Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-04-03, 17:17
Medlem
Hej, tänkte bara göra admins uppmärksamma på att flashback låser Opera (browsern såklart) rätt regelbundet för mej.

Har ni ändrat nått senaste veckorna? För tidigare fungerade det utmärkt. Andra forum har inte detta problemet, bara när jag sitter på flashback.
Citera
2009-04-03, 17:25
Medlem
Krappfiskarns avatar
Jao, använder också Opera och upplever samma problem. Om det är pga FB vet jag dock ej.
Citera
2009-04-03, 17:38
Medlem
Rex52s avatar
Hmm... Har jag aldrig varit med om, då jag använder opera på min bärbara
Citera
2009-04-03, 17:46
Medlem
antagonistens avatar
Jag har aldrig varit med om att webbläsaren har låst sig och jag använder ockå Opera.
Skulle du kunna utveckla? Fryser webbläsaren ett tag? Kraschar den? Använder du någon adblocker?
Citera
2009-04-03, 17:53
Medlem
Fryser och fryser ej upp igen, man blir tvungen att stänga av och starta om browsern. Använder senaste versionen av Opera, ingen adblock eller annan fluff. Problemet uppstod för en eller två veckor sen.
Citera
2009-04-03, 18:00
Medlem
Afrokamels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a3Helgon
Fryser och fryser ej upp igen, man blir tvungen att stänga av och starta om browsern. Använder senaste versionen av Opera, ingen adblock eller annan fluff. Problemet uppstod för en eller två veckor sen.

Jag har samma problem, läsaren brukar oftast frysa när man skall in på någon ny sida som länkats från fb och "du lämnar nu flaskback" -sidan kommer upp, iaf för mig.
Citera
2009-04-03, 18:09
Medlem
SergeantHartmans avatar
Jag använder Opera och har inga problem. Inte ännu i alla fall.
Citera
2009-04-03, 18:18
Medlem
503s avatar
Har också upplevt liknande problem, men dock inte på ett sätt som jag kan knyta till forumet.
Det har alltså i huvudsak skett på andra sidor, så vitt jag kan dra till minnes.

Fast det är dock ingenting i jämförelse med de besvär jag haft med tex. firefox.
Citera
2009-04-03, 19:43
Medlem
Colossuss avatar
Jag har Opera och det fungerar perfekt för mig.
Citera
2009-04-03, 21:08
Medlem
TheCazes avatar
Det har varit så att Opera 9.64 har en tedens att frysa.
Det beror inte på Flashback. Det är en bugg som fömodligen kom med 9.64.
Du är inte ensam, andra Opera användare utsätts för detta med.

Opera Software är medvetna om saken.

Jag använder också Opera.
Citera
2009-04-03, 21:24
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Okej, då har vi konstaterat att det funkar fint för en del som kör Opera, och mindre fint för andra. Dessutom har någon hänvisat till en specifik version av browsern som kan ha problem, så om ni inte har den versionen men ändå upplever problem, och de problemen enbart dyker upp på FB så får ni gärna berätta detta i tråden. Ju mer detaljerad beskrivning desto lättare blir det att felsöka.

Resten av tjafsandet om vilken browser som är bra och eventuella problem med Flashscript hör inte hemma i den här delen av FB. OT är raderat och sätter ni igång ett flamewar så kommer det att hagla tillsägelser.

// Mod
Citera
2009-04-03, 21:50
Medlem
Howlin Albins avatar
Kör Opera 9.64 på Xubuntu och det händer att Opera fryser någon gång då och då när jag ska följa en länk ut från FB till leave-sidan. Svårt att peka på något samband dock. Ibland funkar det fint, andra inte så inte mycket till hjälp tyvärr!

Upplever också att min processor skenar iväg när jag är inne på "Svara på ämne"-sidan och skriver. Framför allt i bil-forat. Provade att blocka reklamen med operas egna adblocker och processorn lugnade sig.
Listigt nog är ju också alla smilisar med mera belägna bakom samma adress så dom försvann ju också ^^

Tråkigt att behöva vänta fem sekunder på varje ord, men så har jag ju en slö dator också

Afrokamel! Du som, antar jag, kör Ubuntu , slöar sidan för dig med?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in