• 1
  • 2
2009-04-05, 15:02
Medlem
swe021s avatar
Jag har sökt igenom datorn med malwarebytes anti-malware men det är allt, hittade 18 grejer som jag tagit bort, funkar fortfarande inte!

Bifogar en hijackthis log:

Senast redigerad av swe021 2009-04-05 kl. 15:19.
Citera
2009-04-05, 15:33
Medlem
swe021s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swe021
Jag har sökt igenom datorn med malwarebytes anti-malware men det är allt, hittade 18 grejer som jag tagit bort, funkar fortfarande inte!

Bifogar en hijackthis log:

någon?
Citera
2009-04-06, 09:19
Medlem
swe021s avatar
Snälla finns det ingen som orkar ta sig en närmare titt, en lösning skulle innebära en emorn lättnad...
(se första posten för info)
Citera
2009-04-06, 09:30
Medlem
jastors avatar
OT: Jag tycker du bumpar lite väl ofta med i några fall bara en halvtimmas mellanrum.
Citera
2009-04-06, 09:36
Medlem
swe021s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jastor
OT: Jag tycker du bumpar lite väl ofta med i några fall bara en halvtimmas mellanrum.

Snälla hjälp mig istället för att påpeka att jag bumpar ofta, det hände en gång, senatse bumpningen var från igår till idag... men det är för att jag behöver hjälp asap och får inge svar från blip eller king.com/support

EDIT: du är ju inte äns mod... (men det är en annan disussion så snälla börja inte diskutera det här och nu.)
Citera
2009-04-06, 09:59
Medlem
jastors avatar
Jag har gett dom förslag jag kan komma på. Det enda jag kan föreslå nu är att installera om windows.
Citera
2009-04-06, 10:22
Medlem
swe021s avatar
Citat:
Jag har gett dom förslag jag kan komma på. Det enda jag kan föreslå nu är att installera om windows.

Ja det är precis vad jag ska göra, blir fan förbannad, skit-grej alltså, tänk att en enda liten installationsfil behöver en ominstallation av windows för att funka...

men tack ändå för all hjälp.
btw går det att installera en xp-version utan dvd-skiva?
Citera
2009-04-06, 10:51
Medlem
hasenfrasens avatar
> Jag har sökt igenom datorn med malwarebytes anti-malware men det är
> allt, hittade 18 grejer som jag tagit bort, funkar fortfarande inte!

Funkar inte vaddå? Din HiJackLog ser okej ut. Kör även SuperAntispyware samt en AVAST boot-scanning.
Citera
2009-04-06, 11:04
Medlem
swe021s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
> Jag har sökt igenom datorn med malwarebytes anti-malware men det är
> allt, hittade 18 grejer som jag tagit bort, funkar fortfarande inte!

Funkar inte vaddå? Din HiJackLog ser okej ut. Kör även SuperAntispyware samt en AVAST boot-scanning.

kinginstaller.exe funkar inte ä'ndå...

okej tack för att du orkade titta igenom den !

Ska köra det nu !
Citera
2009-04-06, 11:59
Medlem
swe021s avatar
Citat:
kinginstaller.exe funkar inte ä'ndå...

okej tack för att du orkade titta igenom den !

Ska köra det nu !

nej SAS hittade inget heller, nu verkar allt sådant borta men det fungerar fortfarande inte att installera, samma felmeddelande uppstår...
Citera
2009-04-06, 21:29
Medlem
jastors avatar
Citat:
btw går det att installera en xp-version utan dvd-skiva?

XP ligger inte på en dvdskiva utan en vanlig skiva. Ja det går att installera utan att anävnda en skiva, det är bara att mounta iso filen i poweriso eller daemontools och köra setup ifrån.
Citera
2009-04-07, 09:39
Medlem
swe021s avatar
Citat:
XP ligger inte på en dvdskiva utan en vanlig skiva. Ja det går att installera utan att anävnda en skiva, det är bara att mounta iso filen i poweriso eller daemontools och köra setup ifrån.

Och om jag gör det så lär väll installationsfilen fungera i stort sätt garanterat för möjliga virus m.m. försvinner väll då när jag ominstallerar xp?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in