2003-10-11, 00:08
Medlem
scoremaxs avatar
Observera att detta INTE är en förtäckt bilannons..jag behöver dock lite feedback.(jag är inte speciellt van att annonsera).
Satt in en annons på en audi s6, MYCKET bra skick, och en hel del pengar investerade i service,däck,osv..satte in annons med pris, ca 20 laxar billigare än alla andra som annonserade ut motsvarande bil.
Resultat: ca 5 personer som ringde och ville byta med sportigare bilar typ s2r och så, inget annat..
Ändrade annons, och skrev helt enkelt: pris:bud
Resultat;ca 5 personer som alla ringer och frågar vad jag skall ha för bilen, eller vad högsta budet jag fått är,...när jag förklarar att jag inte "tänkt" mig något, utan att hela ide´n med budgivning är att man skall kolla vad bilen är värd för en själv & då ge ett bud, så gör dom inte det, gör alltså INGENTING..
(förutom en kille som skall börja övningsköra snart, och bjuder ca 60% av värdet)
Har folk ont om pengar?
Är jag dum?
Eller vadfan är det frågan om?
Info mottages tacksamt.
Citera
2003-10-11, 02:47
Medlem
Mr_Crowleys avatar
Well, S6:an är väl inte en bil som en vanlig Svensson skulle köpa. Testa att sätt ut en annons i en tidning vänd till entusiaster, som Bilsport.
Sen antar jag att du vill ha ganska mycket pengar för den. Personligen skulle jag inte köpa en såpass dyr bil från en privatperson utan vända mig till en bilfirma med allt vad det innebär av garantier osv osv. Ett bra tips kan vara att lägga sig minst 20% under priset på en motsvarande bil hos en bilfirma.

/Johan
Citera
2003-10-12, 00:13
Medlem
Nikhers avatar
Det är helt klart köparens marknad. Tyska prestandabilar med några år på nacken är inte direkt heta på marknaden så priserna blir därefter. Tacka den omfattande privatimporten för det.
Citera
2003-10-12, 18:44
Medlem
det är så att dom kunder som finns är begränsade särskilt nar det är dyrare prylar är det inte många som har stålar , av dessa som svarar är det cirka1/3 som faktiskt är intresserad av varan för att använda den 2/3 är intresserad av varan för att gära en affär och tjäna lite själv,
så 6 svar på en bil som säljs under list pris är ganska bra om den kostar mer än 50 tusen
Citera
2003-10-12, 18:49
Medlem
Jag trodde inte att poliser fick provocera brott....

Inlägget editerat av moderator. Tog bort citatet ang försäkringsbedrägeri postat av Dr Crime.
/MODERATOR
Citera
2003-10-13, 08:04
Awaiting Email Confirmation
rwds avatar
annonsera

* Se till att ha en bild med i annonsen.
* Det är oxå mkt posetivt om bilen nyss är besiktigad, självklart utan anm.
* Sätt ett bra pris på annonsen, men skriv att det går att diskutera.
* Ha en bra anledning till varför du inte vill ha bilen längre.
* Annonsera i Fyndbörsen och Bilsport.
* ...och skriv självklart hur otroligt bra din bil är, hur grymt skön den är osv...

...eller sälj/byt in den på en bilfirma.
Citera
2003-10-13, 08:46
Medlem
Ron Jeremys avatar
[quote=rwd * Ha en bra anledning till varför du inte vill ha bilen längre. /QUOTE]

Jag skiter i alla fall om bilen säljs pga platsbrist eller sjukdom eller tillökning.
Citera
2003-10-13, 21:41
Medlem
scoremaxs avatar
Ok, tack alla!..
Citera
2003-10-14, 10:50
Medlem
Snorrhufvuds avatar
M-testa bilen, där kan du också få en värdering.
Sätt in annons (med bild, viktigt) på någon av websajterna för bilförsäljning.

Själv fick jag inga svar innan jag infogat bild och M-testat, därefter var bilen såld inom en vecka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in