Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-04-02, 10:45
Medlem
NestTests avatar
Jag har ett ATI kort och använder mej av senaste Catalyst control center-versionen.

Jag har en dataskärm (1600x1200) och en TV-skärm (1360x720).

Mitt grafikkort har två st. lika dana utgångar som båda passar både min dataskärm och min TV-skärm.

Jag tänkte att det borde vara ganska simpelt att låta de båda skärmarna vara inkopplade i varsin av de två utgångarna på grafikkortet. Och att man med ett enkelt knapptryck skulle kunna byta skärm, och helst att den skulle fatta att den ska byta upplösning då också. Istället för att jag ska hålla på och kräla under skrivbordet och byta kontakten 5 ggr om dan.

Detta va inte så enkelt som det borde vara utan varje gång jag sätter in den andra kontakten så frågar den om jag vill ha Cloned Mode, eller om jag vill ha stretched mode. Men jag vill ha varken eller, jag vill bara använda mej av en skärm i taget. Hur i helvete kan detta vara så jävla svårt för catalyst-fitt-programmet att fatta.

Jag hatar att hålla på med sånt här och jag suger på det också, snälla hjälp mej !!!
Citera
2009-04-02, 13:55
Medlem
hottentotts avatar
använd dig av cloned mode och ha den skärmen du inte använder avstängd?
Citera
2009-04-02, 21:36
Medlem
NestTests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hottentott
använd dig av cloned mode och ha den skärmen du inte använder avstängd?
Nja, grejen är att grafikkortet måste typ jobba dubbelt så hårt om man har två skärmar igång samtidigt. I alla fall hör man på fläkten att den drar igång lite extra när man kör i cloned mode. Tack för svaret dock!
Citera
2009-04-02, 21:39
Medlem
Zw0lt3s avatar
CCC -> Display options och så väljer du vilken skärm du vill köra på? Antar att du inte byter alltför ofta så det lär ju funka.
Citera
2009-04-02, 23:29
Medlem
CoolDudes avatar
Om du har Windows 7 kan du trycka på "Win tagnenten" + "P" så byter du mellan olika skärmlägen, typ clone, extend och bara visa på en av skärmarna med ett enkelt knapptryck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in