2009-04-04, 20:45
Medlem
Min fina majsorm har inte velat äta dem tre senaste musarna ja gett henne. Den sissta försökte hon trycka i sig men gav up och gick o klia munnen mot bark. Det har gått ungefär en månad sen hon åt senast och ja börjar bli lite smått orolig. Något proffs där ute som vet vad som händer? Hon ömsade nyligen oxo om de har någon betydelse.
Citera
2009-04-05, 02:10
Medlem
oskarp88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daydr3amer
Min fina majsorm har inte velat äta dem tre senaste musarna ja gett henne. Den sissta försökte hon trycka i sig men gav up och gick o klia munnen mot bark. Det har gått ungefär en månad sen hon åt senast och ja börjar bli lite smått orolig. Något proffs där ute som vet vad som händer? Hon ömsade nyligen oxo om de har någon betydelse.

Tänkte precis säga att hon kanske ska ömsa, då är dom ju lite knepiga.. Kanske dom är dagen efter med, testa levande möss ist om dom är uppfrysta..

körde alltid levande till min majsorm, åt alltid förutom under ömsnings eran
Citera
2009-04-06, 09:52
Medlem
><((((°>s avatar
kolla så du har rätt temperatur i terrariet, annars kan inte ormen smälta maten = dör.

du borde även testa med levande mat, eller råttor/vad den nu äter som du skurit upp huvudet på för att pressa ut hjärnan lite. i värsta fall får du tvångsmata den.
Citera
2009-04-06, 12:24
Medlem
Adam87s avatar
En månad är ingen tid. Låt ormen vara. Och med att låta den vara menar jag att "ge fan i ormjäveln". Håll inte på med den. Byt bara vatten (dagligen) och sedan försöker du mata med någon veckas mellanrum. Som sagt, en månad är ingen tid och ingenting du behöver bli orolig över.
Citera
2009-04-06, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adam87
En månad är ingen tid. Låt ormen vara. Och med att låta den vara menar jag att "ge fan i ormjäveln". Håll inte på med den. Byt bara vatten (dagligen) och sedan försöker du mata med någon veckas mellanrum. Som sagt, en månad är ingen tid och ingenting du behöver bli orolig över.

Mm de är lungt ja håller inte på o jävlas med min orm hon har massa lugn o ro.

Tack alla för eran support ^_^
Citera
2009-04-06, 23:48
Bannlyst
- Prova att ge henne en död mus med. Bara lägg den framför nosen på henne.
Hur stor är ormen? Om det är en unge skall den ha mat oftare. Om bytet uppfattas för stort så kan de spotta ut det igen.

Har hon slem i munnen eller snor ur näsborrarna? - Majsormar är tåliga djur men kan bli förskylda ibland och få luftvägsproblem.

Prova att mata varannan dag. Kolla i munnen om hon ser OK ut med. Ta ex en plastpenna och öppna munnen. Kolla temperatur med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in