2009-04-04, 16:30
Medlem
Armalitess avatar
Tjo!

Har ett hrymt jobbigt problem.
Det är så att jag har haft lite kul i Moviemaker och gjort en Lumpen film som jag tänkte visa för mina vapenbröder

Nu när Filmen är klar ska den publiceras för att kunna visas. Det som händer är att det inte alls går. Har försökt mig på problemet länge nu och börjar tröttna.

Den publiceras i typ 4-6% sen kommer felmeddelandet upp.

Typ " Windows kan inte publicera filmen eftersom Orginalfilerna inte kan hittas, Platsen som du har valt är inte tillänglig eller Orginalplatsen finns ej. "

Sjukt jobbigt. Har kollat. Alla orginalfiler finns kvar. Platsen Finns.

Någon som vet vad jag kan göra?
Citera
2009-04-04, 17:45
Medlem
Jag har varit med om samma sak. Min film stannade på 70%. Det enda som jag kunde göra då var att konvertera om filen innan jag la in den i Win moviemaker. Det kan du göra med en massa program som går att googla efter. konvertera den till divx även om den redan är det.
Citera
2009-04-04, 20:12
Medlem
Armalitess avatar
Sitter vid en XP dator nu, går det att spela upp filmen i en XP moviemaker om filmen är gjord i Moviemaker Vista. Går det?
Citera
2009-04-04, 20:18
Medlem
Med största sannolikhet så borde det gå.
Citera
2009-04-04, 20:29
Medlem
Armalitess avatar
Nope, det går inte.
Den säger att den inte supportar filen.

Vet du om det finns nått program eller nått man kan ladda ner för att se filmen (som inte är publicerad)
Citera
2009-04-04, 20:37
Medlem
ladda ner vilken film, alltså är det en film som ligger på nätet du ska göra om?
Citera
2009-04-05, 01:28
Medlem
Profaxs avatar
En bi-fråga. Hur gör man för att skärmsläckaren inte ska aktiveras när man har mediaplayer igång?
Citera
2009-04-05, 04:03
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Profax
En bi-fråga. Hur gör man för att skärmsläckaren inte ska aktiveras när man har mediaplayer igång?

hur i h-e får du det till en bifråga? den rör inte filmklippning, den rör inte windows moviemaker och den rör definitivt inte lumpen.

Kolla i inställningarna i wmp.
Citera
2009-04-05, 17:31
Medlem
Armalitess avatar
Tack för era svar.

Jag löste problemet med att göra om filmen och inte hålla på och röra om filerna. Det var lite jobbigt med men den var endast 6min lång.

Men jag har lärt mig en läxa ifall.
Citera
2012-08-15, 10:32
Medlem
jGuruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armalites
Tack för era svar.

Jag löste problemet med att göra om filmen och inte hålla på och röra om filerna. Det var lite jobbigt med men den var endast 6min lång.

Men jag har lärt mig en läxa ifall.

Ingen som vet någon annan lösning på det här cp-problemet? Samma sak har drabbat mig och jag vet att allt stämmer, har utrymme och inget har flyttats mm men skiten vägrar fungera bara!

Hatar movie maker!
Senast redigerad av jGurun 2012-08-15 kl. 10:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in