2009-04-02, 12:40
Medlem
Efter att ha fått följande tråd låst (https://www.flashback.org/showthread.php?t=851315) p.g.a skitsnack och att det i själva verket handlar om att moderatorn har svårt att acceptera negativa sanningar om Nod32 (som han själv troligtvis använder då han kände sig tvungen att låsa...) så tar vi disussionen här i stället, som han tyckte va lämpligare när jag i PM frågade ang låsningen.

Citat:
Jag kommer inte ihåg exakt när jag bytte till (Kör XP SP3) Nod32 2.7 p.g.a. för mycket strul med blacklisted keys och att få tag i nya ej blacklisted.

Jag har iaf kört (hela tiden med fungerande uppdateringar) Nod32 i lite mer än uppskattningsvis 1 år eller kanske längre.

Iaf, jag har hållit lite koll på vad Kaspersky håller på med och när jag väl fick nyss om en speciell dedikerad sida som sprider keys bestämde jag mig några dagar senare för att Installera senaste versionen av Kav.

Sagt och gjort installerade och började testa keys, fan, fick upp felmeddelande om fel version eller vf det stod fastän jag provade med nycklar för Kav 8, som jag har.
Tröttnade till slut och provade med en key för Kav 7, mest på skoj för att se om något annat meddelande dök upp. Men tror ni inte att den keyn då fungerade utmärkt ihop med Kav 8? "WTF!?"

Iaf, gick utmärkt att uppdatera och använda. Och då jag sen tidigare kände till att (finns nog inget AV som är det förresten) Nod32 knappast är100%igt på att hitta samtliga virus bestämde jag mig för att köra en fullscan av bägge mina partitioner System-partitionen och den andra där jag lagrar filer och 'shit'.

Vette ej var man (ja, jag har letat) hittar rapporten / loggen. Har letat i undermappar där Kaspersky ligger installerat och även i C:/document and settings/user/application settings men där finns inte ens Kaspersky med
Om någon vet råkar veta var loggen gömmer sig så sig till, så laddar jag upp den somewhere.

Iaf. Nu var detta i början av Februari, men har för mig Kaspersky totalt hittade 3-4 virus / bakdörrar som Nod 32 har missat

Under den tid jag använt Nod 32 har jag dock inte upplevt några direkta problem. Som sagt, snacka om at invaggas i falsk säkerhet. Och, Get good, jävla Eset...

Någon mer med erfarenheter av att byta anti-virus?, där det nya hittar virus som det förra missade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in