• 9
  • 10
2009-04-07, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majmunata
Det där är trams! Migrationsverket är storkund hos Rättsmedicin med DNA-tester, framför allt pga. somalier som vill hit då och påstår att det har sina föräldrar etc här. Om någon familj har tre 9-åringar i barnaskaran så skulle det bli ett fett avslag. Orimliga påståenden är ju en idealisk grund för avslag
Det sker väldigt få DNA-tester. Alla som hävdar att de ingår i familjen får i praktiken uppehållstillstånd. Nu har tydligen regeringen reagerat på slappheten hos Migrationsverket och kräver att lagar och regler skall följas.
Citat:
Rättstillämpningen på Migrationsverket ses just nu över av en tjänsteman på justitiedepartementet. Verkets rättschef har, enligt uppgift, begärt en översyn av hur den rättsliga styrningen på området Besök, Bosättning och Medborgarskap fungerar. Det handlar bland annat om uppföljning och kontroll av såväl praxis som rutiner. Det kan innebära att rättschefen anser/inser att den rättsliga styrningen inte fungerar tillfredsställande…

Det handlar bland annat om “hushållsbarn” som miggor skrivit om här på bloggen några gånger men ingen verkar ha brytt sig om. Och om stora mängder främlingspass som skrivs ut av avdelningen Besök, Bosättning och Medborgarskap. Rätt eller fel, kontrollerad identitet eller inte. Efterlevnad av lagar eller egna regler.

Efter att ha tagit del av diverse exempel och dokumentation (en del har jag skrivit om på bloggen genom åren, använd sökfunktionen) på området, ser jag med intresse fram emot utredningen som jag hoppas kommer att rekommendera - helst kräva - att en höjningen av ambition och kvalitet sker.

http://meritwager.wordpress.com/2009...nsverket-igen/
Senast redigerad av Gurkmix 2009-04-07 kl. 08:53.
2009-04-07, 08:43
Medlem
Drapåtrissors avatar
Somalier är trots sitt korkade utseende väldigt manipulativa och beräknande när det gäller att lura till sig så mycket som möjligt av vårt sociala skyddsnät. Nyanlända får av sina landsmän all insiderinformation som behövs för att kvittera ut max i olika bidrag. Andelen skenseparationer är väldigt hög för att inte säga praxis inom gruppen. Sedan sitter t.ex en sjubarnsfamilj och håvar in en mindre direktörslön inkl bidragsförskott barnbidrag flerbarnstillägg bostadsbidrag socialbidrag etc. Och en arbetslöshet på 80-90% inom gruppen talar för sig själv. Att dom sedan nästan hela högen ser ned på och föraktar oss som ickemuslimer blir grädden på moset för att åtminstone jag ska tycka att utvecklingen är skrämmande.
2009-06-13, 16:14
Medlem
Arthass avatar
Grattis Sverige, Nu är Somalier den största grupp som kommer till Sverige.

Låt vansinnet sluta!

http://www.youtube.com/watch?v=Bh7ikSeXNi4
2009-06-13, 16:31
Medlem
Zog Ruless avatar
Låser tråden pga total avsaknad av frågeställningar hos TS.//mod.
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in