2009-04-03, 20:08
Medlem
Andreasvbs avatar
Oftast när man kopplar in något med USB försöker den installera drivrutiner automatiskt.
Ibland kan man behöva externa drivrutiner.

Du hittar drivrutinerna för det lnbyggda ljudkortet på Asus hemsida.
Citera
2009-04-03, 20:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Oftast när man kopplar in något med USB försöker den installera drivrutiner automatiskt.
Ibland kan man behöva externa drivrutiner.

Du hittar drivrutinerna för det lnbyggda ljudkortet på Asus hemsida.

Säker? Jag hittar ingenting på Asus hemsida om mitt moderkort.
Citera
2009-04-03, 20:35
Medlem
West-ens avatar
Jag kan inte säga att jag är helt och hållet bevandrad inom Windows underliga ljudhanteringssystem, men det det låter som om det enda sättet du får ljud ut ur datorn är via USB. Korrekt?
Om så är fallet, ta reda på namnet på ditt ljudkort via enhetshanteraren, gå till tillverkarens sida och ladda hem drivrutiner för just ditt ljudkort. Om allting fungerar som det skall bör det komma upp någon typ av ljuddrivrutin i listan som låter dig spela ljud via ditt 3.5mm-jack. Det är alltså inte specifikt Koss-lurarna som skall stödjas (de är helt analoga), utan ljudkortet.
Citera
2009-04-03, 20:57
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enigmium
Säker? Jag hittar ingenting på Asus hemsida om mitt moderkort.
Var kollar du?
http://support.asus.com/download/dow...Language=en-us
Citera
2009-04-03, 21:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Var kollar du?
http://support.asus.com/download/dow...Language=en-us

Jag kollade igenom alla olika men hittade inte mitt moderkort där.
Citera
2009-04-03, 21:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av West-en
Jag kan inte säga att jag är helt och hållet bevandrad inom Windows underliga ljudhanteringssystem, men det det låter som om det enda sättet du får ljud ut ur datorn är via USB. Korrekt?
Om så är fallet, ta reda på namnet på ditt ljudkort via enhetshanteraren, gå till tillverkarens sida och ladda hem drivrutiner för just ditt ljudkort. Om allting fungerar som det skall bör det komma upp någon typ av ljuddrivrutin i listan som låter dig spela ljud via ditt 3.5mm-jack. Det är alltså inte specifikt Koss-lurarna som skall stödjas (de är helt analoga), utan ljudkortet.

Hittar inte mitt ljudkort, kan det ha att göra med att det är inbyggt i moderkortet?
Citera
2009-04-03, 21:56
Medlem
Loxuss avatar
Ditt moderkort verkar sitta i en HP-dator (alternativt en Compaq), korrekt?
Gå till HPs sida och leta upp din burk, där finns alla drivrutiner.
Citera
2009-04-03, 21:58
Medlem
Trance_Nations avatar
Citat:
Hittar inte mitt ljudkort, kan det ha att göra med att det är inbyggt i moderkortet?
Jo antagligen... Ladda ner drivrutiner till moderkortet om du hittar det..
Citera
2009-04-04, 00:47
Medlem
hasenfrasens avatar
Du har en HP dator och du hittar ljuddrivare på HP's supportsajt. Ljudkretsen är en "Realtek ALC880 8-channel High Definition Audio CODEC ".

Du kan även ladda hem HD Audio drivarna från realtek.com. Filen heter WDM_R221.zip
Citera
2009-04-04, 01:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Du kan även ladda hem HD Audio drivarna från realtek.com. Filen heter WDM_R221.zip

Tack, jag laddade hem det och det var rätt.

Ett problem bara. Mitt musikprogram Billy (http://www.sheepfriends.com/?page=billy) hittar både mitt headset och mina hörlurar men Windows hittar inget av det. Går jag in bland ljudkortsdrivrutinerna så kan jag dock höra "testljuden" i hörlurarna.

Hur fixar jag detta? Jag har startat om 3 gånger nu och jag får som sagt bara ljud i mitt musikprogram och jag har inte tänkt att lyssna på musik resten av mitt liv vid datorn.

Bild:

http://www.afehrm.se/uploader/files/b3a7b4.png
Senast redigerad av Enigmium 2009-04-04 kl. 01:44.
Citera
2009-04-04, 11:58
Bannlyst
Bump, ingen som vet varför Windows fortfarande inte hittar varket mitt headset eller mina hörlurar medans mitt musikprogram hittar dem båda?
Citera
2009-04-04, 12:16
Medlem
Trance_Nations avatar
Citat:
Bump, ingen som vet varför Windows fortfarande inte hittar varket mitt headset eller mina hörlurar medans mitt musikprogram hittar dem båda?
ingen aning, skummt problem...
Testa att ominstalera och se om det hjälper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in