Citat:
Ursprungligen postat av rhymenocerous
Jag vet inte, men hur kan folk tycka om power metal och vad är det som får dom att göra det?
Melodierna och den ofta fantasy/medeltidsaktiga atmosfären framfört som lite mjukare metal vilket kan vara väldigt skönt ibland.
Citat:
Är det texterna? i så fall drar jag slutsatsen att alla power metal fan är ganska eller mycket barnsliga. Jag menar diggar man texter som handlar om när dom springer på berget och dräper monster så vet jag inte vad man lever i för värld.
Idiot, vem bryr sig om vad du tycker är töntigt? Självklart får du tycka vad du vill och jag kan hålla med dig att även jag kan tycka det blir lite barnsligt ibland, men det höjer även stämningen. Har man en melodi inspirerad av klassisk musik eller folkmusik så vill inte jag höra en text om något som har med vårt moderna samhälle att göra. Det är min
subjektiva åsikt.
Citat:
Jag ska inte dra alla power metal band över en kant, jag ska inte heller säga att power metal lyssnare är korkade (även om de framstår som så). Men bevisa gärna motsatsen.
Detta är ju humor. Du tar ett påstående som du inte backar upp med några bevis, och sedan vill du att vi ska motbevisa ditt påstående.
Citat:
Ifall det nu är dom "fina" melodierna som lockar varför inte bara lyssna på ett bra drum n' bass/electro band som tex Pendulum eller The prodigy.
Smått efterbliven är du ju vilket den här trådstarten visar. Tror du seriöst att någon lyssnar på en musikstil pga av en faktor? Eller kan man inte lyssna på båda stilarna för den delen?
Citat:
Själv gillar jag också en hel del meta, speciellt progg metal ex Meshuggah och även en del nu-metal. Machine head, korn, slipknot, Coal Chamber, Faith no more osv osv osv.
Citat:
Men jaja ni har fattat vad jag menar. Föresten! jag gillade också drakar osv när jag var 10.
Kooling där. Tänk om alla var som dig, inte fan ska folk få ha olika intressen. Alla ska tycka och tänka som dig. Eller hur?