Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-04-06, 10:25
Medlem
Shrink in spes avatar
Såg ett inlägg i rött för första gången- är detta en ny funktion på flashback? Ska detta funka?

Kommer det här inte innebära att forumet kommer bli mer svårläst?
Citera
2009-04-06, 10:32
Medlem
Krellyans avatar
Nej, den funktionen har funnits länge.

Angående om det kommer bli svårläst eller inte vet jag ärligt talat inte. Men jag stötte idag på en användare som enbart skriver med highlight, och det var jävligt irriterande och jag ser inte poängen med det öht.
Citera
2009-04-06, 10:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krellyan
Nej, den funktionen har funnits länge.

Angående om det kommer bli svårläst eller inte vet jag ärligt talat inte. Men jag stötte idag på en användare som enbart skriver med highlight, och det var jävligt irriterande och jag ser inte poängen med det öht.

Är väl bra i bland. Har aldrig själv använt det. Men det blir jävulskt irriterande om någon highlightar vart annat ord.
Citera
2009-04-06, 10:40
Medlem
Krellyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExilSvensk
Är väl bra i bland. Har aldrig själv använt det. Men det blir jävulskt irriterande om någon highlightar vart annat ord.

Ja, det är bra för att förstärka saker i olika sammanhang. Men om man använder det jämt och ständigt försvinner dess tyngd och förefaller fullkomligt meningslöst.
Citera
2009-04-06, 10:44
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Tycker ni att någon missbrukar funktionen så är det bara att skicka iväg en RP så får vi se om det är något vi kan och ska göra åt saken.
Citera
2009-04-06, 10:56
Medlem
Krellyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Tycker ni att någon missbrukar funktionen så är det bara att skicka iväg en RP så får vi se om det är något vi kan och ska göra åt saken.

Men frågan är hur man missbrukar den egentligen? Det är inte som när man använder/inte använder spoilers till exempel, där det faktiskt står i regelverket hur man ska bära sig åt. Det är trots allt bara röd färg det handlar om.
Citera
2009-04-06, 11:07
Medlem
Sunners avatar
Citat:
Men frågan är hur man missbrukar den egentligen? Det är inte som när man använder/inte använder spoilers till exempel, där det faktiskt står i regelverket hur man ska bära sig åt. Det är trots allt bara röd färg det handlar om.

Om någon strör inlägg fulla med oläsbar text över hela forumet så lär de väl åka dit på KFK eller tramsande. Handlar det bara om något inlägg så kan man väl snarast se det som att idioten har slösat sin tid på att skriva ett inlägg som ingen orkar läsa.
Citera
2009-04-06, 11:16
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Exakt därför är det bra om överdrivet användande av funktionen kommer till vår kännedom. Att skriva med enbart highlight är ungefär samma sak som att skriva allt fetstilt. Blir det ett problem så får vi internt diskutera vad som blir den bästa lösningen, antingen genom en tillämpning av befintligt regelverk eller genom en ändring av regelverket. Får vi in RP'n så blir det betydligt enklare att upptäcka ifall det faktiskt blir ett problem.
Citera
2009-04-06, 11:17
Medlem
Krellyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Exakt därför är det bra om överdrivet användande av funktionen kommer till vår kännedom. Att skriva med enbart highlight är ungefär samma sak som att skriva allt fetstilt. Blir det ett problem så får vi internt diskutera vad som blir den bästa lösningen, antingen genom en tillämpning av befintligt regelverk eller genom en ändring av regelverket. Får vi in RP'n så blir det betydligt enklare att upptäcka ifall det faktiskt blir ett problem.

Gött, då var det klargjort

Over and out.
Citera
2009-04-06, 11:17
Medlem
Shrink in spes avatar
Jaha, där ser man. Tänkte att det var något nytt eftersom jag inte sett det tidigare och tänkte att det är en funktion som "borde" missbrukas mer. Skönt att så inte är fallet.
Citera
2009-04-06, 15:56
Moderator
blomvattnares avatar
Jag har, såvitt jag kan minnas, bara sett EN användare använda röd text, och det är en moderator. H*n har använt röd text i 3 - 4 inlägg, och då bara på ett par ord för att förstärka sitt budskap i egenskap av moderator.

Jag tycker att det passar bra i sådana lägen, och det har alltså inte stört mig ett dugg. Egentligen kanske röd text skulle vara förbehållet moderatorer, och de skulle inte alltid använda det. Bara när det är något alldeles särskilt de vill poängtera.

Om många användare skulle börja gödsla med röd text skulle inläggen bli mer svårlästa och det vill vi ju inte?
Citera
2009-04-06, 20:11
Medlem
Shrink in spes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare

Jag tycker att det passar bra i sådana lägen, och det har alltså inte stört mig ett dugg. Egentligen kanske röd text skulle vara förbehållet moderatorer, och de skulle inte alltid använda det. Bara när det är något alldeles särskilt de vill poängtera.

Om många användare skulle börja gödsla med röd text skulle inläggen bli mer svårlästa och det vill vi ju inte?

Precis min tanke, men som sagt: det är ju inte något problem i dagsläget, så några restriktioner kanske inte behövs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in