Citat:
Ursprungligen postat av supersnut
Bara för att det stiftas en idiotisk lag i det muslimska landet Afghanistan så innebär inte det att lagen bygger på sunda muslimska värderingar. Därför förstår jag inte vitsen med att börja denna tråd med att beskylla all världens muslimer för att denna korkade inhumana lag. Det är landets styre som begår något galet här, inte alla muslimer....
Så om du kikar ut ur dina skygglappar kanske du inser att islam är en stor religion, som finns utanför Afghanistan, en religion som fördömer denna lag.
Antingen ljuger du medvetet eller så är du dum i huvudet. Nu har jag förklarat två gånger att denna lag (sharia-lagen) godkänns genom att loya jirga godkänner sharia-lagens utövande. Det är inte Afghanistans parlament som stiftar sharia-lagen utan parlamentet antar en lag som godkänner utövandet av sharia-lagar. Sharia bygger på Koranen, Koranen är Guds ord,om du hittar en troende muslim som förnekar detta var snäll och pm:a mig hans mailadress. Koranen kan inte "tolkas" eftersom det är Guds ord. Guds språk är arabiska.
Du kan också länka mig till en sida där muslimer fördömer sharia som oislamiskt. Det finns nämligen inte, vissa muslimer kan tycka att lagen är otidsenlig och barbarisk men låt mig höra en muslim som säget att den är oislamsk.