Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-03-30, 20:42
Bannlyst
När jag startar datorn så kan jag klicka F10 för att påbörja en rensning av min C-disk är operativsystemet ligger så att den återgår till fabriksinställningarna. Problemet är nu dock att vid det stadiet då man kan trycka in F10 så är inte tangentbordet aktiverat. Hur fan bär jag mig åt då?

Så jävla typiskt.
Citera
2009-03-30, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enigmium
När jag startar datorn så kan jag klicka F10 för att påbörja en rensning av min C-disk är operativsystemet ligger så att den återgår till fabriksinställningarna. Problemet är nu dock att vid det stadiet då man kan trycka in F10 så är inte tangentbordet aktiverat. Hur fan bär jag mig åt då?

Så jävla typiskt.

USB-tangentbord?

Aktivera i BIOS!
Citera
2009-03-30, 21:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rovarn
USB-tangentbord?

Aktivera i BIOS!

Yes, USB-tangentbord.
Jag har faktiskt kollat runt i bios utan att hitta någonting om tangentbordet. Finns det vägledning att hitta någonstans?

En konstig sak är att det fungerar att trycka F1 (eller var det ESC?) vid startskärmen så att jag kommer in i BIOS.
Senast redigerad av Enigmium 2009-03-30 kl. 21:41.
Citera
2009-03-30, 22:00
Medlem
Hade samma fel på min gamla dator för ett par år sedan. Testa att koppla in med PS/2-kontakt, det brukar medfölja en adapter när man köper en lite bättre mus.

Det fungerade för mig vill jag minnas.
Citera
2009-03-31, 01:33
Medlem
dobbelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enigmium
Yes, USB-tangentbord.
Jag har faktiskt kollat runt i bios utan att hitta någonting om tangentbordet. Finns det vägledning att hitta någonstans?

En konstig sak är att det fungerar att trycka F1 (eller var det ESC?) vid startskärmen så att jag kommer in i BIOS.
I bios, enable USB keyboard or USB legacy device support.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in