Är själv inte sugen men många vill säkert göra en insatts för forumet. Varför inte en publik listtråd där dom som är intresserade kan anmäla intresse? För att inte listan ska bli för lång kanske ett krav på antal inlägg och tid på forumet kan krävas? Numera tillsätts väl alla moderatorer bara genom interna kontakter vad jag förstår.
Jag tror ändå "headhuntingmetoden" är bättre. Visst, många bra mods kanske missas, men risken blir mindre för att en ulv i fårakläder tar sig in. Några tips till den som vill bli mod.
Var en bra och flitig debattör. För att bli mod måste du visa att du har tid med forumet
Visa ditt intresse för forumet genom att skriva i Flashbackdelen. Ha vettiga synpunkter, det är okej att gå mot moderatorerna, med var inte dum och trångsynt. Lemasive blir t.ex. aldrig mod.
Om man inte har anklagats för brunaktig tunga tidigare, så lär man få den titeln stämplad i pannan med väderbeständigt bläck ifall man skriver upp sig i en dylik tråd.
Och samtidigt kommer nog ledningen ändå sköta sökandet efter mods på klassiskt vis (genom tips från andra moderatorer och väldigt god koll på vilka som kan tänkas passa som kandidater). Ingenting skulle förändras genom en sådan tråd, gissar jag.
Alltså, man kan liksom inte "apply'a" till att bli mod, jag tror t.o.m. att risken minskar att bli mod om man är "mod-kåt". Intressant tråd, bra att den startas.
Alltså, man kan liksom inte "apply'a" till att bli mod, jag tror t.o.m. att risken minskar att bli mod om man är "mod-kåt". Intressant tråd, bra att den startas.
Så om en sådan tråd startas får den snarare motsatt syfte...skriv här ni som INTE vill bli mods.