2003-10-14, 14:36
Medlem
UUUUUUs avatar
Har exprimenterat lite med typ hasch o affe o så i nåra år nu. Har mest provat några enstaka gånger och inte tyckt att något av dem varit nåt för mig. Har ett längre tag funderat på att prova nån hallucinogen drog, men är rätt så grön på allt vad droger heter. Beställde Hawaian Baby Woodrose från droger.nu och testade, fick ingen effekt alls. Har nu funderat på att prova LSD.

Men så läser man i tidningen om artonåringen från Tyskland som kokte te på Änglatrumpet och flippade och gick ut i snickarboden och klippte av kuken och tungan. Blev ju livrädd, största skräcken i mitt liv är ju fan att mista kuken.

Så nu undrar jag, finns det någon risk för att jag skulle få för mig att göra liknande grejer om jag tog LSD eller nåt annat liknande?
Citera
2003-10-14, 16:16
Medlem
Nu äre en stor skillnad mellan Datura (Änglatrumpet) och LSD, LSD är en betydligt säkrare drog.
Av Datura kan du ofta helt tappa verklighetsuppfattningen, glömma bort att du är trippad och vandra runt och ställa till med jävelskap.
Undvik Datura bara.. finns mycket bättre alternativ, såväl lagliga som olagliga.

Ang LSD och andra psykedeliska droger:

Så länge du gör det hemma och kanske med en nykter kompis som kan hålla koll så lär inget sådant hända. Det där är extremfall.
Däremot kan du ju genomgå jobbiga saker rent psykiskt, så du bör vara säker på din sak innan du testar.

Tänk på att ha det lungt och skönt omkring dig, var på gott humör när du gör det. Undvik att ha saker och ting planerade de närmaste 24 timmarna, koppla ur telefonen osv.
Koppla av.. städa och gör det mysigt där du ska trippa, börja hellre med en liten dos än en stor.
Sen är väl inte LSD det bästa nybörjarvalet inom psykedelia, svamp eller kanske 2c-i kan vara en lämpligare start.

Du kan ju läsa lite mer om svamp och LSD här:
http://www.erowid.org/plants/mushrooms/mushrooms.shtml
http://www.erowid.org/chemicals/lsd/lsd.shtml

Ta gärna ett besök till LSD och svamp forumen här på Flashback, där bör du kunna få många goda råd.
Citera
2003-10-14, 17:15
Bannlyst
Datura ska du nog hålla dig undan ifrån. Det många verkar missa i sin verklighetsuppfattning är att alla droger som är illegala inte alltid är extremt farliga, medan flera legala droger är extremt farliga, däribland datura.

Datura är inte bara väldigt giftigt i för stora mängder (och dessutom relativt svårt att dosera då man oftast använder sig av Datura Stramoniums frön som kan variera i styrka) utan är även en mycket stark hallucigen. Där en påverkad person precis som tidigare skrev, kan glömma att den är påverkad av en drog och göra riktigt dumma grejer.

Ska du nu ändå prova datura rekommenderar jag att du har en vän emd och att du köper det från en frö-butik. Att köpa datura från spejsade natur-drogs-affärer på nätet är bara onödigt och dyrt då det är exakt samma fröer som till Änglatrumpeter (Datura stramonium).
Citera
2003-10-14, 19:00
Awaiting Email Confirmation
Gokväll!

Hejsan..
Jag odlar själv spikklubba (datura stramonium) och har hur mycket frön som helst.. Har sparat och torkat alla frökapslar/spikklubbor.. Men det är inget jag skulle använda frivilligt precis, jag har läst mycket om eventuella effekter och mycket av informationen som florerar på nätet skiljer sig åt och en del tycks vara taget ur luften. Detsamma gäller information i de häften/böcker som "naturligt hög" (såldes iaf tidigare av boven.se) osv - det är mycket bullshit och lite fakta. Speciellt i det häftet, man håller sig visserligen till en del av sanningen men mycket är taget ur luften, rena gissningar som skulle kunna leda till döden om fel folk läste skiten.
Mina egna erfarenheter tyder på att det mesta av de lagliga droger som sägs fungera ofta bara får en att må dåligt. Jag har testat yopo i form av frön, allt jag fick när jag rökte och sniffade fröerna var en jävulsk träningsvärk i hela kroppen.

Jag har testat kalmus i pulver-form, det spydde jag upp strax efteråt. Detsamma gäller syrian rue..
Sinicuichi fungerar bra för mig, odlar även det själv - väldigt lättodlad växt och mycket lätt att förädla via sticklingar. Men man behöver ganska stora mängder och ruset är knappast lika intensivt som cannabis. Men man blir lycklig och mår allmänt bra - jag gillar det. Ibland röker jag heimian, men det krävs rätt många jollar och om något av det man skördat råkat bli lite brunt i kanterna så är det skärft att röka så mycket - då har jag absolut inte i något tobak. Man blir slö, smått flummig och mår allmänt bra.

