2010-07-04, 11:53
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
HV supportern i allmänhet är som en av dom där som gick i skolans OBSklass.. Man tyckte mest synd om dom.

Så slående rätt när man tittar på nivån på grammatiken i nedanstående inlägg

Citat:
Ursprungligen postat av ZAIKE
Dom vi HV fans HATAR mest är
Top 3

1.LINköping pajas lag hatar dom
2.Färjestad riktigt dåligt lag dryga supporters äckliga truten
3.Djurgården för finalen riktigt vad dom skämmer ut sig.
2010-07-04, 13:40
Medlem
CoopColas avatar
Svarar som de flesta andra DIF att jag hatar aik och skiter i resten. Inga andra är liksom.. på riktigt.

Tycker mest synd om de som håller på HV (efter vad man såg i finalerna) och självklart de stackars människor som följer lhc.
2010-07-04, 15:20
Medlem
I egenskap av att vara Djurgårdare så är AIK och Färjestad så kallade hatlag. Hatet mot FBK har väl svalnat de senaste åren, hoppas att det kan blossa upp lite till 10/11 säsongen.

HV och LHC känner jag inget personligt hat emot, dock så känns nederlaget i finalen otroligt bittert. Tycker mest synd om de förlorade själar som håller på HV.
2010-07-04, 17:24
Medlem
Razz_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
HV supportern i allmänhet är som en av dom där som gick i skolans OBSklass.. Man tyckte mest synd om dom.

Kul inlägg. Fram till för ett par år sedan så var ni ansiktsmålning, pajashatt och lila. Fram tills dess var ni en parantes för oss HV-supportrar. Inga man direkt la någon tid på. Sen bildades CFC som styrde upp eran supporterkultur. Efter det blev supporterkultur poppis i Värmland så då bildades BKS. Och Eliteboys. Och Övre Stå. Sen kom ni på att man ska "Hata HV". Eftersom att ni egentligen inte hade något lag att hata bortsett ifrån DIF (som är era största rivaler enligt er). Det är några "hata HV"-banderoller. några "hata-HV"-tröjor sen några rätt fantasilösa sånger om Stefan Liv.

Däremot har det alltid varit härlig rivalitet på isen emot FBK. Som trappats upp dom senaste åren med tanke på finalmöten osv. Men ni har en bit kvar till LHC för oss HV-supportrar. Dock kul att ni ägnar oss så mycket tid.
2010-07-05, 01:09
Medlem
IceEyess avatar
Varken Skellefteå, Luleå eller Brynäs höjer pulsen märkbart för min del. Avskyn riktas främst mot Örnsköldsvik, MoDo Hockey och deras "fans". I viss mån förekommer det även rivalitet mot Sundsvall Hockey.

Jag behöver knappast nämna vilken klubb hjärtat klappar för
2010-07-05, 12:15
Medlem
al-sīds avatar
S/T Hockey?
2010-07-05, 18:10
Medlem
nanashis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razz_
Kul inlägg. Fram till för ett par år sedan så var ni ansiktsmålning, pajashatt och lila. Fram tills dess var ni en parantes för oss HV-supportrar. Inga man direkt la någon tid på. Sen bildades CFC som styrde upp eran supporterkultur. Efter det blev supporterkultur poppis i Värmland så då bildades BKS. Och Eliteboys. Och Övre Stå. Sen kom ni på att man ska "Hata HV". Eftersom att ni egentligen inte hade något lag att hata bortsett ifrån DIF (som är era största rivaler enligt er). Det är några "hata HV"-banderoller. några "hata-HV"-tröjor sen några rätt fantasilösa sånger om Stefan Liv.

Däremot har det alltid varit härlig rivalitet på isen emot FBK. Som trappats upp dom senaste åren med tanke på finalmöten osv. Men ni har en bit kvar till LHC för oss HV-supportrar. Dock kul att ni ägnar oss så mycket tid.
Dude... det var först för ett par år sen som ni ens hade ett lag att komma med. Du kanske ska tagga ner istället för att komma och kaxa bara för att HV vunnit flera guld på senare delen av 2000-talet efter alla år av medelmåtta. Du borde också lära dig att stava till ordet parentes. Nu är jag inte FBK-supporter så spare me the gutter talk.

Nej ska folk dra upp vilka man "hatar" och sen nästintill enbart komma upp med lag som man mött i slutspelet en del, nej det är bara patetiskt. DIF - AIK är ett exempel på ÄKTA rivalitet istället för att fjanta runt med "LOL HATA LHC DE ÄR ETT PLASTLAG MED INHYRDA KANONER" "HATA HV VI HAR MÖTT DEM I SLUTSPELET MASSA GÅNGER NU DE SENASTE ÅREN"
2010-07-05, 18:17
Medlem
Algot79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nanashi
Dude... det var först för ett par år sen som ni ens hade ett lag att komma med. Du kanske ska tagga ner istället för att komma och kaxa bara för att HV vunnit flera guld på senare delen av 2000-talet efter alla år av medelmåtta. Du borde också lära dig att stava till ordet parentes. Nu är jag inte FBK-supporter så spare me the gutter talk.

