• 2
  • 3
2009-07-14, 14:22
Medlem
meepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av htdg
Jag har aldrig påstått att vi bakar själva. Jag sa att degämnen är så nära man kan komma, och visst smakar mycket av vårt bröd bageri-bakat.

Visst, det kan jag köpa. Tycker dock det är märkligt att denna typ av bröd ganska ofta saluförs som "butiksbakade", då de enligt min syn på saken inte är det. "Butiksgräddade" eller liknande vore mer passande.

Och som sagt har jag inte sagt att det är något fel på denna typ av bröd. Köper hellre ett bröd som gräddats från ett degämne i butiken än ett som varit bake-off.
Citera
2009-07-14, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meeper
Visst, det kan jag köpa. Tycker dock det är märkligt att denna typ av bröd ganska ofta saluförs som "butiksbakade", då de enligt min syn på saken inte är det. "Butiksgräddade" eller liknande vore mer passande.

Och som sagt har jag inte sagt att det är något fel på denna typ av bröd. Köper hellre ett bröd som gräddats från ett degämne i butiken än ett som varit bake-off.
Till och med bake off brödet säljs ju som "butiksbakat". Den stora frågan är väl egentligen ifall det finns nån som verkligen tror att det är butiksbakat?
Citera
2009-07-14, 15:34
Medlem
meepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luckexx
Till och med bake off brödet säljs ju som "butiksbakat". Den stora frågan är väl egentligen ifall det finns nån som verkligen tror att det är butiksbakat?

Jag tror ganska många tror att det verkligen är bakat från grunden i butiken. Står det "butiksbakat" är det inte så svårt att tro att det faktiskt är bakat i butiken.

Med alla regler och bestämmelser kring vad olika livmedel får kallas och inte kallas kan man tycka att det är en aning märkligt att termen får användas som den gör.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in