2009-04-03, 13:39
Medlem
Hej! nu är det så att min ex-flickvänn som jag tog med till Sverige för ett över ett år sedan (hon åkte hem för typ 6 månader sedan för att vi gjorde slut) har fått sin skattedeklaration, det står att hon ska få 7500 kr tillbaka.

Kan jag på något sätt få dom här pengarna till mitt konto och sedan betala dom till henne i australien? eller måste hon skriva under något osv? hur funkar det...
Citera
2009-04-03, 13:42
Medlem
Playcontrols avatar
Det står på deklarationen till vilket konto pengarna skickas.
Om man vill ändra kontot så kan man göra det på t.ex. skatteverkets hemsida.
Citera
2009-04-03, 13:54
Medlem
micaeles avatar
Och finns det inget konto registrerat för återbetalning får man hem en utbetalningsavi till folkbokförd adress, dock en bra stund efter midsommar. Dessa pengar måste hämtas personligen.
Citera
2009-04-03, 16:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av keddo
Hej! nu är det så att min ex-flickvänn som jag tog med till Sverige för ett över ett år sedan (hon åkte hem för typ 6 månader sedan för att vi gjorde slut) har fått sin skattedeklaration, det står att hon ska få 7500 kr tillbaka.

Kan jag på något sätt få dom här pengarna till mitt konto och sedan betala dom till henne i australien? eller måste hon skriva under något osv? hur funkar det...

Enklaste vore ju om du helt enkelt kontaktade skattemyndigheten. Men har svår att tro att de skulle betala ut dessa pengar till ditt konto. Men de kan betala ut dem på ett utländskt konto.
Citera
2009-04-03, 22:40
Medlem
Du vill givetvis ha pengarna själv och inte betala tillbaks dem till tjejen

Men du har onekligen fått hennes deklaration och deklarerar du på nätet så kan du anmäla att pengarna ska betalas ut på ditt konto. "Koderna" står ju på papprerna så du kan deklarera elektroniskt, så det borde väl inte vara några problem? Nu vet jag visserligen inte om det är "krav" på att pengarna ska in på ett konto kopplat namnet på deklarationen.
Citera
2009-04-04, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locos
Men du har onekligen fått hennes deklaration och deklarerar du på nätet så kan du anmäla att pengarna ska betalas ut på ditt konto. "Koderna" står ju på papprerna så du kan deklarera elektroniskt, så det borde väl inte vara några problem? Nu vet jag visserligen inte om det är "krav" på att pengarna ska in på ett konto kopplat namnet på deklarationen.

Det är dessvärre så att kontot måste vara kopplat till personen, så det är kört att göra så.
Citera
2009-04-04, 14:37
Medlem
bernankes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Och finns det inget konto registrerat för återbetalning får man hem en utbetalningsavi till folkbokförd adress, dock en bra stund efter midsommar. Dessa pengar måste hämtas personligen.
Det går bra att kvittera värdeavin genom befullmäktigat ombud. Vad som krävs är att betalningsmottagaren har undertecknat avin och att ombudet har med sig dennes legitimation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in