Nej ska folk dra upp vilka man "hatar" och sen nästintill enbart komma upp med lag som man mött i slutspelet en del, nej det är bara patetiskt. DIF - AIK är ett exempel på ÄKTA rivalitet istället för att fjanta runt med "LOL HATA LHC DE ÄR ETT PLASTLAG MED INHYRDA KANONER" "HATA HV VI HAR MÖTT DEM I SLUTSPELET MASSA GÅNGER NU DE SENASTE ÅREN"

Det du just beskrev är lite av problemet med hv fans. Det övergår deras förstånd att rivalitet är något som man bygger upp under en längre period (och inte enbart under några få år och några tuffa matcher serier)

hv har ingen större historik att skryta med (visst de har varit bra de senaste tio åren absolut) men äkta rivalitet byggs upp under mycket längre period.

Mitt svar är färjestad så kan ni själva kanske lista ut vilket lag jag håller på
2010-07-05, 19:10
Medlem
Razz_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nanashi

Kan inte mindre framgångsrika lag ha rivaler? Rätt ledsamt när allting ska utgå ifrån Sthlms-lagen. Självklart är det "mer" rivalitet och historia mellan AIK - DIF än HV - LHC men innebär det att vi inte kan ha några rivaler?
2010-07-06, 00:34
Medlem
Jag som HV-supporter hatar Djurgården HC p.g.a. just deras äckliga medgångs-supportrar.
För något år sedan fallerade publiksiffrorna på hovet, Djurgården var nederlagstippade.
Pang! säger det, DIF FC går ner i kvalserien DIF HC går till slutspel, publiksiffrorna nästintill fördubblas.
Sedan har vi ju det här med huliganism attityden som följer med fotbollssupportrarna, helt plötsligt blir 2010s finalserie den stökigaste på hela 00-talet.

Önskar jag kunde länka till slutintervjun några minuter efter HV tagit sm-guld, när en DiF-supporter står och skriker "Davidsson din djävla fitta" upprepade gånger, högt och tydligt för hela sverige att höra.

DIF supportrar blir avstängda från bortastå i KA, då de misskötte sig - Vilket inte är så konstigt då klacken mest bestod av minderåriga fotbollshuliganer.
HV supportrar blir avstängda av den anledningen att HV inte tillät bortaklack i KA, oavsätt HV-klackens goda uppförande.

Där har ni det svart på vitt varför jag personligen hatar Djurgårdens klack, samt den fega, o-proffsiga organisationen som de står för.

Generellt hatar nog HV-fans samt spelare LHC mest, av rätt enkla anledningar.
2010-07-06, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av palsternack
Jag som HV-supporter hatar Djurgården HC p.g.a. just deras äckliga medgångs-supportrar.
För något år sedan fallerade publiksiffrorna på hovet, Djurgården var nederlagstippade.
Pang! säger det, DIF FC går ner i kvalserien DIF HC går till slutspel, publiksiffrorna nästintill fördubblas.
Sedan har vi ju det här med huliganism attityden som följer med fotbollssupportrarna, helt plötsligt blir 2010s finalserie den stökigaste på hela 00-talet.

Önskar jag kunde länka till slutintervjun några minuter efter HV tagit sm-guld, när en DiF-supporter står och skriker "Davidsson din djävla fitta" upprepade gånger, högt och tydligt för hela sverige att höra.

DIF supportrar blir avstängda från bortastå i KA, då de misskötte sig - Vilket inte är så konstigt då klacken mest bestod av minderåriga fotbollshuliganer.
HV supportrar blir avstängda av den anledningen att HV inte tillät bortaklack i KA, oavsätt HV-klackens goda uppförande.

Där har ni det svart på vitt varför jag personligen hatar Djurgårdens klack, samt den fega, o-proffsiga organisationen som de står för.

Generellt hatar nog HV-fans samt spelare LHC mest, av rätt enkla anledningar.

Skön koll du har på DIF:s publiksiffror dvs noll koll.

Goda uppförande? Ja, säg det till de personer som fick diverse saker över sig, ni är inte alltid så oskyldiga som vill få fram att ni är.

Lite intresserad av vad du menar med den fega och oproffsiga organistionen som DIF står för? Vad är det som är oproffsigt?
2010-07-06, 12:49
Medlem
jerpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av palsternack
*text*
Är du på riktigt? Länge sedan jag såg att någon hade så många fel i ett och samma inlägg. Du har ingen koll på någonting om varför våra publiksiffror skiftat som dom gjort och du tror att inga HV supportrar betett sig illa. Behöver väl inte säga så mycket mer, ta reda på faktan innan du uttalar dig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in