverse debunker sidor. Hursomhelst, om vi glömmer dig och vad du anser är vetenskap en stund, så hade det ju faktiskt varit intressant om man på något sätt kunde spåra partiklarnas ursprung. Färgen verkar det ju inte vara. Jag kanske är ute och cyklar nu, men borde inte, om nu matrialet är syntetiskt tillverkat i ett lab, detta gå att spåra tillbaka till deras upphovsmän. Bara en tanke, men man lyckades väl på liknande sätt visa att anthrax pulvret, som skickades runt till diverse politiker, hade sitt ursprung i ett amerikanskt lab.

nu är det ju inte vad JAG anser vara vetenskap, utan vad den vetenskapliga världen i stort är överens om, jag kan inte ta åt mig någon ära för att ha uppfunnit vare sig dubbelblinda tester, peer review eller några av de andra fundamenten.

Om vi utgår från hypotesen att ämnet är tillverkat så kanske det skulle gå, det vore givetvis intressant i så fall.

Citat:
Sedan skulle jag vilja ge lite beröm till Treeofliberty, som faktiskt verkar vara den enda av oss som skriver här som tagit sig tiden att förstå tekniken bakom Harrits och Jones forskning. Det har varit bra mycket mer upplysande än att läsa t.ex Elgigantens aggresiva idiotförklaringar av dem båda. Bra jobbat.

Min gissning är att han/hon inte förstår tekniken utan bara upprepar vad han/hon hittat på andra sidor. Förutom att TOL verkar helt lost när det gäller vad vetenskap är så har han/hon tre gånger blankt ignorerat frågan om vilken faktiskt kompetens inom ämnet som han/hon har. Jag vet ju vad jag tycker att det tyder på...
Citera
2009-08-17, 19:39
Bannlyst
"Sedan skulle jag vilja ge lite beröm till Treeofliberty, som faktiskt verkar vara den enda av oss som skriver här som tagit sig tiden att förstå tekniken bakom Harrits och Jones forskning. Det har varit bra mycket mer upplysande än att läsa t.ex Elgigantens aggresiva idiotförklaringar av dem båda. Bra jobbat"

Tack.

Som du säger, färg verkar det verkligen inte vara, något Mark roberts kungen av debunkers försöker säga. utan bevis som vanligt.

Deras chips hade ingen zink, ingen magnesium, ingen krom etc. färgen i WTC hade stora mängder zink och magnesium.

Dom tog även färgprover under en OxyAcetylene flamma, färgproverna blev i varje fall omedelbart reducerade till bräcklig aska. Detta var inte fallet med chipsen från WTC, efter ett par sekunder av uppvärming så blev där en utskjutning i hög fart av en varm partikel. Det intensiva ljuset och den ljusa oranga färgen från partikeln attesterar dens höga temperatur. Undersökningar av partikeln visade igen att järn hade blivit smält under reaktionen. Sedan obsaverade dom och filma blixtrar i det röda materialet och gas som man hade förväntat sig av nano thermite.

Det dom har hittat i deras chips som är så ovanligt är nanopartiklarna som är fint mixade i ett sol-gel matrix som möter kraven för nano thermite. deras chips ser ut som nano thermite gör innan reaktion.

Aluminum nanopartiklar är något som görs i lab och det var mycket svårt att få tag på det innan 2002.

"In 2002, the production of nano-sized aluminum particles required considerable effort, and commercial sources for the material were limited"
http://en.wikipedia.org/wiki/Nano-thermite

"As part of the Federal Laboratory Consortium for Technology Transfer, NIST partners with the Naval Surface Warfare Center at Indian Head (NSWC-IH) on Chemical Science and Technology (FLCTT 2008). NSWC-IH is probably the most prominent US center for nano-thermite technology (NSWC 2008). In 1999, Jan Puszynski, a scientist working for the DURINT program, helped NSWC-IH design a pilot plant to produce nano-size aluminum powder. It was reported that “At that time, this was [the] only reliable source of aluminum nanopowders in the United States” (SDSMT 2001), however, private companies like Argonide and Technanogy were also known to have such capabilities."
http://www.journalof911studies.com/vo ... /Ryan_NIST_and_Nano-1.pdf

Vid en brand eller en kollaps av en byggnad så kan partiklarna av aluminum bara omvandlas till aluminum oxid, vilket är väldigt slöt vid exponering av luft och värme (kom ihåg att aluminum nanopartiklar gör så att det brinner fort). aluminum nanopartiklar kan inte bli skapade under okontrollerade förhållande, en syre fri miljö är absolut nödvändig.

Antändningstemperaturen på deras chips är 430C, det räcker för reaktionen att skapas, som ger ifrån sig en temperatur som snabbt går upp till 1500C+ under att par millisekunder och smälter järnet och skapar järn klot som inte var där från början.

Färgen i WTC tålde 800C som man kan läsa i NIST rapporten. så det är verkligen inte färg....

Dom mixade även ultrafint aluminum pulver med Fe2O3 (järnoxid) pulver och det antände inte sig under 700C i DSC ens. så man kan inte bara blanda vad som helst och få det att antända sig i DSC, det visar att deras chips är mycket fint mixade.

Steven jones har även undersökt dammet från två demoleringar, inga röda chips alls. så det är inget som bara skapas när en byggnad kollapsar...
Senast redigerad av TreeOfLiberty 2009-08-17 kl. 19:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in