2009-03-31, 00:31
Medlem
Zapspots avatar
Det hela började för ca 1 vecka sedan då jag fick ett litet märke, vad jag först trodde var en finne som dök upp efter rakning..
Detta "märke" växte större och större och blev tillslut 10x15mm, nåt som liknade ett köttsår..
Försöka bota detta med nån salva mot svinkoppor och alkogel, som jag köpte på apoteket, då hon i kassan trodde de var mirakelmedlet.

Nu efter nästan 1 veckas försök till botning, gav jag upp och använde nån mjukgörande kräm, skinrepair, vilket jag upptäckte var det bästa hittills.

Men nu små sår att bildas, dessa varar och kliar nå fruktansvärt..

Nån som har nån aning om vad detta kan vara?
Citera
2009-03-31, 00:35
Medlem
semuors avatar
Svårt utan bild : )
Citera
2009-03-31, 01:04
Medlem
McOwn3ds avatar
det kan vara vårkoppor... det brukar vara bra att äta mycket gröna äpplen då
Citera
2009-03-31, 01:18
Medlem
Nennenes avatar
Man kan få såna sår om man har lånat någon annans rakhyvel eller om någon har lånat din.
Kommer inte ihåg vad det kallas för men min förra granne råkade ut för det och han fick tabletter eller salva för det.
Citera
2009-03-31, 10:02
Medlem
Zapspots avatar
Pratade nyss med vårdcentralen och ska komma dit idag kl 13.

När jag beskrev problemet trodde hon att direkt att de var svinkoppor.
Hoppas bara att de är de som är problemt, börjar bli lite små nojjig
Citera
2009-03-31, 10:11
Medlem
rosanalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zapspot
Det hela började för ca 1 vecka sedan då jag fick ett litet märke, vad jag först trodde var en finne som dök upp efter rakning..
Detta "märke" växte större och större och blev tillslut 10x15mm, nåt som liknade ett köttsår..
Försöka bota detta med nån salva mot svinkoppor och alkogel, som jag köpte på apoteket, då hon i kassan trodde de var mirakelmedlet.

Nu efter nästan 1 veckas försök till botning, gav jag upp och använde nån mjukgörande kräm, skinrepair, vilket jag upptäckte var det bästa hittills.

Men nu små sår att bildas, dessa varar och kliar nå fruktansvärt..

Nån som har nån aning om vad detta kan vara?

Svinkoppor är aldrig roligt att ha =( Fick det då jag var liten o ramlade i en å. Men Fick lite salvor och tabletter och på några veckor var det borta =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in