2009-04-08, 18:17
Medlem
BaalZeBubs avatar
Är det bara jag som tror att hela historien är påhittad?
Citera
2009-04-08, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wehrmacht
Kan någon svara mig hur ett rånoffer utklädd i ananas sprider en positiv bild av Malmö? Hur fan kan han sprida en positiv bild när han blir rånad i staden utklädd till en jävla ananas? Bygger ju bara på övriga "fördomar" om Malmö som en multikulturell brottsbelastad stad.

Ju mer jag funderar varför, desto mer förbryllad blir jag. Hur jävla tokiga är makthavarna i Malmö egentligen?

Jag önskar att man kunde förstå deras tankegångar här men det är banne mig helt omöjligt, vilka svammlande jävla dårar...
Citera
2009-04-08, 18:30
Medlem
jerros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingofstyle
Om man slår ihop allt så blir det stor komik! Speciellt med tanke på att det hände i Malmö

Jag tror detta kommer leda till en ny Gameshow, som går ut på att vandra runt i Malmö utan att bli rånad på mobilen. Ju högre svårighetsnivå, desto mer utmanande, på högsta nivån kommer man få åka till Rosengård iklädd en varmkorvsdräkt, med senaste SonyEricsson fasttejpad på huvudet.

HAHA Galet helt galet
Citera
2009-04-08, 23:45
Medlem
Svampfests avatar
Nu jävlar är man snabb i svängarna att kontra rånet och visa sig från sin fina sida, nej nej här finns inga problem och vi har inte alls lite dåligt samvete..

Citat:
Utklädd till ananas hade han inga möjligheter att freda sig mot rånarna på Kroksbäck. Men den japanske popstjärnan Hideki Kaji har fått plåster på såren – i form av Malmös stads sigill i brons.

Citat:
Då hade Leif Almö redan varit i kontakt med Malmö stads integrationskommunalråd Kent Andersson (S)

Anar jag ett krismöte med Kent Andersson om hur de ska mörka detta på bästa sätt så att alla blir nöjda..

http://sydsvenskan.se/malmo/article425423/Ananasklatt-ranoffer-belonat-med-hedersmedalj.html
Senast redigerad av Svampfest 2009-04-08 kl. 23:47.
Citera
2009-04-13, 04:15
Medlem
Arbetarbroders avatar
Han ser ju ganska nöjd ut efter att ha fått den där medaljen iaf.
Vad är Kroksbäck för område egentligen? Centralt i Malmö eller mer förortsstuk?
Citera
2009-04-13, 09:33
Medlem
Chanandler Bongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder

Ghetto. Höga flerfamiljshus, mångkulturellt, skitigt. Finns ställen på Rosengård jag hellre hade bott på än Kroksbäck.
Citera
2009-04-13, 09:55
Medlem
snuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Väldigt förort fast med en twist. Intressanta med Kroksbäck och Holma (i princip samma område, ligger en park emellan) är att dom är insprängda mellan rätt välbärgade villaområden.

Angående ananasmannen så brast jag ut i skratt när jag hörde det på radio. Bara i Malmö...
Citera
2011-07-15, 20:05
Medlem
pedrinos avatar
Gammal nyhet men ni som undrar, här är videon:

http://www.youtube.com/watch?v=DJmAnW-ZRU4
Citera
2011-07-15, 20:10
Medlem
Han skulle ha medalj för att han exponerat det mångkulturella samhället.
Citera
2011-07-15, 20:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Han skulle ha medalj för att han exponerat det mångkulturella samhället.

Han fick medalj...

http://www.sydsvenskan.se/malmo/article425423/Ananasklatt-ranoffer-fick-hedersmedalj.html
Citera
2011-07-15, 20:27
Medlem
Crap_Fucks_Craps avatar
Denna sötsliskiga styggelse till fjollfrukt har besudlat pizzor allt för länge och denna gång fick en japan smaka på vreden.
Citera
2011-07-15, 20:33
Medlem
Witkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne.B.Anan
"..har varit aktiv som artist sedan det tidiga 90-talet och är känd som en stor Sverigevän."

verkar inte som om våran japanska vän har hållit sig ajour med den svenska samhällsutvecklingen sedan det tidiga 90-talet.

Förmodligen har du helt rätt, han trodde väl att sverige fortfarande var ett välmående civiliserat land.
Han får vara glad över det faktum att han inte blev skjuten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in