Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-04-04, 13:23
Bannlyst
Hur ska jag bära mig åt för att basen i min baslåda inte ska vara så jävla brutal? Jag vill alltså sänka den men det finns inget reglage på den för det, det enda som finns är ett volymreglage, det sitter dock inte på baslådan.

Kan jag ändra bas-volymen någonstans i Windows möjligtvis?
Citera
2009-04-04, 13:27
Medlem
alroberts avatar
Gå in i nån equalizer om du hittar och sänk basen
Citera
2009-04-04, 13:27
Medlem
Caltherions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enigmium
Hur ska jag bära mig åt för att basen i min baslåda inte ska vara så jävla brutal? Jag vill alltså sänka den men det finns inget reglage på den för det, det enda som finns är ett volymreglage, det sitter dock inte på baslådan.

Kan jag ändra bas-volymen någonstans i Windows möjligtvis?

borde finnas någon ljud reglator. Det har jag på min iaf^ och jag trodde alla högtalare / förstärkare hade en bas reglerare idag?va har du för något?
Citera
2009-04-04, 13:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Caltherion
borde finnas någon ljud reglator. Det har jag på min iaf^ och jag trodde alla högtalare / förstärkare hade en bas reglerare idag?va har du för något?

Sådant här har jag: http://images.americas.creative.com/images/products/large/281.png

Vad modellen heter vet jag inte
Citera
2009-04-04, 13:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av alrobert
Gå in i nån equalizer om du hittar och sänk basen

Hittar ingen equalizer i Windows där jag kan sänka basen. Om jag går in i "Ljud och ljudenheter" och sänker "subwoofer" så händer ingenting.
Citera
Medlem
alroberts avatar
Har du inget ljudprogram? tex Realtek? För om du har ett sånt så äre ju bara sänka basen i EQ'n

Annars äre väll bara att ladda ner nåt random program

Vet dock inget bra själv men det kanske bara är att söka på Equalizer download på google eller nåt, Nån kanske har nåt förslag på nåt schysst program?
Citera
Medlem
Caltherions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enigmium
Sådant här har jag: http://images.americas.creative.com/images/products/large/281.png

Vad modellen heter vet jag inte

ser inte ut att vara stoda modeller vi pratar om :P för alla som har kraftig bas brukar ha en reglerade på kontroll eller vada fan som : P men du kan ju googla fram ljud reglerare tioll datorn knakse.
Citera
2009-04-04, 13:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av alrobert
Har du inget ljudprogram? tex Realtek? För om du har ett sånt så äre ju bara sänka basen i EQ'n

Annars äre väll bara att ladda ner nåt random program

Vet dock inget bra själv men det kanske bara är att söka på Equalizer download på google eller nåt, Nån kanske har nåt förslag på nåt schysst program?

Har ett realtek-program men där kan jag inte sänka basen i den EQ:n.
Citera
2009-04-04, 13:50
Medlem
har du någon högtalar ikon vid klockan? om du har det högerklicka på den och välj justera ljudegenskaper kolla om det finns något om avancerad
Citera
2009-04-04, 13:53
Medlem
BSGs avatar
Knappen för att sänka bassen brukar oftast ligga på baksidan.
Citera
2009-04-04, 13:55
Medlem
Supranoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BSG
Knappen för att sänka bassen brukar oftast ligga på baksidan.

Baksidan eller på volymdosan, annars om du har några drivisar och sänker basen via programmet (gör man med mina högtalare)
Citera
2009-04-04, 15:17
Medlem
BSGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supranoo
Baksidan eller på volymdosan, annars om du har några drivisar och sänker basen via programmet (gör man med mina högtalare)

Kolla på baslådan där bak ligger det säkert en sak man kan sänka med i alla fall på min finns det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in