2009-04-11, 22:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enkock
Hur som helst, Lill-babs lär ju inte vara ensam om att njuta av denna substans om så skulle vara fallet.
Hur är det med Persbrandt? Han verkar ju vara i svängen ganska mycket. Han lyckades t.o.m trolla till sig en rattfylla om jag minns rätt.
Sen har man ju funderingar om T.Körberg, som enligt min mening tittat rätt djupt i flaskorna. Kan han även försett sig med det vita guldet?

Persbrandt har nog prövat på det mesta, om man får tro vittnena här på Flashback och Körberg har ju t o m suttit inne för kokain för rätt många år sen och dessutom för rattfylla. Lill-Babs skall i och för sig enligt Flashbackare också ha supit en del men hon tillhör en svensk artistgeneration som nog klarat sig utan knark. Hon är väl tio år äldre än Tommy Körberg och hade ju slagit igenom långt innan knarket blev stort popmusiken. Men jag håller med den som skrev att kombinationen Lill-Babs och kokain skulle vara het. Hon skulle nog bli rent översexuell.
Citera
2009-04-11, 22:43
Bannlyst
Frågan är om vi någonsin får veta sanningen bakom denna Lill-Babs...
Ingen annan som har ngt smaskigt att tillföra?
Citera
2009-04-11, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chinaman
Ok, känner du henne eller? Tror du hon går ut i media och berättar öppenhjärtat om sitt amfetamin missbruk? Löjligt. Bara för att det inte når media så betyder det inte att det är en lögn.

Jag vet bara vad denna person har sagt till mig och tror inte att han dratt till med en halvsanning bara för att ha nåt att säga. Detta var en mycket respektabel herre inom amfetamin kretsar då det begav sig.

Precis som man kan bruka och missbruka socker så kan man bruka och missbruka droger. Lill-Babs kanske brukade amfetamin ?
Citera
2009-04-12, 01:21
Medlem
winnerbäck
Citera
2009-04-12, 17:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enkock
Frågan är om vi någonsin får veta sanningen bakom denna Lill-Babs...
Ingen annan som har ngt smaskigt att tillföra?
Förmodligen finns det en och annan smaskighet att tillföra. När jag läste tråden om vilken kändis som fått mest kuk och såg att just Lill-Babs fick mest röster av alla så förstod jag att hon måste levt ett verkligt utsvävande sexliv. Gärna skvaller för mig.
Citera
2009-04-13, 11:41
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanuda
Förmodligen finns det en och annan smaskighet att tillföra. När jag läste tråden om vilken kändis som fått mest kuk och såg att just Lill-Babs fick mest röster av alla så förstod jag att hon måste levt ett verkligt utsvävande sexliv. Gärna skvaller för mig.

det där bottnar nog i att i tv-programmet Här är ditt liv så kom typ 10-12 av Lill-Babs ex-pojkvänner in i studion..annars tror jag inte hon fått så många röster.
Citera
2009-04-13, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
det där bottnar nog i att i tv-programmet Här är ditt liv så kom typ 10-12 av Lill-Babs ex-pojkvänner in i studion..annars tror jag inte hon fått så många röster.

jag tror inte det är hela sanningen. Det var ju mer än 25 år sedan det programmet gick. och dessutom var det väl inte särskilt överraskande. Hon hade ju visat upp dem alla i pressen (utom dom från mitten av 50-talet) och berättat hur kär och lycklig hon var. även här på flashback kan man ju läsa skvaller om hennes eskapader i samband med turneer och liknande. I henes första biografibok skriver t o m författarna i en efterskrift att de inte skrivit något från sängkammare och hotellrum. Underförstått att det nog fanns stoff...
Citera
2009-04-16, 20:52
Medlem
Brainfreezes avatar
Thorsten Flinck har grävt i påsen
Citera
2009-04-16, 21:45
Medlem
Svenne.B.Anans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brainfreeze

haha, snacka om öppet mål. thorsten uppvisar väl dom flesta kännetecken för en amfetaminmissbrukare. antagligen redan nämne men freddie wadling verkar ånga på trots sin ganska aktningsvärda ålder och mindre aktningsvärda kroppskonstutition.

att lill-babs inte skulle ha nyttjat amfetamin pga. att hon tillhör det äldre gardet har nog ingen betydelse. amfetamin i tablettform har väl funnits länge?
mötley crues mick mars nämner i deras biografi att han brukade köpa sk. "crosstops" över disken på apotek i hundrapack, detta borde väl ha varit tidigt åttiotal. någon som vet om amfetamin fanns lagligt att tillgå i sverige tidigare?
Citera
2009-04-16, 22:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne.B.Anan

att lill-babs inte skulle ha nyttjat amfetamin pga. att hon tillhör det äldre gardet har nog ingen betydelse. amfetamin i tablettform har väl funnits länge?
Nej säkert fanns det att tillgå, om hon hade velat. Men hon är inte riktigt typen för att använda droger. Förmodligen en riktig hålligångare men mer på något hemvävt sätt. Å andra sidan började hon ju i Simon Brehms orkester och där fanns ju en mängd jazzmusiker som nog ville prova på va de stora jazzmusikerna höll på med. Men när popen kom och med den ett mer uttalat narkotikamissbruk föll hon utanför ungdomskulturen och slog ju på showbanan med påkostade shower på Berns osv.
Citera
2009-04-17, 03:43
Medlem
kaspens avatar
Dregen, fast han mest kör kokain (om han har).
Grabbarna i Hardcore Superstar, främst föredettingen Silver (som hoppade av pga missbruket).
Citera
2009-04-17, 10:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brainfreeze

Här sparkar vi in öppna dörrar
Hur är det med Peps Persson? Går han på ngt eller är han bara allmänt skön?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in