2009-03-30, 21:08
Medlem
Superganjas avatar
Ja, när börjar garantin på en vara, om det är ett års garanti, börjar den då ticka ner dagen man beställer varan eller en månad senare när man faktiskt får den levererad hem till sig?

Varan är köpt från ett stort internationellt företag men beställt via den svenska delen, men tillverkad och levererad från utlandet, därav en lång väntetid.

(Blev lite fundersam på placeringen av tråden, om den skulle till juridik eller ekonomi, men ni kanske kan lite mera om detta specifikt än vad de kan på juridik? Om inte så får mod gärna flytta tråden.)
Citera
2009-03-30, 21:15
Medlem
Arch_Angels avatar
behåller du alla papper som man bör göra, t ex postens eget papper så borde det väl gälla från leveransdatum? brukar alltid stämpla ihop båda papperna å stoppa i pärmen
Citera
2009-03-30, 21:25
Medlem
Superganjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arch_Angel
behåller du alla papper som man bör göra, t ex postens eget papper så borde det väl gälla från leveransdatum? brukar alltid stämpla ihop båda papperna å stoppa i pärmen

Dock så kommer dyra varor med UPS denna gång och var tyvärr inte hemma för att skriva under (syskon som gjorde det) men fick ju inga papper då.
Har ju dock allt på mailen, även nyligen pratat med företagets support som skickade ett exakt kvitto till mig, på det står det dock endast när jag beställde och när de skickade.
Men om jag loggar in på min användare på företagets hemsida så kan man ju se hela ordern och där även se det beräknade leveransdatumet, även på UPS sida kan man se det, så det finns ju klara bevis på när varan faktiskt levererades.

Men fortfarande, är det någon som kan ge en länk till klara bevis om när garantin börjar gälla, är det när man beställer, när de drar betalningen (kortbetalning) eller när jag får varan?

Letat massa på KO men inte hittat något vettigt =/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in