2009-04-04, 15:05
Bannlyst
Hur kan Flashback dra till sig mer profiler till sina led, som det är nu finns det ett fåtal profiler på Flashback. Vi vill alla att det kommer fler människor hit, människor som inser att Flashback är det närmaste sanningen som finns inom Sverige. Så hur får man människor att intressera sig för något? Man har profiler/skribenter som verkligen är något att ha, människor ska tänka ***** har skrivit något det måste jag läsa. Det handlar inte om att bli "kändis" det handlar om att Flashback behöver ledstjärnor som ger kvalité till forumet.

Jag anser att det ska komma en ny titel för dessa människor och även en sektion där man kan publicera krönikor och tankar. En sorts elit, den finns väl i viss mån redan men det är dags att alla får ta del av den.
Citera
2009-04-04, 15:09
Medlem
Fulöls avatar
Varför förstöra ett folkligt forum med en massa kulturbajsare? Finns väl redan en drös av forum för dom att dryga sig på?
Citera
2009-04-04, 15:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fulöl
Varför förstöra ett folkligt forum med en massa kulturbajsare? Finns väl redan en drös av forum för dom att dryga sig på?

Det du skriver är inte av värde för någon inte ens dig, det ger en högre standard och kanske krossmongon som dig låter bli att skriva utan läser istället.
Citera
2009-04-04, 15:19
Bannlyst
Det är nån form utav hierarki du är ute efter, eller?
Citera
2009-04-04, 15:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aoblab
Det är nån form utav hierarki du är ute efter, eller?

Nej, jag är ute efter att duktiga skribenter får mer utrymme för sina tankar och liknande, se det som en presskår.
Citera
2009-04-04, 15:24
Medlem
Ödlans avatar
Jag tror knappast att antalet profiler ökar för att man ger dem mer utrymme. Att man slussar ut folk som inte kan hålla sig inom kvalitativa ramar tycker jag duger mycket väl.
Citera
2009-04-04, 15:25
Medlem
snapcases avatar
Fast har inte alla tänkbara "profiler" skaffat sig bloggar för att uttrycka sina tankar? Vad skulle locka dem till att byta arena? Jag kan tänka att det finns många skribenter som inte vill bli förknippade med FB pga av alla crossmongon som huserar här.
Citera
2009-04-04, 15:26
Medlem
Howlin Albins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Hur kan Flashback dra till sig mer profiler till sina led, som det är nu finns det ett fåtal profiler på Flashback. Vi vill alla att det kommer fler människor hit, människor som inser att Flashback är det närmaste sanningen som finns inom Sverige. Så hur får man människor att intressera sig för något? Man har profiler/skribenter som verkligen är något att ha, människor ska tänka ***** har skrivit något det måste jag läsa. Det handlar inte om att bli "kändis" det handlar om att Flashback behöver ledstjärnor som ger kvalité till forumet.

Jag anser att det ska komma en ny titel för dessa människor och även en sektion där man kan publicera krönikor och tankar. En sorts elit, den finns väl i viss mån redan men det är dags att alla får ta del av den.

Det är svårt att förstå vad du menar... ska Flashback, i princip, anställa proffessionella debatörer? För att vrida upp nivån på diskussionerna? Eller är det vanliga användare som ska "höjjas upp" till en annan medlemsnivå?

Personligen tycker jag att själva charmen med FB ligger i att det är ett forum där helt vanliga människor av alla de slag samlas och kan diskutera vad som helst! Ska man blanda in en massa proffstyckare eller rangordna användare efter debattförmåga tror jag att vanliga människors anseende smutsas ned och gör dessa inlägg mindre värda, än inlägg från denna elit.
Visst kan en del debattörer hålla låg nivå ibland, men det är inget jag stör mig på för jämnan.

Det är en bra idé att ha en forumdel med krönikor, men faller inte Laidback in i den kategorin lite?
Citera
2009-04-04, 15:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ödlan
Jag tror knappast att antalet profiler ökar för att man ger dem mer utrymme. Att man slussar ut folk som inte kan hålla sig inom kvalitativa ramar tycker jag duger mycket väl.

Du tror att om man ges fördelar att antalet kommer ligga kvar precis där det är eller minska, jag tror du inte vet kraften av fördelar. Vissa människor har enormt med kunskap och ett bra sätt att skriva på. Dessa gör det dock inte för att det dränks i massa skit, detta är faktum.
Citera
2009-04-04, 15:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snapcase
Fast har inte alla tänkbara "profiler" skaffat sig bloggar för att uttrycka sina tankar? Vad skulle locka dem till att byta arena? Jag kan tänka att det finns många skribenter som inte vill bli förknippade med FB pga av alla crossmongon som huserar här.

Är inte Flashback Sveriges största mediala scen? Här finns det mest människor och det kan vara starten till ett helt nytt sätt att lära sig om sin omvärld.?
Citera
2009-04-04, 15:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Howlin Albin
Det är svårt att förstå vad du menar... ska Flashback, i princip, anställa proffessionella debatörer? För att vrida upp nivån på diskussionerna? Eller är det vanliga användare som ska "höjjas upp" till en annan medlemsnivå?

Personligen tycker jag att själva charmen med FB ligger i att det är ett forum där helt vanliga människor av alla de slag samlas och kan diskutera vad som helst! Ska man blanda in en massa proffstyckare eller rangordna användare efter debattförmåga tror jag att vanliga människors anseende smutsas ned och gör dessa inlägg mindre värda, än inlägg från denna elit.
Visst kan en del debattörer hålla låg nivå ibland, men det är inget jag stör mig på för jämnan.

Det är en bra idé att ha en forumdel med krönikor, men faller inte Laidback in i den kategorin lite?

Forumet ändras ju inte på något sätt, det som sker är att skribenter som har mer kvalite i sig får större utrymme. Jag är för positiv förstärkning för bra saker man gör, ser inget som helst negativt för Flashback.
Citera
2009-04-04, 15:33
Medlem
Ödlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Du tror att om man ges fördelar att antalet kommer ligga kvar precis där det är eller minska, jag tror du inte vet kraften av fördelar. Vissa människor har enormt med kunskap och ett bra sätt att skriva på. Dessa gör det dock inte för att det dränks i massa skit, detta är faktum.

Jag tycker att det är fel att sätta en kvalitativ gräns vad gäller produktivitet. Spam är mycket enklare att filtrera bort och definitionen faller lättare i smak hos andra. Att lyfta upp debattörer som Outlaw bestämt är "bra" och göra att de syns mer tycker jag är fel eftersom man plötsligt fattar beslut om vilka användare i debatter av olika typ skall ligga i fokus. Spammare bekämpas med KFK och vill man själv blunda för debattörer kan man göra det genom att dra ett varv med scrollen eller sätta dem på ignore.

Kvalitativa användare behandlas som alla andra så länge de inte faller offer för KFK på både gott och ont. Till exempel var det en stor förlust för cannabisforumet att debattören Yonny försvann. Nej, jag håller inte med dig om att vissa debattörer skall välsignas med en högre talan än resten. Lösningen är istället att filtrera bort skiten debatterna dränks i.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in