• 1
  • 2
2009-06-14, 10:10
Medlem
Inderal mot flushing/rodnad

Jag fick först Seloken soc utskrivet mot flushing men efter besöket hos hudläkaren ringde han upp mig och berättade att många av hans kollegor skriver ut Inderal (10mG) så fick 100 såna tabletter. Han sa ta en vid behov men vissa dagar kanske du behöver ta en varje dag (Ja det behöver jag men kan jag?)
Han varnar för biverkningar.

Nu undrar jag med er som äter detta. jag har normalt med lite förhöjtblodtryck.

Hur stor dos kan jag äta per dag (bör jag äta varje dag?)?

Hur länge verkar Inderal(10mg)?

Ska man ta den samma tidpunkt?

Doktorn verkar inte kunna mycket.

Jag testade 10mg o kände lite. Men när ja skulle på fest så tog jag istället 30 mg WOW. Det var klockrent. Söp o det vra varmt men flushade inget och var fan snyggast på festen...

Hoppas någon kan hjälpa mig då jag börjar se ljuset i tunneln...
Citera
2009-07-01, 02:18
Medlem
slashing_swords avatar
HUr går allt?
Citera
2009-07-01, 23:11
Medlem
GI Janes avatar
ts, kliar och svullnar de områden som blir röda?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Urtikaria

Till er andra, har varit i flushsvängen ett tag. Det är i grund och botten en social fobi. Ångest inför vissa sociala situationer, förväntansångest som ökar rodnaden...fan jag vet hur ni har det. Har testat Inderal 10 mg dämpar rodnaden något när den väl kommer. Det känns fortfarande som om jag rodnar men syns inget i spegeln. Min kropp reagerar med sjukt stor stress, hjärtklappning och fläckvis rodnad på halsen vid vissa sociala situationer. Men det som riktigt hjälper för mig är kbt. Det håller faktikt på att bli riktigt bra. Blir ibland förvånad över hur kolugn jag är i situationer som jag tidigare tyckt var apajobbiga.
Är kbt något som ni också har blivit erbjudna? Mediciner är ju bara tillfälliga lösningar...
Citera
2009-09-05, 01:02
Medlem
lösningen för att mildra flushing (samt blushing, rodnad)

Har testat en hel del metoder nu.

Inderal retard funkar inte tycker jag. har testat både 80 och 160 mg på en dag. ingen bra effekt.

Nu tar jag 40 mg Inderal på morgonen, 40 mg vid lunch och 40 mg vid 17-18tiden dvs 120 mg Inderal (ej retard) om dagen och jag flushar inte ett skit. Vet jag att jag ska ut o supa(blir alltid stressad o rödfläckig av alkoholintag) så tar jag en extra 40mg en timme innan förtäring.

Detta funkar på mig men jag tycker ni ska testa mindre till att börja med. testa 10-30 mg först. Man märker att doktorerna tror inderal är en vid behovs medicin och de kan inte ett skit om tabletten o dess verkan.

Biverkningar jag märkt av är att de först 2 månaderna hade jag problem med både stånd samt utlösningen var skum men sen kom sexlusten tillbaka med besked=) tyckte även man svettades en del samt hade kalla fötter ibland. Nu märker jag inte av några biverkningar alls förutom att när jag blir stressad och vanligtvis när kind o hals flushar/fläckas upp så är det svalt o hudfärgat där.

yippie.. när det gäller rodnad vet jag inte om det hjälper. svårt att veta då rodna ofta sker 5-10 sek o när det händer hinner man ju inte springa till spegeln för att titta om det blev rött. (vissa rodnar utan att bli röda)

Bannlys ESB oc ETS operationer!! Antidepressiva tabletter löser inte problemet utan bara sopar under mattan. samma med sprit o droger. Man kan strunta i problemen också men förmodligen kommer de upp senare ex som för mig i 30års åldern. (jag är 33). Seloken och de här depåtabletterna ger så sva effekt

10-40mg Inderal 2-3 gånger dagligen dvs totalt 20-120 mg är att rekommendera.Jag mår så jävla bra!!!!!!
Citera
2015-02-09, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ESB2008
Har testat en hel del metoder nu.

Inderal retard funkar inte tycker jag. har testat både 80 och 160 mg på en dag. ingen bra effekt.

Nu tar jag 40 mg Inderal på morgonen, 40 mg vid lunch och 40 mg vid 17-18tiden dvs 120 mg Inderal (ej retard) om dagen och jag flushar inte ett skit. Vet jag att jag ska ut o supa(blir alltid stressad o rödfläckig av alkoholintag) så tar jag en extra 40mg en timme innan förtäring.

Detta funkar på mig men jag tycker ni ska testa mindre till att börja med. testa 10-30 mg först. Man märker att doktorerna tror inderal är en vid behovs medicin och de kan inte ett skit om tabletten o dess verkan.

Biverkningar jag märkt av är att de först 2 månaderna hade jag problem med både stånd samt utlösningen var skum men sen kom sexlusten tillbaka med besked=) tyckte även man svettades en del samt hade kalla fötter ibland. Nu märker jag inte av några biverkningar alls förutom att när jag blir stressad och vanligtvis när kind o hals flushar/fläckas upp så är det svalt o hudfärgat där.

yippie.. när det gäller rodnad vet jag inte om det hjälper. svårt att veta då rodna ofta sker 5-10 sek o när det händer hinner man ju inte springa till spegeln för att titta om det blev rött. (vissa rodnar utan att bli röda)

Bannlys ESB oc ETS operationer!! Antidepressiva tabletter löser inte problemet utan bara sopar under mattan. samma med sprit o droger. Man kan strunta i problemen också men förmodligen kommer de upp senare ex som för mig i 30års åldern. (jag är 33). Seloken och de här depåtabletterna ger så sva effekt

10-40mg Inderal 2-3 gånger dagligen dvs totalt 20-120 mg är att rekommendera.Jag mår så jävla bra!!!!!!

Håller med! De har räddat mitt liv. Dock tar jag bara 20mg för bra effekt. Försöker att ej ta varje dag..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in