HBWS-frön fungerar för mig, iaf de jag själv sålde en gång i tiden, men jag föredrar blomman för dagen numera. (då jag har tillgång till frön av min egna skörd, skördar innan skalen blir bruna och hårda - på så sätt mår jag inte lika illa när jag äter fröerna och de är betydligt lättare att tugga, är som att tugga skalade solrosfrön förutom att smaken är lite besk. Men man mår ändå illa och jag spyr vartannan gång. Mina vänner tycker att det är värt det, men själv är jag inte så mycket för psykedeliska droger - iaf inte de som ger mig fysiska biverkningar, typ lsd, psilocybin och lysergicsyreamid (hur det nu stavas) som finns i hbws och blomman för dagen frön). Jag brukar få vad jag kallar "hjärnflipp" av den sortens droger, det känns som kortslutningar i hjärnan och jag blir lätt nojjig.. Folk säger att det alltid beror på att jag tar för lite, jag får inte mycket halliciar av tex. 2g cubensis - mest kroppsiga nojjor. Andra påstår att jag tagit för mycket tjack, men jag vet inte..

En gång tog jag ett e som, jag tror, innehöll 2cb (vita hästar, det var kanske tre år sedan).. Det var riktigt trevligt.. Bara sköna hallicar och inga kroppsiga symtom..

Angående änglatrumpet så har jag sticklingar om du är intresserad (brugmansia arborea, även datura innoxia - den mexikanska varianten).. Självklart även blad och frön, men jag tycker inte att du ska konsumera något sånt.. Jag har även små spikklubba plantor som blommar och som är lätta att skicka.
Men det är bara om du är odlings-intresserad, att konsumera så giftiga växter är vansinnigt..

Jag har varit nykter i ett par dagar nu, eller en dag är det kanske, förutom salvia divinorum i små mängder och benzo. Igårkväll hade jag riktigt trevligt, lyssnade på musik och rökte en pipa av min egen salvia i taget, vart tjugonde minut typ. Det var en skum men trevlig kväll - fick inga riktiga hallicar, men jag gillar att ligga på gränsen, en liten holk är lagom - då dras man lite bakåt och tänker annorlunda i en tio till tjugo minuter.

Funderar starkt på att testa att tugga färsk salvia, men jag är för feg och mår inte alltid så bra (har lite psykiska problem, är deppig när jag inte knarkar osv) - det skrämmer mig lite.. En sne-tripp på salvia som skulle vara ett par timmar är ju inget jag vill vara med om här hemma - i min ensamhet.. Samtidigt vill jag så gärna lära känna min salvia, lära mig kontrollera den och känna mig välkommen i den världen. Men det är en kompliserad hallucinogen..

Jaja, nu babblar jag som vanligt igen (druckigt ett par bärs idag, kunde inte låta bli - kommer nog sluta med att jag dör som alkoholist iaf.. Känner för att börja röka igen, men det är för dyrt att inhandla och för riskabelt för mig att odla, speciellt efter att jag exponerat mig på det här forumet)..

2047
Citera
2003-10-14, 23:20
Medlem
Andans avatar
Lsd

Jag har bara negativa upplevelser av LSD så jag rekomenderar inte det... men det finns ju många andra som gillar det
Citera
2012-09-28, 15:26
Medlem
UUUUUUs avatar
Det är nu nästan 10 år sedan jag startade tråden. I onsdags tog psilocybin min psykedelikaoskuld. Detaljerad triprapport följer så fort jag lyckats reda ut alla tankar och intryck.
Citera
2012-09-28, 15:31
Medlem
rEEgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UUUUUU
Det är nu nästan 10 år sedan jag startade tråden. I onsdags tog psilocybin min psykedelikaoskuld. Detaljerad triprapport följer så fort jag lyckats reda ut alla tankar och intryck.

Grattis.
Fränt att du väntade med att poppa din tripp-cherry i 10 år och det faktum att du postade en uppföljning. Med ålder kommer vishet
Citera
2012-09-28, 15:37
Medlem
UUUUUUs avatar
Jo alltså, jag vet ju att det i allmänhet brukar ogillas att man bumpar gamla trådar. Men i det här fallet kändes det lite kul. Jag slutade experimentera med droger kort efter att den här tråden först skapades. Men jag har alltid haft kvar det där suget inom mig att testa en psykedelisk drog. Så här i efterhand känns det bra att jag väntade. Jag tror att jag hade mer behållning av upplevelsen idag än jag hade haft då.
Citera
2012-09-28, 15:44
Medlem
rEEgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UUUUUU
Jo alltså, jag vet ju att det i allmänhet brukar ogillas att man bumpar gamla trådar. Men i det här fallet kändes det lite kul. Jag slutade experimentera med droger kort efter att den här tråden först skapades. Men jag har alltid haft kvar det där suget inom mig att testa en psykedelisk drog. Så här i efterhand känns det bra att jag väntade. Jag tror att jag hade mer behållning av upplevelsen idag än jag hade haft då.

Det tror jag med. Jag har "pund-trippat" för många gånger utan att ta lärdom av tripparna, det är mest dom senaste tripparna som jag faktiskt har använt mig av tripparna för att få bukt med personliga problem och såna saker och det är IMHO the way to go med trippar i jämförelse med att slänga i sig 10 gram svamp bara för att det är tisdag och man har inget att göra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in