2009-03-31, 00:14
Medlem
Jag har precis formaterat om min dator. Jag har windows XP Pro. Jag har installerat drivrutinerna till allt som ska krävas (vad jag vet). Jag har senaste drivers till mitt grafikkort (NVIDIA GeForce 7300 GT).

Problemet är att när jag spelar wc3 så får jag en stor laggspike som varar i 2 - 4 sekunder ungefär 1 gång / minut. Allt stannar upp för mej för att sedan snabbspolas fram, Det blir ingen laggruta eller nåt sånt. Bortsett från de laggspiksen så är det helt laggfritt (Har annars inga problem me min internetanslutning). Innan jag formaterade om hade jag inte detta problem.

Någon som vet vad det kan bero på och vad jag kan göra åt problemet?
2009-03-31, 00:17
Medlem
Kollat så alla andra drivers e installerade i enhetshanteraren?
2009-03-31, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dizy
Kollat så alla andra drivers e installerade i enhetshanteraren?
Det finns iaf inga gula utropstecken i enhetshanteraren och det betyder väl att alla drivrutiner ska vara installerade och fungera?
2009-03-31, 00:29
Medlem
hmm,
kört win update så det inte är något annat typ direct x eller så.. ?
Har inte spelat wc3 så vet inte vad det är för krav osv för det men antar att det inte är några vidare krav för det..
2009-03-31, 00:30
Medlem
Bastubebernts avatar
Installera om spelet? brukar få liknande problem efter att jag installerar/formaterar med funkgar genom att avinstallera och köra om.
2009-03-31, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dizy
hmm,
kört win update så det inte är något annat typ direct x eller så.. ?
Har inte spelat wc3 så vet inte vad det är för krav osv för det men antar att det inte är några vidare krav för det..
Jag har installerat alla uppgraderingar Windows Update hittade.
Jag har DirectX 9,0c vilket räcker för wc3, och wc3 har inga speciellt höga krav (Det funkade ju felfritt innan jag formaterade dessutom).

Citat:
Ursprungligen postat av Bastubebernt
Installera om spelet? brukar få liknande problem efter att jag installerar/formaterar med funkgar genom att avinstallera och köra om.
Jag testade precis att installera om wc3 men problemet var fortfarande kvar.
2009-03-31, 02:16
Medlem
hasenfrasens avatar
Vad har du för hårdvara, mer exakt?

Vad för Antivirus?

Annars kan Windows Indexing Service kan göra vem som helst galen och bör stängas av om man inte vet vad det är bra för. Högerklicka C: i utforskaren för att slå av det.
2009-03-31, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Vad har du för hårdvara, mer exakt?
Operativsystem: Microsoft Windows XP Professional (SP 3,0)
CPU typ: Intel Celeron D 331, 2666 MHz (20 x 133)
Moderkortsnamn: MSI P4M900M/P4M900M2 (MS-7255 v2) (2 PCI, 1 PCI-E x1, 1 PCI-E x16, 2 DDR2 DIMM, Audio, Video, LAN)
Grafikkort: NVIDIA GeForce 7300 GT (256 MB)
Bildskärm: Acer AL1916 [19" LCD] (L780C0664052)
Hårddisk: ST380811AS (80 GB, 7200 RPM, SATA-II)
Hårddisk: ST3250310AS (250 GB, 7200 RPM, SATA-II)

Citat:
Vad för Antivirus?
Jag sökte precis igenom datan me NOD32 (senaste uppdateringarna) och den hittade inga virus i datorn.

Citat:
Annars kan Windows Indexing Service kan göra vem som helst galen och bör stängas av om man inte vet vad det är bra för. Högerklicka C: i utforskaren för att slå av det.
Jag har haft Windows Indexing Service avstängd hela tiden.

Kan också tillägga att jag hade Windows 2000 innan jag formaterade om till Windows XP.
2009-03-31, 15:55
Medlem
♫♫♫s avatar
Har du liknande problem med andra program? Testa typ något FPS.

Lider nämligen av samma problem men det verkar som om det är min trådlösa router(Netgear, modell äldre) som inte gillar min nätverksadapter(D-link, modell ny).

Upplever exakt samma sak i WC3 och andra spel. Disconnectar aldrig och får inte heller upp någon "lagg ruta" men ospelbart likväl.
2009-03-31, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ♫♫♫

Lider nämligen av samma problem men det verkar som om det är min trådlösa router(Netgear, modell äldre) som inte gillar min nätverksadapter(D-link, modell ny).

Upplever exakt samma sak i WC3 och andra spel. Disconnectar aldrig och får inte heller upp någon "lagg ruta" men ospelbart likväl.
Hmm, jag testade att spela wc3 offline och då var det helt laggfritt. Så det är bara när jag spelar online jag får problem.

Jag har trådlöst och D-Link jag med. Dock har jag normal ping, perfekt signalstyrka, kommer upp i max nedladdningshastighet, inga problem me internet annars och det kommer aldrig upp "lagg ruta".

Det funkade ju innan jag formaterade och hade Windows 2000. Men då använde jag ett annat program för att hitta olika trådlösa nätverk. Av någon random anledning så får jag inte det att fungera nu när jag formaterat, Men jag använder ett annat nu. Tvivlar på att det ska ha någon betydelse då jag får bredbandet att fungera (bortsett från lagget på wc3).
2009-03-31, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ♫♫♫
Jag testade precis lira CS och det var samma problem där. Jag fick laggspikes som varade i ett par sekunder ungefär 1 gång varje minut, bortsett från dem så var det laggfritt.
2009-03-31, 22:13
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Det finns redan en utmärkt tråd i Spel om sånt här. Ta en titt på följande tråd:
https://www.flashback.org/showthrea...=518338&page=9

Tråd låst

// Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in