2009-04-02, 18:13
Medlem
Bakteriens avatar
Sommarjobbade förra året och tjänade 29593 före skatt. Det står att jag får tillbaka 6758kr EXKLUSIVE ränta. Nån som har koll på hur mycket räntan ligger på? Fick alltså deklarationspapper...
Senast redigerad av Bakterien 2009-04-02 kl. 18:17.
Citera
2009-04-02, 18:22
Medlem
micaeles avatar
I vanliga fall hade du kanske fått några ören. Men nu:
http://www.e24.se/pengar24/dinekonomi/skatterdeklarationer/artikel_1214081.e24
Citera
2009-04-02, 21:59
Medlem
Då ställer jag en följdfråga, Kan man få ut sina pengar tidigare, t.ex. NU, det är ju varken ränta på återbäring eller restskatten (under 10 000 eller något sådant). Kan man då få ut pengarna kan man investera dem och på så sätt få avkastning eller ränta om man väljer det.

I mitt fall får jag 5-6k tillbaka och har inga anmärkningar på min deklaration, Är runt midsommar det tidigaste man kan få tillbaka pengarna?

MvH
Citera
2009-04-02, 22:08
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zonix
Då ställer jag en följdfråga, Kan man få ut sina pengar tidigare, t.ex. NU, ...
Nej, det går inte. Vill minnas att jag har läst någonstans att det endast sker om man har skuldsaldo hos Kronofogden som pengarna skall gå till, men det är en ren gissning.
Citera
2009-04-05, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zonix
Då ställer jag en följdfråga, Kan man få ut sina pengar tidigare, t.ex. NU, det är ju varken ränta på återbäring eller restskatten (under 10 000 eller något sådant). Kan man då få ut pengarna kan man investera dem och på så sätt få avkastning eller ränta om man väljer det.

I mitt fall får jag 5-6k tillbaka och har inga anmärkningar på min deklaration, Är runt midsommar det tidigaste man kan få tillbaka pengarna?

MvH

Hmm hur mycket ränta i kronor hinner man få på knappt 7 000 kr med dessa låga räntor?? Visst man kan ju investera pengarna på börsen istället men då är nog risken stor att det istället blir en negativ avkastning.
Citera
2009-04-05, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adde_xboy
Hmm hur mycket ränta i kronor hinner man få på knappt 7 000 kr med dessa låga räntor?? Visst man kan ju investera pengarna på börsen istället men då är nog risken stor att det istället blir en negativ avkastning.

0,1 är bättre än noll, men min tanke var att investera dem, alltså gambla med pengar ajg inte har räknat med vilket skulle kunna ge lite extra pengar nu snarare än sen. Visst finns chansen att förlora lite men den är jag beredd att ta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in