Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-04-06, 15:35
Medlem
Hej av någon konstig anledning så går de inte o stänga av datorn efter igår kväll... Jag har vista och när jag trycker på stäng av datorn kommer det bara WINDOWS STÄNGS AV och så står det hur länge som helst, till slut håller man ner knappen och undrar ska man behöva göra så här varje gång???
snälla hjälp är nybörjare
Citera
2009-04-06, 15:37
Medlem
katastrof.s avatar
testa att köra en windows systemåterställning. Kanske kan fungera.
start -> alla program -> tillbehör -> systemverktyg -> system återställning
Citera
2009-04-06, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katastrof.
testa att köra en windows systemåterställning. Kanske kan fungera.
start -> alla program -> tillbehör -> systemverktyg -> system återställning

men tar inte det bort alla program och sånt vill inte det
Citera
2009-04-06, 15:45
Medlem
ari4presidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av semirko
Hej av någon konstig anledning så går de inte o stänga av datorn efter igår kväll... Jag har vista och när jag trycker på stäng av datorn kommer det bara WINDOWS STÄNGS AV och så står det hur länge som helst, till slut håller man ner knappen och undrar ska man behöva göra så här varje gång???
snälla hjälp är nybörjare

Hde det där problemet förut också. Tröttnade också varje gång på att vänta och stängde tillslut alltid av den manuellt. En gång lät jag den stänga av normalt, det vill säga jag väntade tills datorn hade stängt av sig själv, sen dess försvann problemet. Det tog kanske 30-40min.
Citera
2009-04-06, 15:45
Medlem
Leksingens avatar
Hade samma problem förut. Gick bort när jag bytte hårdiskar.
Citera
2009-04-06, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ari4president
Hde det där problemet förut också. Tröttnade också varje gång på att vänta och stängde tillslut alltid av den manuellt. En gång lät jag den stänga av normalt, det vill säga jag väntade tills datorn hade stängt av sig själv, sen dess försvann problemet. Det tog kanske 30-40min.

fast om man gör en systemåtesrtällning, försvinner alla filer,dokument program osv.. eller????
Citera
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Låter mer som hårdvarufel än mjukvaran.

För mig så låter felet mer på nätagget.

Att köra en systemåterställning är jag själv tveksam över.Vad hjälper en systemåterställning om nu nätagget har fått en smäll?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leksingen
Hade samma problem förut. Gick bort när jag bytte hårdiskar.

vad ska ja göra?
Citera
2009-04-06, 15:49
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Ryck strömkabeln och provar med ett annat nätagg.
Citera
2009-04-06, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Ryck strömkabeln och provar med ett annat nätagg.

som jag skrev i början ÄR NYBÖRJARE jag vet inte ens vad ett nät agg är.
Citera
2009-04-06, 16:25
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Titta på baksidan av chassit.Där lär du se en svart kabel som leder in till nätagget.Så här ser ett nätagg ut.

http://www.luftslottet.se/wp-content/natagg.jpg

Ryck den svarta kabeln så stängs datorn av, vi kan kalla detta en " norsk avstängning "

Ring till den lokala datorbutik där en serviceverkstad ingår.Be och får tala med en tekniker.Får en prisidé och tips om vad det eventuella felet kan beror på.
Ta med datorn till denna butik och be teknikern felsöka hårdvaran.
Citera
2009-04-07, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Titta på baksidan av chassit.Där lär du se en svart kabel som leder in till nätagget.Så här ser ett nätagg ut.

http://www.luftslottet.se/wp-content/natagg.jpg

Ryck den svarta kabeln så stängs datorn av, vi kan kalla detta en " norsk avstängning "

Ring till den lokala datorbutik där en serviceverkstad ingår.Be och får tala med en tekniker.Får en prisidé och tips om vad det eventuella felet kan beror på.
Ta med datorn till denna butik och be teknikern felsöka hårdvaran.

är de inte lättare och stänga av datorn manuellt genom o hålla ner knappen några sekunder, lite onödigt och rycka ut svarta kabeln...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in