2003-10-13, 15:24
Medlem
Nån som tänkr på hur otroligt mycket vissa tror att dekan få ut för sina gamla datorer och mobiler när de säljer dem ?
Man kan se T 68i säljas för 1800 kr, intressant när den kostar ca 1600 kr ny. Vissa verkar inte fatta hur mycket värdet sjunker på mobiler och datorer. Även datorer kan säljas för kanske 10 000 när innehåller 1800 mhz cpu o.s.v.
Vissa verkar tro att de kan få 10 000 för en dator de köpt för 2 år sen för 16 000. Även mobiler råkar ut för detta. T 68i för två år sen 6000 kr, då tror vissa att man kan få kanske 2000 kr nu.

Det jag undrar över är om det är nån som köer proukter till dessa priser ?
Citera
2003-10-13, 15:32
Medlem
denieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillefar
Nån som tänkr på hur otroligt mycket vissa tror att dekan få ut för sina gamla datorer och mobiler när de säljer dem ?
Man kan se T 68i säljas för 1800 kr, intressant när den kostar ca 1600 kr ny. Vissa verkar inte fatta hur mycket värdet sjunker på mobiler och datorer. Även datorer kan säljas för kanske 10 000 när innehåller 1800 mhz cpu o.s.v.
Vissa verkar tro att de kan få 10 000 för en dator de köpt för 2 år sen för 16 000. Även mobiler råkar ut för detta. T 68i för två år sen 6000 kr, då tror vissa att man kan få kanske 2000 kr nu.

Det jag undrar över är om det är nån som köer proukter till dessa priser ?

haha ja, blocket.se är din vänn, köp allt till ett dyrare nyköps pris =)
klart de finns folk som nappar på detta, finns de som tom köper hem-pc i dagsläget vilket jag anser som ganska galet :P
Citera
2003-10-13, 16:11
Medlem
kaleids avatar
Jag har funderat på samma sak. Är det säljarna eller köparna som är fel på det?
Citera
2003-10-13, 16:12
Medlem
denieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaleid
Jag har funderat på samma sak. Är det säljarna eller köparna som är fel på det?

både och =) jag hade en polare som ökade priset på sin bärbara bara för att folk nappade på den, dvs dom som inte kan ett jota om datorer som ska köpa en bärbar. Allt handlar om hur du visar din annons och hur seriös den ser ut. Då kan du få rätt mycket för din gammla dator ska du se :P
Citera
2003-10-13, 17:25
Medlem
Bomsens avatar
Problemet som jag ser det är att alltför många säljer sina datorer till "seriösa" priser så vi som vill sälja våra begagnade inte kan ta ut hutlösa priser
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in