Citat:
Ursprungligen postat av palsternack
Jag som HV-supporter hatar Djurgården HC p.g.a. just deras äckliga medgångs-supportrar.
För något år sedan fallerade publiksiffrorna på hovet, Djurgården var nederlagstippade.
Pang! säger det, DIF FC går ner i kvalserien DIF HC går till slutspel, publiksiffrorna nästintill fördubblas.
Sedan har vi ju det här med huliganism attityden som följer med fotbollssupportrarna, helt plötsligt blir 2010s finalserie den stökigaste på hela 00-talet.
Önskar jag kunde länka till slutintervjun några minuter efter HV tagit sm-guld, när en DiF-supporter står och skriker "Davidsson din djävla fitta" upprepade gånger, högt och tydligt för hela sverige att höra.
DIF supportrar blir avstängda från bortastå i KA, då de misskötte sig - Vilket inte är så konstigt då klacken mest bestod av minderåriga fotbollshuliganer.
HV supportrar blir avstängda av den anledningen att HV inte tillät bortaklack i KA, oavsätt HV-klackens goda uppförande.
Där har ni det svart på vitt varför jag personligen hatar Djurgårdens klack, samt den fega, o-proffsiga organisationen som de står för.
Generellt hatar nog HV-fans samt spelare LHC mest, av rätt enkla anledningar.
Skön koll du har på DIF:s publiksiffror dvs noll koll.
Goda uppförande? Ja, säg det till de personer som fick diverse saker över sig, ni är inte alltid så oskyldiga som vill få fram att ni är.
Lite intresserad av vad du menar med den fega och oproffsiga organistionen som DIF står för? Vad är det som är oproffsigt?