Kan börja med att säga att jag läser frisående kurser på Handels i Göteborg, om du kommer att göra i höst det kommer jag med all sannolikhet att vara en av dina faddrar.
Citat:
Ursprungligen postat av Blackpowder
- Får man någon som helst examen genom att läsa fristående kurser?
Ja, det får du. Mer info. om vad du behöver för kurser exakt finns här
http://www.utbildning.gu.se/digitalAssets/1271/1271810_examensordning_2007.pdf
Citat:
- Kan jag bli civilekonom genom att läsa fristående kurser?
Ja, under förutsättningar att du läser de kurser som behövs. Läs länken ovan.
Citat:
- Är det ur någon synpunkt sämre eller bättre att läsa fristående kurser än att läsa ekonomprogrammet?
Beror väl lite på hur man gör, om man är noggrann kan någon säkert se att du har läst fristående kurser, men i grund och botten är det samma examen i vilket fall.
Jag kommer i vilket fall bara skriva vilken examen jag har, precis som jag skulle gjort om jag läst något program.
Citat:
- Kan jag välja att läsa en fristående kurs nu som också ingår i ekonomprogrammet, och sedan vara ledig under motsvarande period om jag söker in till ekonomprogrammet nästa år istället? (Skall näligen ut och resa om nåt år)
Det beror lite på från kurs till kurs, jag vet att i t.ex. nationalekonomi a kan du bara tillgodoräkna dig hälften av poängen om du hoppar på programmet sen. Men det är bara att dra iväg ett mail till någon studievägledare så svarar de gärna.
Citat:
- Finns det någon bra sida att läsa om hur det fungerar med fristående kurser?
Inte som jag kan i huvudet, men det är egentligen inte så mycket att veta. Du kan ställa lite fler frågor om du vill så kan jag försöka svara på dem så gott jag kan.
Ses om några månader kanske