2003-10-12, 01:16
Medlem
Chan1s avatar
Jag är egentligen inge tablettmissbrukare, men jag har varit sjukskriven en längre tid nu och fått olika värktabletter utskrivna. Nu är jag nyopererad och fick Ketogantabletter, vilka jag blir helt väck av... Varför använder inga dom? Eller får man fel rus av dom?
Citera
2003-10-12, 01:33
Medlem
DxMs avatar
Ketogan ger absolut ett bra rus men är typ hur svårt som helst att få tag på.

Du fixar nog heroin lättare än Ketogan ifall du skulle vara intresserad av ett liknande rus.
Citera
2003-10-12, 01:34
Bannlyst
Ketobemid

Ja ketogan innehåller ketobemid 10mg, detta sägs ha en analgetisk effekt motsvarande 10mg morfin, och även ketobemid verkar vara en opiat.

Hur kändes "ruset" då, blev du bara väck eller blev du lite euforisk eller liknande.

Om du får några över så kan du ju skicka dem till mig så ska jag "utvärdera dem"

Antingen så får man fel rus på dem som sagt, eller så är de svåra att få utskrivna, de är narkotikaklassade(tillskillnad från kodeinpreparaten) Men allt narkotikaklassat är ju inte svårt att få ut.
Citera
2003-10-12, 12:31
Medlem
Aziraphales avatar
ketogan är ett syntetisk morfin. ges nästan bara till folk med svåra smärtor, ex cancer.
tror inte att det är bra att knarka på dem. har man ingen smärta så kan andningen hämmas och man kvävs.
Citera
2003-10-12, 13:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aziraphale
ketogan är ett syntetisk morfin. ges nästan bara till folk med svåra smärtor, ex cancer.
tror inte att det är bra att knarka på dem. har man ingen smärta så kan andningen hämmas och man kvävs.

Huruvida andningen kommer hämmas eller inte beror på hur stor dosen är, inte huruvida man har smärta eller inte.
Citera
2003-10-12, 16:02
Medlem
Aziraphales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tim_hedlund
Huruvida andningen kommer hämmas eller inte beror på hur stor dosen är, inte huruvida man har smärta eller inte.

men dosen som krävs för att andningen ska upphöra blir avsevärt mindre utan smärta, eftersom ketoganet ger sig på smärtan först..
Citera
2003-10-12, 17:16
Medlem
Kent-Ronnys avatar
Det är faktiskt sant, ju mer smärta man har ju mer Ketogan tål man. Fast sen har tillvänjning en del med det hela att göra, självklart.
Citera
2003-10-12, 17:36
Bannlyst
Det kanske är lättare att ta för stor dos om man inte har någon smärta som skall lindras. Men det är ju ändå dosens storlek som avgör.
Citera
2003-10-12, 19:21
Medlem
Kent-Ronnys avatar
Är inte beredd att hålla med om att det är dosen som är avgörande. Har läst i några studier (angående morfin men det är väldigt likartat) och de visade att smärta stimulerar andningen samtidigt som morfinet deprimerar det. De tog alltså ut varandra.

Om man är tillvänjd vid ketogan/morfin så tål man ju en större dos, eller hur? Vissa cancerpatienter med kraftig smärta kan ha riktiga hästdoser av dessa mediciner som lätt skulle ta livet av mig (och alla andra som inte är vana).
Citera
2003-10-12, 22:54
Medlem
Ralf2s avatar
Jag har tagit 10mgs ketogan stolpiller, och det var faktiskt inga problem med andningen. Nu tycker jag egentligen inte så värst mycket om opioider, men det var väl ett ganska okej rus.

Känner andra som har tagit tabletter, och dom tyckte det var riktigt bra. Att det inte är mera utbrett är nog att det är svårt att få tag i. Ska visst vara rätt populärt i danmark.

Kuriosa är att det bara finns i skandinavien av hela världen.
Citera
2003-10-13, 01:54
Medlem
Chan1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av istapp
Ja ketogan innehåller ketobemid 10mg, detta sägs ha en analgetisk effekt motsvarande 10mg morfin, och även ketobemid verkar vara en opiat.

Hur kändes "ruset" då, blev du bara väck eller blev du lite euforisk eller liknande.

Om du får några över så kan du ju skicka dem till mig så ska jag "utvärdera dem"

Antingen så får man fel rus på dem som sagt, eller så är de svåra att få utskrivna, de är narkotikaklassade(tillskillnad från kodeinpreparaten) Men allt narkotikaklassat är ju inte svårt att få ut.

Jag känner mig helt handlingsförlamad, tungan ramlar ner ett hack men tycker nog att tillvaron är helt tillfredsställande när jag tagit dom... Typ: Jag ligger här och kollar på taket, men det är heeeeelt okej!

Jag är snål, och tänker inte skicka några!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in