2009-04-02, 00:31
Medlem
När jag byter upplösning/startar ett spel brukar skärmen slockna(helt svart skärm fast ljudet fortsätter och sånt) sen blinkar powerknappen och ger ifrån sig ett "knäpp ljud" varje gång den blinkar :/
så jag måste starta om datorn.
Sen när jag startar om/sätter på datorn måste jag vänta tills den är inne i windows för om jag trycker på skärmen innan blinkar power knappen den

Har testat med flera skärmar men samma problem med varje så de måste vara något med datorn.

-Har windows xp
-nyaste ATI drivers
-testat nya kablar
-kollat att alla sladdar sitter som dom ska i datorn, (grafikkortet sitter som berget)
-ingen överhettning

Kan de vara något med mjukvaran?

Någon som har någon lösning på detta?
Senast redigerad av dontbotherme 2009-04-02 kl. 00:33.
Citera
2009-04-02, 07:51
Medlem
kanske för hög HZ / upplösning som är intsällt på spel o.s.v.
Citera
2009-04-02, 09:42
Medlem
Kontrollera i manualen för skärmen vilken max upplösning den klar på viss given uppdateringsfrekvens.

Ställer du upplösningen till högre än vad skärmen klarar i spel, så får du precis det fel du beskriver.
I windows kan du inte ställa högre än vad skärmen klarar normalt. P.g.a Plug&Play. Skärmen talar om för windows vad den kan max.

Spel testar dock inte det här, utan det är möjligt att ställa den högre än skärmen klarar.
Det betyder i klartext att skärmen stänger av sig själv för att skydda sig när du startar det spel som du gett för högt skärmvärde på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in