2009-04-05, 13:28
Medlem
Är det någon som vet vad de använder för krydda på potatisarna (''råstekta'')Jensens Böfhus?
Tack!
Citera
2009-04-05, 17:49
Avslutad
Har också undrat över det men har aldrig orkat forska i ämnet. Du borde ju kunna fråga servitören vad de har på potatisen och skulle de vara lite motvilliga att berätta så säg bara att du är allergisk och måste veta vad som är på så du inte dör.
Citera
2009-04-05, 18:04
Medlem
00010000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onaka
Har också undrat över det men har aldrig orkat forska i ämnet. Du borde ju kunna fråga servitören vad de har på potatisen och skulle de vara lite motvilliga att berätta så säg bara att du är allergisk och måste veta vad som är på så du inte dör.
Om en restaurang inte vill lämna ut exakta ingredienserna så lär det inte hjälpa att säga att man är allergisk, då frågar dom ju bara dig vad du är allergisk mot och så kan dom tala om för dig vad du kan, och inte kan, äta från menyn.
Citera
2009-04-05, 21:43
Medlem
Snurrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crap2
Är det någon som vet vad de använder för krydda på potatisarna (''råstekta'')Jensens Böfhus?
Tack!

Är potatisen god? jag har aldrig varit där.
Citera
2009-04-05, 23:46
Medlem
OT:

Köttet är torrt. Grillad är den knappast, dem snabbgrillar fartränder för att det ska se grillat o smarrigt ut.

Dem lägger väl undan allt i ngn ugn undertiden medan saftet torkar ut.

Eller är det bara jag som har otur när fler av oss beställer en saftig stek, medium, hårt, ändå så får alla samma stekgrad av kött.

Tror knappast att de tar fram en saftig biff o steker efter kundens önskemål som de riktiga resturanger..
Citera
2009-04-06, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flygmotor
OT:

Köttet är torrt. Grillad är den knappast, dem snabbgrillar fartränder för att det ska se grillat o smarrigt ut.

Eller är det bara jag som har otur när fler av oss beställer en saftig stek, medium, hårt, ändå så får alla samma stekgrad av kött.

Tror knappast att de tar fram en saftig biff o steker efter kundens önskemål som de riktiga resturanger..

Du är långt ifrån ensam, ätit där två gånger. Inte ens med tanke på priset var jag det minsta nöjd.
Citera
2009-04-06, 18:37
Medlem
erkanperkans avatar
Såg idag i såshyllorna på Focus att de sålde såser från Texas Longhorn-restaurangerna. För dem som är intresserade att få deras smak. Inga tillbehörskryddor dock.
Citera
2009-04-07, 05:33
Medlem
Som sagt maten är annars inte så bra, så jag vill helst slippa gå ditt bara för att fråga om kryddorna.
Men det måste vara något enkelt egentligen, vad kan man ha för kryddor på potatis? Timjan eller oregano eller något sånt?
Citera
2009-04-22, 01:40
Medlem
Modnars avatar
Citat:
Tack!
Det kan jag kolla upp åt dig! Jag jobbar nämligen i köket på jensens böfhus ! Ska ta mig en titt nästa gång jag jobbar så kan jag återkomma!
Citat:
Ursprungligen postat av Flygmotor
OT:

Ehh, näe vi har minsann en riktig grill. Jag får väl gissa på att du har haft otur när du har varit där. Ge det en chans till vettja, gå dit när det inte är värsta stressen så är ju chansen större att maten blir bättre när trycket inte är så stort.
Citera
2009-04-22, 01:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Modnar
Det kan jag kolla upp åt dig! Jag jobbar nämligen i köket på jensens böfhus ! Ska ta mig en titt nästa gång jag jobbar så kan jag återkomma!
Ehh, näe vi har minsann en riktig grill. Jag får väl gissa på att du har haft otur när du har varit där. Ge det en chans till vettja, gå dit när det inte är värsta stressen så är ju chansen större att maten blir bättre när trycket inte är så stort.

Om ni inte klarar hålla kvalitet när folk i allmänhet vill besöka er får ni antingen utöka personalstyrkan eller mota folk i dörren.

För att säga "kom när vi inte har nått att göra så lyckas vi nog" känns inte riktigt rätt. Detta är Den absolut största anledningen till att jag bara väljer krogar jag vet är bra. Prövar aldrig något nytt när jag är hungrig. Vill inte bli besviken och behöva gå nån annanstans.

Men tack för att du skrev i tråden. Jag får överväga besöka Jensen själv, kanske.. Det _ser_ ju smarrigt ut...
Senast redigerad av Schnitzel Fritz 2009-04-22 kl. 01:47.
Citera
2009-04-22, 19:12
Medlem
Modnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnitzel Fritz
Om ni inte klarar hålla kvalitet när folk i allmänhet vill besöka er får ni antingen utöka personalstyrkan eller mota folk i dörren.

För att säga "kom när vi inte har nått att göra så lyckas vi nog" känns inte riktigt rätt. Detta är Den absolut största anledningen till att jag bara väljer krogar jag vet är bra. Prövar aldrig något nytt när jag är hungrig. Vill inte bli besviken och behöva gå nån annanstans.

Men tack för att du skrev i tråden. Jag får överväga besöka Jensen själv, kanske.. Det _ser_ ju smarrigt ut...
Jag kan ju inte tala för hela jensens men det måste du väl förstå att risken är större att maten inte håller toppklass när det är smockat? Så är det ju på alla restauranger. Jag har aldrig fått dålig mat nånsin när jag käkat där och jag har vart där när det varit som stressigast. Jag säger inte att det är en ursäkt att det är mycket folk men man måste ju förstå att risken är större att något inte blir toppklass men absolut inte allt.
Citera
2009-05-02, 14:58
Medlem
Modnars avatar
Citat:
Tack!
Basilika, och förresten, det är inte jag som jobbar på jensens, det var en kompis som skrev från min användare. Men han sa att det var basilika i alla fall!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in