• 2
  • 3
2009-04-06, 16:08
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erkanperkan
Ja det där brevet kommer Nisse IT på skogaholm skratta gott åt, kanske till och med visa kollegorna, innan har tar bort.

Haha jag vet, förväntar mig knappast att de tar det på allvar. Hoppas dock på ett roligt svar.

Edit: Kollade just och jag har fått ett rätt tråkigt svar.

Citat:
Hej!

Skogaholmslimpan har bakats i över 80 år och på den tiden har receptet inte genomgått några större förändringar annat än för några år sedan (alltså långt före de sex månader sedan du skriver om)
då man minskade sockermängd och ökade fibermängden för att limpan skulle få nyckelhålsmärkning. Ingen annan ingrediensförändring. Vi bakar utan härdat fett och konserveringsmedel. Ingen förändring är heller gjord sett till bakprocess och det gäller samtliga våra certifierade bagerier.

Någon annan förändring är alltså inte gjord. Jag har inte fått några propåer att det skulle vara något smakproblem i bageriet. Jag har heller inte fått några indikationer från konsumentsidan att det
skulle vara något problem med smaken. Andra bakfel, rent i processen, kan förekomma. Men känner du att att vi ska kontrollera något bröd så är vi tacksamma om du skickar in till oss. Vi ersätter förstås för dina utlägg.

Vad tycker ni jag ska svara?

Citat:
"Hej på dig! Jag har levt i 22 år, jag åt eran limpa med strösocker på och fick en massa hål i tänderna innan du ens lärt dig cykla med stödhjul. Jag vet vad jag pratar om och jag vet hur en riktig Skogaholms delikatesslimpa ska smaka och lukta. Nu är det som att äta en trasig topplockspackning.

Detta är en konspiration.
Ni har säkert avtal med regeringen att dumpa i en massa gift för att göra alla svenskar sjuka. Självklart är det ingen som hör av sig angående smaken, för alla utom jag har väl redan insjuknat och dött!

Men ska jag också dö så ska jag bannimej ta Skogaholms bagerier med mig!"

Senast redigerad av Krafse 2009-04-06 kl. 16:23.
Citera
2009-04-06, 17:05
Medlem
dePauls avatar
Därmed är saken utagerad . Vidare ansträngningar är meningslösa.

~Paul~
Citera
2009-04-06, 17:40
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Därmed är saken utagerad . Vidare ansträngningar är meningslösa.

~Paul~

Ja faktiskt, tråkigt men sant.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här