2009-04-03, 20:29
Medlem
-benito-s avatar
Läste att måga i det victorianska England var hooked på arsenik och cyanid som sågs som mediciner. Konstigt i en tid då både kokain och opium/morfin var lagligt . Vad får man för rus av dessa gifter? Verkar konstigt att dra i dessa högst livsfarliga substanser men det kanske är värt det! Kanske är postat i fel forum men då kanske en snäll mod kan skicka den till rätt...
Citera
2009-04-03, 20:34
Medlem
BenAsslicks avatar
Hehe, om det nu skulle vara ett trevligt rus vid exakt rätt mängd så skulle det ju kännas jävligt manligt att ta sig en arsenikpanna..
Citera
2009-04-03, 21:52
Medlem
Overklighets avatar
En speciell form av adrenalinrus som enbart kan uppnås genom att leka med döden?
Möjligtvis också en liten, bekväm och kittlande mängd blod som rinner ur alla dina öppningar.. Vem vet.

Jag kan också hålla med om att det vore jävligt manligt, vilket borde räcka som anledning för många många människor!
Citera
2009-04-03, 21:55
Medlem
Flytande_argots avatar
Var har du läst det?

Det enda jag har hört är att det var jävligt populärt med kvicksilver i olika "läkemedel" speciellt mot syfilis.
Citera
2009-04-03, 22:02
Medlem
Killnotes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -benito-
Läste att måga i det victorianska England var hooked på arsenik och cyanid som sågs som mediciner. Konstigt i en tid då både kokain och opium/morfin var lagligt . Vad får man för rus av dessa gifter? Verkar konstigt att dra i dessa högst livsfarliga substanser men det kanske är värt det! Kanske är postat i fel forum men då kanske en snäll mod kan skicka den till rätt...

Aldrig hört detta förut, vart har du fått det ifrån..?
Citera
2009-04-03, 22:55
Medlem
lugna ner digs avatar
Alltså det enda sättet är att testa, berätta hur det gick sen om det går

Jag är rätt säker på att man inte får något rus alls.
Citera
2009-04-04, 00:12
Medlem
Ciphers avatar
Jag hade en spruta laddad med aceton, och frågade 118100 via SMS om jag skulle avlida om jag injicerade det, och att jag var ute efter att hamna i koma ett tag. Det blev en livlig diskussion, och de avrådde mig givetvis. Jag sa att om de inte kommer med något vettigare svar så testar jag. Då kom polisen. Efteråt skrev jag SMS till dem igen, och sa att de var ena torra jävlar. Svaret jag fick var i stil med "Vi på 118100 skulle aldrig vara "torra"!". De ska ju ha svar på allt är det tänkt. Ska slänga iväg ett SMS och fråga om arsenik och cyanid nu.

Editt: Jag hade inga pengar kvar, så klart.
Citera
2009-04-04, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cipher
Jag hade en spruta laddad med aceton, och frågade 118100 via SMS om jag skulle avlida om jag injicerade det, och att jag var ute efter att hamna i koma ett tag. Det blev en livlig diskussion, och de avrådde mig givetvis. Jag sa att om de inte kommer med något vettigare svar så testar jag. Då kom polisen. Efteråt skrev jag SMS till dem igen, och sa att de var ena torra jävlar. Svaret jag fick var i stil med "Vi på 118100 skulle aldrig vara "torra"!". De ska ju ha svar på allt är det tänkt. Ska slänga iväg ett SMS och fråga om arsenik och cyanid nu.

Editt: Jag hade inga pengar kvar, så klart.

lol
Citera
2009-04-04, 00:19
Medlem
Hans-Ludwigs avatar
poppis som självmords-piller ja, arsenik har ju visserligen vissa medicinska egenskaper men är ju inte psykoaktivt, om någon lurat i dig något annat så är det ju synd om dig...
Citera
2009-04-05, 22:42
Medlem
-benito-s avatar
Lurad alltså? Det hela kommer ifrån en dramadokumemtär om en person som enligt vissa skall ha kunnat vara Jack the ripper. Han "gick" alltså på arsenik. Jag tyckte också det lät jävligt mysko minst sagt, men filmen var hur seriös som helst. Han överdoserade alltså arsenik som han fått som medicin för att uppnå ett rus, Gissa vad killen till sist dog av? *Tadaaa* just det arsenikförgiftning hans frun dömdes för att ha mördat honom högst tvivelaktigt och släpptes senare. Förmodligen hade han av fri vilja satt i sig så mycket under många år att han avled helt enkelt.
Citera
2009-04-14, 03:23
Medlem
Sleazers avatar
ta lite vätecyanid så kolar du på circus 15 sekunder
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in