2009-04-08, 00:16
Medlem
wehrmachts avatar
Citat:
Då hade Leif Almö redan varit i kontakt med Malmö stads integrationskommunalråd Kent Andersson (S)

– Kent Andersson menade precis som jag att Hideki Kaji förtjänade att uppmärksammas för den positiva bild han har givit av Malmö och som ett bevis för Malmös uppskattning, säger Leif Almö.

Kan någon svara mig hur ett rånoffer utklädd i ananas sprider en positiv bild av Malmö? Hur fan kan han sprida en positiv bild när han blir rånad i staden utklädd till en jävla ananas? Bygger ju bara på övriga "fördomar" om Malmö som en multikulturell brottsbelastad stad.

Ju mer jag funderar varför, desto mer förbryllad blir jag. Hur jävla tokiga är makthavarna i Malmö egentligen?
Citera
2009-04-08, 00:21
Medlem
flygvärdinnans avatar
Vad är det för skeva jävlar som får för sig att råna en ANANAS?
Citera
2009-04-08, 01:20
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
En ananas med dyra kameror de kan kränga för knark, blingbling och kebab? Klart som fan att de inte flög på honom för att han såg ut som ett freak utan därför att han såg ut som ett lätt byte som skyltade med värdesaker.
Citera
2009-04-08, 01:34
Medlem
tlasaks avatar
Haha fan vad roligt
Citera
2009-04-08, 11:22
Medlem
Det som är mest beklämmande i den här historian är att han fick ett pris för att han blev rånad, vadå "sprider en positiv bild av Malmö"?. Jag tror snarare att han fick den för att han inte endast ska ge en negativ bild av Malmö, den bild vi alla andra i Sverige har. Varför får inte resten av Malmös 2345 rånoffer en medalj? Kan det vara så att dom inte syns i media och därför inte kan ge sin version av Malmö, den korrekta bilden alla rasister, integrerade invandrare, polisen med flera har? Vem bryr sig om en finnig datanörd blir rånad?

Fyfan säger jag bara, den dagen journalisternas barn blir gruppvåldtagna och rånade ska jag öppna champagne och fira. Dessa vidriga avskum kommer brinna i helvetet var så säkra
Citera
2009-04-08, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlasak
Haha fan vad roligt

Vad är det som är så roligt tycker du? Att han blev rånad eller att han är en Japan som sprang runt i en ananasdräkt och blev rånad?
Citera
2009-04-08, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JItterbugg
Vad är det som är så roligt tycker du? Att han blev rånad eller att han är en Japan som sprang runt i en ananasdräkt och blev rånad?

Om man slår ihop allt så blir det stor komik! Speciellt med tanke på att det hände i Malmö

Jag tror detta kommer leda till en ny Gameshow, som går ut på att vandra runt i Malmö utan att bli rånad på mobilen. Ju högre svårighetsnivå, desto mer utmanande, på högsta nivån kommer man få åka till Rosengård iklädd en varmkorvsdräkt, med senaste SonyEricsson fasttejpad på huvudet.
Citera
2009-04-08, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kingofstyle
Om man slår ihop allt så blir det stor komik! Speciellt med tanke på att det hände i Malmö

Jag tror detta kommer leda till en ny Gameshow, som går ut på att vandra runt i Malmö utan att bli rånad på mobilen. Ju högre svårighetsnivå, desto mer utmanande, på högsta nivån kommer man få åka till Rosengård iklädd en varmkorvsdräkt, med senaste SonyEricsson fasttejpad på huvudet.

Det där är ju faktiskt guld för en genuin japansk gameshow.
Citera
2009-04-08, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mlk
Det där är ju faktiskt guld för en genuin japansk gameshow.

Ja jag borde sålt idén Jag kan riktigt se det framför mig. Brandkåren står i bakgrunden och släcker lite bränder, beskyddade av polisen så att det är blinkande lampor överallt.
Den tävlande gör sitt yttersta för att komma bort från rånarna och en och annan arg stenkastare som placerat sig runt "banan". Allt medan en frenetisk speakerröst pratar i 200km/h. Vilt påhejad av den entusiastiska publiken.

Varför skulle Malmö sörja att det inte får vara värd för fler Davids cup matcher när de kan få detta?
Citera
2009-04-08, 13:49
Medlem
jack_of_spadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NordiskStolthet
Är inte blattar portförbjudna i Japan?

Nä, Blattien har en ambassad i Japan, och man får resa till lande även om man har blattiskt medborgarskap.

Citera
2009-04-08, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
En ananas med dyra kameror de kan kränga för knark, blingbling och kebab? Klart som fan att de inte flög på honom för att han såg ut som ett freak utan därför att han såg ut som ett lätt byte som skyltade med värdesaker.

Ja precis, svindyr kamerautrustning på två ben. Vem missar ett sådant ypperligt tillfälle att tjäna snabba pengar?
Citera
2009-04-08, 15:55
Medlem
swedishsteels avatar
Förhoppningsvis resulterar detta i att en myriad av nyhetsprogram på all världens tv-kanaler inom kort tar upp den bisarra historien som en lättviktig och humoristisk avslutning på sin sändning och därigenom, omedvetet medverkar till att upplysa världens folk om det totalhavererade socioekonomiska projekt som är mångkulturens och otrygghetens Malmö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in