2009-03-31, 19:23
Medlem
dennis.yars avatar
Hej, har en nyinköpt dator. när jag startade den var allt på norska och det går inte att byta, alltså jag går in på inställningar och byter till svenska och trycker på "ok". Men inget händer, den är fortfarande på norska

Hur ska jag göra för att få den till svenska?
Citera
2009-03-31, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dennis.yar
Hej, har en nyinköpt dator. när jag startade den var allt på norska och det går inte att byta, alltså jag går in på inställningar och byter till svenska och trycker på "ok". Men inget händer, den är fortfarande på norska

har du vista ultimate kan du ladda ner språkpaket via windows update. Annars skall det finnas ett program för att installera språkpaketen på andra vista versioner, ska kolla om jag kan hitta det.

//zekel

edit: inte det program som jag använt tidigare för att byta språk på Vista, men du kan ju alltid prova.

http://www.froggie.sk/
Senast redigerad av zekel 2009-03-31 kl. 19:35.
Citera
2009-04-01, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dennis.yar

Om det inte är en Ultimate eller Enterprise version av VISTA. Så kan du inte byta på annat sätt än ominstallation med svensk skiva.

Om du inte vill ta steget att cracka den. Det finns crak's som låser upp spärren för antalet sprok du kan ha installerat. Du kan sedan på någon sida på nätet hitta språkpaketen nedladdade från någon som har en Ultimate eller Enterprise.

Den inställningen du har i kontrollpanelen är inte en språkinställning. Du kan där enbart ange vilket land du är i, vilka landsspecifika valuta och värde inställningar du vill ha. Samt tangentbordslayout.
Citera
2009-04-01, 13:14
Medlem
Foveas avatar
Jag skulle gjort en systemåterställning...

Tror det är ditt enda val om du inte vill hålla på med icke-officiella varianter.
Citera
2009-04-01, 19:13
Medlem
I tråden "språkpaket via windows update" har jag lagt in microsoft officiella länkar för nedladdning av språkpaketen.
De filerna är spärrade för att testa om det är en Ultimate version.
Är det en ultimate så kan du ta dem.

Språkpaketet bygger på en ordinär CAB fil, men packad som självextraherande. Det är här de satt spärren. Den exekverar helt enkelt inte på versioner under Ultimate utan ger felmeddalandet.

Informativt kan också nämnas att Microsoft har gjort ett verktyg som heter EXE2CAB som är fritt nedladdningsbart från deras hemsida. Det verktyget gör samma som t.ex ZIP, packar upp arkiv. Även de som är självextraherande.
Av naturliga skäl så behöver då inte paketet självextraheras...................

Jag har dock inte testat detta själv, men i teorin så...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in