• 2
  • 3
2009-04-09, 16:37
Medlem
moondawns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Tack för de vänliga orden.

Jag har tidigare jobbat professionellt och varit delägare i en krog. De sista åren har jag dock tagit det lugnt och numera är matlagningen endast en hobby som jag nu för tiden har tid att utveckla. Den tiden fanns tyvärr aldrig när man jobbade yrkesmässigt.

Mitt största intresse är att besöka diverse länder och äta mig genom deras klassiska rätter. De senaste åren har det handlat om mellaneuropeisk mat.

Tack igen,

~Paul~
Då hade jag rätt i båda alternativen då.
Alltid kul med kunniga människor som vill dela med sig av sin kunskap.
Citera
2009-04-09, 17:28
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moondawn
Då hade jag rätt i båda alternativen då.
Alltid kul med kunniga människor som vill dela med sig av sin kunskap.
Tack igen. Men det finns så mycket kvar att lära sig

~Paul~
Citera
2009-04-09, 18:11
Medlem
moondawns avatar
Citat:
Tack igen. Men det finns så mycket kvar att lära sig

~Paul~
Men av vem ska du lära dig när du vet bäst och har den bästa känslan för mat själv ?

En retorisk fråga av en som var i resturangbranchen i 16 år men som sadlade om.
Citera
2009-04-09, 18:52
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Men av vem ska du lära dig när du vet bäst och har den bästa känslan för mat själv ?

En retorisk fråga av en som var i resturangbranchen i 16 år men som sadlade om.
Förstår. Det är inte någon falsk blygsamhet från min sida. Jag inser verkligen att jag har stora luckor. Det finns så många lands- och provinsiella kök som jag skulle vilja fördjupa mig i. Men det verkar vara en omöjlighet att hinna med trots all min tid.

Jag slötittade lite på Rick Steins "Mediterranean Escapes" idag och denne sympatiske man hade exakt samma känsla, nämligen en ödmjukhet i upptäckten att det egentligen inte går att lära sig tillräckligt mycket. Man bara skummar på ytan. Men som vise män säger: "Det är inte målet som är avgörande, utan vägen dit". .

~Paul~
Citera
2009-04-09, 19:52
Medlem
moondawns avatar
Citat:
Förstår. Det är inte någon falsk blygsamhet från min sida. Jag inser verkligen att jag har stora luckor. Det finns så många lands- och provinsiella kök som jag skulle vilja fördjupa mig i. Men det verkar vara en omöjlighet att hinna med trots all min tid.

Jag slötittade lite på Rick Steins "Mediterranean Escapes" idag och denne sympatiske man hade exakt samma känsla, nämligen en ödmjukhet i upptäckten att det egentligen inte går att lära sig tillräckligt mycket. Man bara skummar på ytan. Men som vise män säger: "Det är inte målet som är avgörande, utan vägen dit". .

~Paul~
Jag menade inte mitt inlägg som något ironiserande över din vilja att spida din kunskap om matlagning, absolut inte.
Tro mig, jag har mött hundratals kockar i min yrkesverksamma bana men aldrig hört någon prata så passionerat om mat som du lyckas göra i skrift.
För att använda ett slitet och något retarderat uttryck:
Respekt.
Citera
2009-04-09, 20:05
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Jag menade inte mitt inlägg som något ironiserande över din vilja att spida din kunskap om matlagning, absolut inte.
Tro mig, jag har mött hundratals kockar i min yrkesverksamma bana men aldrig hört någon prata så passionerat om mat som du lyckas göra i skrift.
För att använda ett slitet och något retarderat uttryck:
Respekt.
Alltså, ingen fara, jag fattade att du menade väl. Tack igen för dina berömmande ord. Jo, jag har en stor dos passion när det ankommer matlagning. Det är kul att det kommer fram i skrift

Det är alltid trevligt att erhålla respekt av en kolega på området .

Ha en trevlig påsk,
~Paul~
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här