Flashback bygger pepparkakshus!
2009-04-04, 09:33
Medlem
toppslatskivlins avatar
Jag vet inte om jag skriver i fätt forum nu men shit the same.

Igår slog jag på en fet (gräs) och fick ont som fan i huvudet, tog 2 st ipren och märker att dom (efter 2 tim) inte ger någoen effekt alls.

Märker även att det inte är en vanlig huvudvärk då det inte gör ont i huvudet när man skakar runt det.

Tar en stesolid 10mg och efter 10 minuter försvinner värken..?!

Huvudvärken låg över ögonen och pannan och det kändes som om man hade tandverk dessutom. Skit skumt.

Har funderat över om det är någon sorts ångesteffekt jag får när jag röker som försvinner av stesoliden.. Någon förklaring borde det ju finnas!

Tips?
Citera
2009-04-04, 09:56
Medlem
Thyselfs avatar
Att värken ansågs mer intensiv när du skakade på huvudet tyder på spänningshuvudvärk. Stesolid är muskelavslappnande och du hade förmodligen spänt nacken eller närliggande muskler för att värken skulle uppstå, och på så sätt botade Stesolid värken.
Citera
2009-04-04, 10:02
Medlem
toppslatskivlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thyself
Att värken ansågs mer intensiv när du skakade på huvudet tyder på spänningshuvudvärk. Stesolid är muskelavslappnande och du hade förmodligen spänt nacken eller närliggande muskler för att värken skulle uppstå, och på så sätt botade Stesolid värken.

Tvärtom jag upplevde inte värken mer intensiv när jag skaka huvudet
Citera
2009-04-04, 10:44
Medlem
Thyselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toppslatskivlin
Tvärtom jag upplevde inte värken mer intensiv när jag skaka huvudet

Läste fel. Då vet jag inte, men jag leker ju bara hobbyläkare ändå, så tror fortfarande Stesolid hade en muskelavslappnande verkan och därmed bidrog till huvudvärkens upphörande.

Någon annan kanske vet mer/bättre.
Citera
2009-04-04, 11:38
Medlem
Rogge-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toppslatskivlin
Jag vet inte om jag skriver i fätt forum nu men shit the same.

Igår slog jag på en fet (gräs) och fick ont som fan i huvudet, tog 2 st ipren och märker att dom (efter 2 tim) inte ger någoen effekt alls.

Märker även att det inte är en vanlig huvudvärk då det inte gör ont i huvudet när man skakar runt det.

Tar en stesolid 10mg och efter 10 minuter försvinner värken..?!

Huvudvärken låg över ögonen och pannan och det kändes som om man hade tandverk dessutom. Skit skumt.

Har funderat över om det är någon sorts ångesteffekt jag får när jag röker som försvinner av stesoliden.. Någon förklaring borde det ju finnas!

Tips?

Tror jag vet vilken typ av huvudvärk du menar men bara till egna upplevelser. Och även jag har märkt att stes hjälper.
Citera
2009-04-04, 12:49
Medlem
Farbror-Barbroos avatar
Alvedon funkar för mig
Citera
2009-04-04, 13:31
Medlem
Macgarvers avatar
Du behöver nog inte fundera på om får ångest. Det vet du när den infinner sig tror jag. Gissar på att man ofta blir spänd av olika smärttillstånd och
bensodiazepiner får en och bli mer avslappnad, Stesolid har som sagts en mer uttalad muskelavslappnande effekt än om man t.ex jämför med Xanor.

Men jag tror de flesta benso skulle ha hjälpt eller kanske vätska och några snabba kolhydrater, frisk luft osv
Citera
2009-04-11, 12:58
Medlem
toppslatskivlins avatar
Tack för svar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in